Informatief schrijven: schrijven met meer impact

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ) heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 109 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place Hogeschool Utrecht - Domstad
8 apr. 2020 tot 10 jun. 2020
Vol
place Hogeschool Utrecht - Domstad
8 okt. 2020 tot 10 dec. 2020

Beschrijving

Schrijven met meer impact? Dat leer je in de cursus Informatief schrijven: schrijven met meer impact aan Hogeschool Utrecht. Overtuigen argumenten of is het iets anders waardoor lezers 'ja' zeggen? Je leert in deze cursus dat lezersgedrag voorspelbaar is en dat eenvoudige ingrepen volstaan om je lezer wegwijs te maken in je tekst. Je lezers laten zich daarna graag informeren en overtuigen.
Van beleidsteksten (waar een Raad van Bestuur of een gemeenteraad 'ja' of 'nee' tegen zegt) tot offertes (die wel of niet tot een opdracht leiden): effectieve teksten hebben impact. Of je nu bij de overheid werkt, bij een multinationale onder- neming of adviezen schrijft namens een onderzoeksinstelling: ver…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schrijven, Brieven schrijven, Klantgericht schrijven, Creatief schrijven en Offertes schrijven.

Schrijven met meer impact? Dat leer je in de cursus Informatief schrijven: schrijven met meer impact aan Hogeschool Utrecht. Overtuigen argumenten of is het iets anders waardoor lezers 'ja' zeggen? Je leert in deze cursus dat lezersgedrag voorspelbaar is en dat eenvoudige ingrepen volstaan om je lezer wegwijs te maken in je tekst. Je lezers laten zich daarna graag informeren en overtuigen.
Van beleidsteksten (waar een Raad van Bestuur of een gemeenteraad 'ja' of 'nee' tegen zegt) tot offertes (die wel of niet tot een opdracht leiden): effectieve teksten hebben impact. Of je nu bij de overheid werkt, bij een multinationale onder- neming of adviezen schrijft namens een onderzoeksinstelling: vergroot je overtuigingskracht en verstevig je grip op het schrijfproces doordat je bewust bekwaam schrijft.
Van argumenteren tot framing en van overtuigingsprincipes tot personal storytelling: je leert de fijne kneepjes van het vak kennen. Leer beter overtuigen. Leer de verschillen kennen tussen adviseren, overtuigen en argumenteren.

Inhoud

Een tekst met impact is een tekst die lezers overtuigt. Hoe overtuig je
lezers? In de cursus Informatief schrijven: schrijven met meer impact leer je:

  • Framing
  • Storytelling
  • Effectiever argumenteren
  • Overtuigen versus adviseren
  • Overtuigingsprincipes
  • Tekststructuren die beter bij overtuigende teksten passen
  • Convincere versus persuadere: de lezer meenemen in een betoog
  • Beïnvloedingsprincipes bij verschillende tekstsoorten: van beleidsteksten tot populair wetenschappelijke artikelen en van e-mails tot journalistieke artikelen.

Programma

Je schrijft gedurende de bijeenkomsten voortdurend teksten en buiten de bijeenkomsten werk je aan een langere tekst van eigen hand.

De lessen zijn steeds met minimaal één 'vrije' week ertussen gepland.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Schrijven.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ), om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.