Masterclass Kwaliteitsmanagement.753

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Masterclass Kwaliteitsmanagement.753

CAI opleidingen
Logo van CAI opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 CAI opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 256 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Kwaliteitsmanagement.753
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
K
Senior adviseur
9
Masterclass-dag Kwaliteitsmanagement.753

"De Masterclass Kwaliteitsmanagement was een schot in de roos. Het bood goede literatuur, interessante invalshoeken, breed (bedrijfskundig) perspectief op organisaties, een stevige praktijkopdracht om te voltooien met een docent die op inhoud en proces een mooie toegevoegde waarde heeft." - 29-03-2021 12:28

"De Masterclass Kwaliteitsmanagement was een schot in de roos. Het bood goede literatuur, interessante invalshoeken, breed (bedrijfskundig) p… alles lezen - 29-03-2021 12:28

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
6 dec. 2022
placeTilburg
15 dec. 2022
placeDen Haag
29 dec. 2022
check_circle Startgarantie
placeBreda
10 jan. 2023
placeHoogeveen
19 jan. 2023
placeDrachten
27 jan. 2023
placeLeiden
8 feb. 2023
placeHoofddorp
21 feb. 2023
placeNijmegen
27 feb. 2023
placeDordrecht
9 mrt. 2023
placeMeppel
21 mrt. 2023
placeDen Bosch
30 mrt. 2023
placeZwolle
5 apr. 2023
placeHeerenveen
25 apr. 2023
placeRotterdam
10 mei. 2023
placeHaarlem
25 mei. 2023
placeAmersfoort
7 jun. 2023
placeTilburg
23 jun. 2023
placeMeppel
11 jul. 2023
placeRoden
28 jul. 2023

Beschrijving

Flexibele cursus met aandacht voor uw situatie.

  1. Korting is vaak mogelijk bij meer deelnemers, zie brochure."
  2. STAP budget met extra's mogelijk als je tijdig inschrijft; zoals extra lesmomenten of voordelige examen, etc.
  3. Cursusprijs is zonder materialen, literatuur, catering en examen.
  4. Met een kleine groep starten wij ook. Snel starten in overleg kan eveneens.
  5. Startgarantie of je eigen doorloopschema, behoort tot de mogelijkheden!

Deze workshop betreft een masterniveau op het gebied van Kwaliteitsmanagement in de Zorg en andere sectoren. De workshop is uitbreidbaar met een praktijkopdracht en 2 ondersteunde verdiepingsdagen waarin we een proficiency level hanteren en de deelnemer kan kiezen om een examen-praktijkopdracht uit tevoeren. 

    De masterclass gaat in op kwaliteitsmanagement in de breedste zin. Diverse modellen (onder ander het INK-kwaliteitsmodel) komen aan de orde. Het uitvoeren van kwaliteitsaudits (gebiedsafbakening, root-cause-analyse om audit-punten te vinden, maken auditplan, toepassen audit-technieken, audit-verwachtingen- en audit-bevindingenbeheer, etc.), het opstellen van een kwaliteitsplan, het o…

    Lees de volledige beschrijving

    Veelgestelde vragen

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: INK-model, Kwaliteitsmanagement, INK EFQM-model, Integrale kwaliteit en Kwaliteitszorg.

    Flexibele cursus met aandacht voor uw situatie.

    1. Korting is vaak mogelijk bij meer deelnemers, zie brochure."
    2. STAP budget met extra's mogelijk als je tijdig inschrijft; zoals extra lesmomenten of voordelige examen, etc.
    3. Cursusprijs is zonder materialen, literatuur, catering en examen.
    4. Met een kleine groep starten wij ook. Snel starten in overleg kan eveneens.
    5. Startgarantie of je eigen doorloopschema, behoort tot de mogelijkheden!

    Deze workshop betreft een masterniveau op het gebied van Kwaliteitsmanagement in de Zorg en andere sectoren. De workshop is uitbreidbaar met een praktijkopdracht en 2 ondersteunde verdiepingsdagen waarin we een proficiency level hanteren en de deelnemer kan kiezen om een examen-praktijkopdracht uit tevoeren. 

