Certified Helpdesk, Service Desk Professional, startmodule

Niveau
Totale lesduur

Trainingen starten elke maand wel, doorloop veelal flexibel en in overleg met deelnemers. Vraagt u een brochure aan dan nemen wij altijd telefonisch contact met u op. Zoekt u direct een training op korte termijn vul dan a.u.b. uw telefoonnummer in, dan reageren wij nog sneller. Bijkomend: zijn kosten voor extra literatuur en examenmaterialen als u na de training besluit examen te willen afleggen. Examen kan vaak op onze locatie. 
Er is een kortingsregeling voor werkzoekenden of ZZP-ers (neem hiervoor met CAI contact op).

Beschrijving

Als helpdesk medewerker of service desk medewerker krijg je te maken met vragen over met name technisch beheer, applicatiebeheer en lever je gebruikersondersteuning. Wil je deze functie hebben of ben je al helpdesk/service desk medewerker maar zoek je versteviging van je competenties voor deze functie, dan is dit een korte opleiding waarmee je deze competenties kan aanvullen of versterken en je daarbij ook kunt certificeren.

Deze opleiding bestaat uit modulen communicatieve vaardigheden (2dg) , ITIL foundation (2dg), Informatietechnologie (2dg), Informatiesystemen (2dg)  ASL foundation (2d) en BISL foundation (2dg). 

Genoemde prijs is de prijs van een basismodule waarmee men start. U kunt …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Trainingen starten elke maand wel, doorloop veelal flexibel en in overleg met deelnemers. Vraagt u een brochure aan dan nemen wij altijd telefonisch contact met u op. Zoekt u direct een training op korte termijn vul dan a.u.b. uw telefoonnummer in, dan reageren wij nog sneller. Bijkomend: zijn kosten voor extra literatuur en examenmaterialen als u na de training besluit examen te willen afleggen. Examen kan vaak op onze locatie. 
Er is een kortingsregeling voor werkzoekenden of ZZP-ers (neem hiervoor met CAI contact op).

Als helpdesk medewerker of service desk medewerker krijg je te maken met vragen over met name technisch beheer, applicatiebeheer en lever je gebruikersondersteuning. Wil je deze functie hebben of ben je al helpdesk/service desk medewerker maar zoek je versteviging van je competenties voor deze functie, dan is dit een korte opleiding waarmee je deze competenties kan aanvullen of versterken en je daarbij ook kunt certificeren.

Deze opleiding bestaat uit modulen communicatieve vaardigheden (2dg) , ITIL foundation (2dg), Informatietechnologie (2dg), Informatiesystemen (2dg)  ASL foundation (2d) en BISL foundation (2dg). 

Genoemde prijs is de prijs van een basismodule waarmee men start. U kunt per module inschrijven.

uitvoering; 12 dagen, investering; neem contact op voor de kosten van de track.studiepunten 19 ECTS,  literatuur; per module aangegeven, inhoud;- doelgerichte communicatie, - vergadertechnieken, - twee gesprek, - structuur in communicatie, - schriftelijke communicatie, - mondelinge communicatie. basisbegrippen: informatieverzorging, - voorziening, systeem, technologie en onderlinge relaties, - rol en toepassing van informatiesystemen in de organisatie, - componenten van een informatiesysteem, - proceslevenscyclus van systeemontwikkeling, - fasering bij systeemontwikkeling, basiskennis kwaliteitsmodellen CMM, INK, ISO.- computer hardware, soorten van computers, soorten van devices, software, netwerken, OSI model, GPS, Wifi, besturingssystemen, IT infrastructuren, gebruik en beheer van IT.belang van SQM, - kwaliteitseisen, praktijkcode voor IT Service Management. IT-service management gaat over het leveren van IT gerelateerde services die de business ondersteunen. We kijken naar support en delivery processen volgens de ITIL,   standaard. de deelnmer verkrijgt ook basiskennis over functioneel beheer en applicatiebeheer. doelgroep; voor degene die op de helpdesk/service desk wil gaan werken en met gebruikers en automatiseerders te maken krijgt. niveau & voorkennis; MBO, geen. examen; in overleg inplanbaar, accreditationCAI is accredited ATO by EXIN, People Cert en APMG.

Een UWV-scholingsvoucher kan worden gebruikt. De scholingvoucher geeft recht op een UWV-scholingspakket bij CAI.

Aandacht voor communicatieve vaardigheden wordt in de IT steeds belangrijker. Bedrijfsleven en overheid stellen hoge eisen aan hun medewerkers. Ze moeten specialist zijn op hun vakgebied, flexibel inzetbaar, maar daarnaast ook beschikken over contactuele eigenschappen en een goede mondelinge uitdrukkingsvaardigheid. Het is niet meer voldoende om alleen op technisch en/of bedrijfskundig vlak competent te zijn.
Moderne professionals besteden doorgaans meer dan de helft van hun tijd aan communicatie: werkoverleg, vergaderingen, schrijven van rapporten, e-mailen en het verzorgen van presentaties. Vaak schieten professionals echter tekort in hun communicatieve vaardigheden, waardoor verwarrende situaties kunnen ontstaan die voorkomen hadden kunnen worden.
Het is belangrijk kennis op te doen over communicatie. Zelfs voor een onderwerp, dat in eerste instantie zo praktisch lijkt, is het belangrijk om eerst situaties en structuren in mondelinge en schriftelijke communicatie te herkennen, alvorens wordt over gegaan tot het ‘doen’. Communicatievaardigheden worden daarom behandeld in een module op Advanced niveau. Doordat IT’ers in staat zijn om situaties en structuren in de dagelijkse communicatie te herkennen,zullen zij efficiënter en prettiger kunnen samenwerken met collega’s en klanten.

Informatiesystemen of ICT systemen zijn belangrijk in elk bedrijf. Ze ondersteunen de bedrijfsprocessen of delen hiervan. Informatiesystemen kun je in een aantal groepen onderverdelen, administratieve en productie-informatiesystemen, geïntegreerde informatiesystemen, bestuurlijke informatiesystemen, documentaire informatiesystemen.
Een informatiesysteem is een systeem dat informatie verwerkt, dat gebeurd door middel van arbeiders, middelen en handelingen. Dus een informatiesysteem is opgebouwd uit verschillende elementen, en dat zijn de gegevens (invoergegevens, opgeslagen gegevens uit voorgaande perioden en uitvoer gegevens), mensen, middelen, handelingen en het proces op zich. De meeste informatiesystemen zijn ontwikkeld om bedrijfsprocessen of delen hiervan te ondersteunen. Om deze processen te begeleiden moeten de gegevens goed gestructureerd zijn. Van dit soort systemen is een ruime keuze op elk terrein.

Voor vrijwel iedere functie in de IT is een bepaalde hoeveelheid basiskennis nodig. Hoe de verschillende computercomponenten (hardware) er uit zien en wat hun functie is, is belangrijke basiskennis.
De module Informatietechnologie foundation voorziet hierin. De module gaat in op de techniek van computers en computergebruik. Het uitgangspunt van de module is de werkplek van de gebruiker. De technische onderwerpen die aan bod komen worden daarom op een toepasbare en praktische manier benaderd. 

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneren wij € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)