Gedrag, Negotiating & Elicitatie skills bij Business Analyse.-*

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van CAI opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 CAI opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 244 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
9 mrt. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: Skype
mrt. 2021
check_circle Startgarantie
placeAlkmaar
22 apr. 2021
computer Online: Skype
apr. 2021
check_circle Startgarantie
placeDen Bosch
12 mei. 2021
computer Online: Skype
mei. 2021
check_circle Startgarantie
placeGroningen
21 jun. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: Skype
jun. 2021
check_circle Startgarantie
placeNijmegen
8 jul. 2021
computer Online: Skype
jul. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: Skype
aug. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: Skype
sep. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: Skype
okt. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: Skype
nov. 2021
check_circle Startgarantie
computer Online: Skype
dec. 2021
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Klassikale cursus in groepjes met genoeg onderlinge afstand. On-line & interactief kan altijd starten!

- Cursusprijs is zonder materialen, literatuur, catering en examen.
- Incompany kent groepsprijzen, bel CAI voor offerte. 
- Een kleine groep kan starten met een blended uitvoering.
- Geplande start+locatie start na overleg.
- Andere datum/locatie kan op uw verzoek worden ingepland.

Gedrag, Negotiating & Elicitatie skills bij Business Analyse.

Naast analysevaardigheden en kennis van technieken zoals beschreven in BABOKv3, heb je sociale skills nodig om met je doelgroepen/stakeholders te communiceren. Ook het spel van conflict resolution en onderhandelen (negotiation) is onderdeel van het werkveld de business analyse. De zachte kant van business analyse kan best wel eens hard worden.

Als requirement engineer, business analist, scrum master, product owner, reviewer of informatieanalist, kortom degene die in een dialoog of in een workshop interactief over wensen en eisen onderhandelt, heeft baat bij ontwikkeling van sociale skills, gedragsvaardigheden en onderhandelvaardig…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business Analyse, Onderhandelen (verkoop), Business intelligence, BABOK en Datavisualisatie.

Klassikale cursus in groepjes met genoeg onderlinge afstand. On-line & interactief kan altijd starten!

- Cursusprijs is zonder materialen, literatuur, catering en examen.
- Incompany kent groepsprijzen, bel CAI voor offerte. 
- Een kleine groep kan starten met een blended uitvoering.
- Geplande start+locatie start na overleg.
- Andere datum/locatie kan op uw verzoek worden ingepland.

Gedrag, Negotiating & Elicitatie skills bij Business Analyse.

Naast analysevaardigheden en kennis van technieken zoals beschreven in BABOKv3, heb je sociale skills nodig om met je doelgroepen/stakeholders te communiceren. Ook het spel van conflict resolution en onderhandelen (negotiation) is onderdeel van het werkveld de business analyse. De zachte kant van business analyse kan best wel eens hard worden.

Als requirement engineer, business analist, scrum master, product owner, reviewer of informatieanalist, kortom degene die in een dialoog of in een workshop interactief over wensen en eisen onderhandelt, heeft baat bij ontwikkeling van sociale skills, gedragsvaardigheden en onderhandelvaardigheden nodig. 

Deze cursus gaat in op deze vaardigheden en competentie gebieden. Door cases en oefeningen gaan we kijken hoe adviesvaardigheden, onderhandeling skills en consultancy skills te verbeteren zodat je zelfverzekerd te werk kan gaan bij workshops of interviews. Ook verschillende elicitatie-technieken worden besproken. Een aantal handige technieken worden je aangereikt om deelnemers aan workshops of interviews te leiden naar concrete resultaten waarbij je met spanningen en ongemakkelijke gevoelens bij deelnemers kan omgaan en deze kan omzetten naar medewerking om het workshop doel of interview doel te realiseren.

Uitvoering: 3 dagen, eens in de 1 à 2 weken een lesdag. 

Inhoud: adviesvaardigheden, Consultancy Skills, communicatieve vaardigheden, luisteren, samenvatten, reflecteren, omgaan met spanningen, onderhandeling technieken, empathie, inlevingsvermogen, slecht nieuws aanpak.

Doelgroep: Informatieanalisten, product owners, scrum masters, requirements engineers, business analisten, IT-consultants, organisatieadviseurs, teamleiders, projectleiders, etc. voor degene die hun soft skills willen verbeteren om met het sociale proces van analyse en eliciteren om te kunnen gaan. 

Niveau & voorkennis: 
hbo-denkniveau wordt verwacht. 

Start: deze cursus start minstens 2 keer per jaar. Bij meer animo, vaker.
Heeft u een startgarantie optie dan start uw cursus altijd (in overleg), bij meer dan 2 deelnemers wordt startgarantie niet berekend.

Examen IREB Advanced Elicitation & Negotiation:
Helaas kunnen wij het IREB advanced examen niet voor u aanvragen. Via uw eigen IREB account kunt u dit aanvragen en betalen. Kosten ongeveer €750,-. Examen via Pearson Vue. Mocht u het examen wel direct bij uw inschrijving willen omdat de werkgever eenmalig opleidingsbudget verstrekt, neem dan contact op met CAI zelf.

Examen Certified Agile Requirement Engineering Professional (CAREP)
30 meerkeuzevragen, open boek, 2,5 uur. Via examenorganisatie Bitexa.

Contact: voor een actueel beeld van mogelijkheden en kosten kunt u direct contact opnemen met deze aanbieder: CAI-opleidingen te Rijswijk.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met CAI opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.