    De masterclass gaat in op kwaliteitsmanagement in de breedste zin. Diverse modellen (onder ander het INK-kwaliteitsmodel) komen aan de orde. Het uitvoeren van kwaliteitsaudits (gebiedsafbakening, root-cause-analyse om audit-punten te vinden, maken auditplan, toepassen audit-technieken, audit-verwachtingen- en audit-bevindingenbeheer, etc.), het opstellen van een kwaliteitsplan, het opsporen van kwaliteitsattributen bij bedrijfsprocessen en werkinstructies en validatie van applicaties of andere producten komt aan de orde.

    Bij deze masterclass zijn er voorwaarden!

    • De deelnemer heeft zelf al enige kennis over kwaliteitsmanagement en organisatiekunde.
    • De deelnemer weet wat kwaliteit is en kent de diverse dimensies van kwaliteit zoals productkwaliteit, proceskwaliteit, user kwaliteitsverwachting, etc.
    • Uitvoering is in kleine groepjes vanaf 2 tot 6 deelnemers. Het kan zijn dat je de enige bent, er is dan een startgarantie mogelijkheid om dan toch te kunnen starten in overleg met de docent.
    • De begeleiding is deels 1-op-1 met de docent omdat elke opdracht anders is en er wellicht geheimhouding geldt. 

    Examen
    Deze masterclass heeft als examenonderdelen:

    1. Praktijkopdracht (bijvoorbeeld een kwaliteitsplan)
    2. Presentatie over de opdracht, gericht op het management
    3. Mondelinge verdediging van de opdracht
    4. Zelfreflectie

    Na positieve beoordeling van de assessment ontvangt u van The Business & IT Exam Association (bitexa) het Master Certificate in Applying Quality Management. Dit certificaat vertegenwoordigt 16 studiepunten (ECTS).

    Niveau & voorkennis 
    Het is post hbo-niveau masterclass, minimaal hbo-denkniveau wordt verwacht.

    Uitvoering
     
    3 dagen + 0,5 examenbeoordeling + begeleiding, gemiddeld eens per 2 a 3 weken een sessie (dag of dagdeel), definitieve doorloop en rooster wordt in overleg bepaald tijdens 1e bijeenkomst. 

    Doelgroep
    Voor degene die kwaliteit en kwaliteitszorg willen begrijpen en toepassingen om kwaliteit te verbeteren zoals medewerkers kwaliteitszorg, quality controlers, auditors, etc. 

    Investering training
    Zie kostenspecificaties. Let op, bijkomende materiaalkosten.

    Literatuur
    Handleiding positiebepaling INK
    Kwaliteitsmanagement (Emmerink)
    Diverse artikelen en ebooks 

    Inhoud en doelstelling

    De deelnemer kennis en vaardigheden bij brengen om zelfstandig een kwaliteitsanalyse uit te voeren en ambities van het management/opdrachtgever te vertalen naar een kwaliteitsplan (synthese) dat aansluit op de behoefte (evaluatie). De primaire focus bij deze masterclass ligt op ‘getting things done’.

    De uitvoering van deze masterclass is voor een belangrijk deel vraag-gestuurd. Afhankelijk van de behoeften van de deelnemers en de relevantie voor de specifieke casuïstiek binnen de organisatie waar de deelnemers werken kunnen de volgende onderwerpen aan de orde komen:

