Informatief schrijven: schrijven met meer impact

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ) heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 109 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeHogeschool Utrecht - Domstad
4 nov. 2021 tot 23 dec. 2021
Toon rooster
event 4 november 2021, Hogeschool Utrecht - Domstad

Beschrijving

Leer je lezer te overtuigen en te beïnvloeden door strategisch te schrijven. Zo krijgen je teksten pas echt impact!

Overtuigen argumenten of is het iets anders waardoor lezers 'ja' zeggen? Je leert in deze cursus van Hogeschool Utrecht dat lezersgedrag voorspelbaar is en dat eenvoudige ingrepen volstaan om je lezer wegwijs te maken in je tekst. Je lezers laten zich daarna graag informeren en overtuigen.
Van beleidsteksten (waar een Raad van Bestuur of een gemeenteraad 'ja' of 'nee' tegen zegt) tot offertes (die wel of niet tot een opdracht leiden): effectieve teksten hebben impact. Of je nu bij de overheid werkt, bij een multinationale onder- neming of adviezen schrijft namens een onderzoek…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schrijven, Brieven schrijven, Klantgericht schrijven, Creatief schrijven en Offertes schrijven.

Leer je lezer te overtuigen en te beïnvloeden door strategisch te schrijven. Zo krijgen je teksten pas echt impact!

Overtuigen argumenten of is het iets anders waardoor lezers 'ja' zeggen? Je leert in deze cursus van Hogeschool Utrecht dat lezersgedrag voorspelbaar is en dat eenvoudige ingrepen volstaan om je lezer wegwijs te maken in je tekst. Je lezers laten zich daarna graag informeren en overtuigen.
Van beleidsteksten (waar een Raad van Bestuur of een gemeenteraad 'ja' of 'nee' tegen zegt) tot offertes (die wel of niet tot een opdracht leiden): effectieve teksten hebben impact. Of je nu bij de overheid werkt, bij een multinationale onder- neming of adviezen schrijft namens een onderzoeksinstelling: vergroot je overtuigingskracht en verstevig je grip op het schrijfproces doordat je bewust bekwaam schrijft.
Van argumenteren tot framing en van overtuigingsprincipes tot personal storytelling: je leert de fijne kneepjes van het vak kennen. Leer beter overtuigen. Leer de verschillen kennen tussen adviseren, overtuigen en argumenteren.

Inhoud

Een tekst met impact is een tekst die lezers overtuigt. Hoe overtuig je
lezers? In de cursus Informatief schrijven: schrijven met meer impact leer je:

  • Framing
  • Storytelling
  • Effectiever argumenteren
  • Overtuigen versus adviseren
  • Overtuigingsprincipes
  • Tekststructuren die beter bij overtuigende teksten passen
  • Convincere versus persuadere: de lezer meenemen in een betoog
  • Beïnvloedingsprincipes bij verschillende tekstsoorten: van beleidsteksten tot populair wetenschappelijke artikelen en van e-mails tot journalistieke artikelen.

Programma

Je schrijft gedurende de bijeenkomsten voortdurend teksten en buiten de bijeenkomsten werk je aan een langere tekst van eigen hand.

N.B. Zodra overheidsmaatregelen rond Covid-19 fysieke bijeenkomsten onmogelijk maken, geven wij deze cursus (deels) in een online omgeving. De inhoud blijft dan hetzelfde, de planning passen wij aan de omstandigheden aan.

Deze cursus, of een combinatie met (delen uit) andere schrijfcursussen, bieden wij ook op maat gemaakt voor jouw organisatie. Vraag de brochure aan en vermeld 'in-company' bij "Heb je nog vragen?'. De contactpersoon Martine Leijding van Hogeschool Utrecht neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Schrijven.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ), om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.