    • Strategie en tactiek vertalen naar de werkvloer
    • Managementrollen voor de kwaliteitsfunctionaris en kwaliteitsmanager
    • Uitvoeren kwaliteitsmanagement cyclus (plannen, uitvoeren, corrigeren en bijstellen)
    • Contingentie theorie
    • Begrijpen welke fasen organisaties doorlopen
    • Organisatietypologie en organisatieontwerp
    • Coördinatiemechanismen
    • Managementtheorieën
    • Communicatieanalyse
    • Analyse van routing en lay-out
    • Arbeidsdeling
    • Technieken voor het verzamelen van gegevens
    • Rapportage- en adviesvaardigheden
    • Lean management
    • Supply Chain Management (SCM)
    • Stakeholderanalyse
    • Business Context Diagram
    • Business Balanced Scorecard
    • Key Performance Indicators (KPIs) definiëren en monitoren
    • Kritische Succes Factoren (CSFs)
    • Business Process Redesign (BPR)
    • Business Process Management (BPM)
    • Procesmodellering met BPMN (Business Process Management Notation)
    • Procesverbetering
    • SixSigma
    • Benchmarking
    • Proces Maturity Model      
    • Business Scenario’s
    • Prototyping & Simulation inzetten ten bate van quality improvement,
    • Nut is van certificering en accreditatie
    • Interne en externe audits monitoren
    • Psychologie bij organisatieverandering
    • Dynamiek bij groepsprocessen
    • Macht en politiek
    • Organisatiecultuur
    • Psychologiemodellen
    • Hoe zonder macht invloed uit te oefenen
    • Relatie tussen leiderschap en cultuur
    • Relatie tussen leiderschap en kwaliteitsmanagement
    • Diverse vormen van leiderschap
    • Welke leiderschapstijl te gebruiken bij verandering
    • Relatie tussen cultuur en kwaliteitsmanagement aangeven
    • Organisatieverbetering
    • Leiderschapsstijlen die een kwaliteitsmanager kan hanteren
    • Criteria bij professionalisme, houding en gedrag

    De globale rode draad van de masterclass (voor zover relevant in relatie tot de casuïstiek binnen de organisatie waar de deelnemers werken):

    Kwaliteitszorg:
    Definities van kwaliteit
    Belang kwaliteit voor organisaties
    Integrale kwaliteitszorg
    Viewpoints op quality assurance


    Kwaliteitssystemen:
    Nut van certificering
    ISO
    kwaliteit in zorginstellingen
    HACCP – analyselijst kritische controlepunten
    ISO 22000
    Retail Certificate
    International Food Standard
    General Food Law (EU)
    Good Manufacturing Practices
    Integrale ketenbeheersing
    Data Quality Management

    Het INK-managementmodel
    Vijf verschillende fasen
    Tien aandachtsvelden: vijf organisatiegebieden, vier resultaatgebieden
    Verbeteren en vernieuwen
    Veranderscan
    Positie bepalen


    Procesmanagement
    Organisatie van processen
    Opstellen van procedures
    De essentie van een kwaliteitshandboek


    Lean manufacturing en Six Sigma
    Toyota Production System
    Lean Manufacturing (doelstellingen, tegengaan verspilling, value stream mapping)
    Six Sigma (wat is het, de ontwikkeling ervan, principes, opleiden medewerkers tot belts)
    Combinatie Lean Six Sigma in de praktijk

     

    Toepassing analysemodellen bij kwaliteitsverbetering
    Define-instrumenten
    Measure-instrumenten
    Analyse-instrumenten
    Improve-instrumenten
    Control-instrumenten


    Kwaliteitszorg in de dienstverlening
    Vormen van dienstverlening
    Kwaliteit in de ICT
    Perceived Service Quality
    Te vermijden fouten in de dienstverlening
    Gap-model
    Service Profit Chain

    Optioneel: KAM (combinatie kwaliteitszorg, arbeidsomstandigheden en milieuzorg)

    9
    Gemiddeld cijfer voor Masterclass Kwaliteitsmanagement.753
    Gebaseerd op 1 ervaring
    starstarstarstarstar_half
    K
    Senior adviseur
    9
    Masterclass-dag Kwaliteitsmanagement.753

    "De Masterclass Kwaliteitsmanagement was een schot in de roos. Het bood goede literatuur, interessante invalshoeken, breed (bedrijfskundig) perspectief op organisaties, een stevige praktijkopdracht om te voltooien met een docent die op inhoud en proces een mooie toegevoegde waarde heeft." - 29-03-2021 12:28

    "De Masterclass Kwaliteitsmanagement was een schot in de roos. Het bood goede literatuur, interessante invalshoeken, breed (bedrijfskundig) p… alles lezen - 29-03-2021 12:28

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

    (optioneel)
    (optioneel)
    (optioneel)
    (optioneel)
    (optioneel)
    (optioneel)
    (optioneel)
    We slaan je gegevens op, en delen ze met CAI opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.