Kwaliteitsplannen en -verslagen schrijven

Tijdsduur

Kwaliteitsplannen en -verslagen schrijven

Hendrikx Van der Spek
Logo van Hendrikx Van der Spek
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Hendrikx Van der Spek heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 8 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze training

Hendrikx Van der Spek biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Zorgaanbieders stellen jaarlijks een kwaliteitsplan op waarin zij beschrijven hoe zij de kwaliteit van de zorg voor hun cliënten willen verbeteren. In een kwaliteitsverslag blikken zij vervolgens terug op wat er van hun plannen terecht is gekomen. Deze plannen en verslagen moeten transparant, concreet en bovenal ook SMART geformuleerd zijn. In de training Kwaliteitsplannen en -verslagen schrijven leert u zelf concrete, ‘smarte’ en cliëntgerichte plannen schrijven. Zo worden uw plannen makkelijker geaccepteerd en met meer enthousiasme uitgevoerd.

Kwalitatief hoogwaardige kwaliteitsplannen

Een goed plan begint met SMART geformuleerde doelen. SMART is een techniek om op een resultaatgerichte …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schrijven, Brieven schrijven, Klantgericht schrijven, Creatief schrijven en Offertes schrijven.

Zorgaanbieders stellen jaarlijks een kwaliteitsplan op waarin zij beschrijven hoe zij de kwaliteit van de zorg voor hun cliënten willen verbeteren. In een kwaliteitsverslag blikken zij vervolgens terug op wat er van hun plannen terecht is gekomen. Deze plannen en verslagen moeten transparant, concreet en bovenal ook SMART geformuleerd zijn. In de training Kwaliteitsplannen en -verslagen schrijven leert u zelf concrete, ‘smarte’ en cliëntgerichte plannen schrijven. Zo worden uw plannen makkelijker geaccepteerd en met meer enthousiasme uitgevoerd.

Kwalitatief hoogwaardige kwaliteitsplannen

Een goed plan begint met SMART geformuleerde doelen. SMART is een techniek om op een resultaatgerichte manier doelen en afspraken te formuleren. Door te werken met SMART-doelen voorkomt u vaagheid en uitstel en werkt u aan concrete resultaten. Dat maakt deze methode bij uitstek zo geschikt voor kwaliteitsplannen. SMART is een afkorting die staat voor:

  • Specifiek
  • Meetbaar
  • Acceptabel
  • Realistisch
  • Tijdgebonden

Een goed kwaliteitsplan mondt uit in meetbare en haalbare doelstellingen; ze zijn niet veel waard als de opgenomen doelstellingen uiteindelijk niet worden gehaald. De simpele vaststelling dat de doelen SMART moeten zijn, is natuurlijk niet voldoende. Bij het toepassen van SMART-doelen komt direct een aantal vragen naar boven. Wat is nu specifiek en wanneer is een doel meetbaar of waarmee kunt u de acceptatiegraad van uw doelstellingen verhogen?

In deze training leert u SMART-doelen te integreren in uw kwaliteitsplannen. Uw plannen worden niet alleen nuttiger, met haalbare en acceptabele doelstellingen, maar ook korter, beter leesbaar, veel concreter en daardoor een stuk effectiever.

Voor wie?

De workshop is bedoeld voor schrijvers van kwaliteitsplannen en -verslagen bij zorgaanbieders.

Wat leert u?

  • Het formuleren van SMART-doelen
  • Het toepassen van SMART-doelen in kwaliteitsplannen en -verslagen
  • Omgaan met kwaliteitskaderthema’s: wat wel en wat niet benoemen?
  • Aantrekkelijk en transparant verwoorden van concrete en cliëntgerichte verbeteracties en initiatieven
  • Het effectief onderbouwen van uw plannen en acties
  • Handige tekststructuren: piramidaal schrijven
  • Het vergroten van de toegankelijkheid en concreetheid van uw teksten
  • De voor- én de nadelen van SMART-doelen
  • Aantrekkelijk, begrijpelijk en correct formuleren

Gratis nazorg

Ook na afloop van de training kunt u natuurlijk nog een beroep op ons doen. U kunt onze trainers altijd benaderen met vragen of bijvoorbeeld een zelfgeschreven kwaliteitsplan ter screening aan hen voorleggen. Gratis. Want nazorg is volgens ons onlosmakelijk verbonden met de training zelf.

Data

Wij verzorgen deze training als een open training voor individuele inschrijvingen, maar ook als twee uur durende één op één sessie met de trainer. Dit kan zowel op locatie als online. De data plannen wij in overleg. 

Hendrikx Van der Spek geeft trainingen op elk communicatiegebied: tekstschrijven (voor alle media), snellezen, presenteren, framing, argumenteren, gesprekstechniek, notuleren, spelling en grammatica. U kunt kiezen voor in-company, open training, e-learning of ander soort maatwerk. In elke training staan onze kernwaarden voorop:

  • No nonsense: communicatie moet duidelijk, helder en effectief zijn zonder overbodige franje. Zo communiceren we zelf ook.
  • Gedreven en enthousiast: we houden van ons vak en we zijn er goed in. We zijn bevlogen en enthousiast en een tikkeltje eigenwijs. Humor is vaak een verbindende factor.
  • Persoonlijk en betrokken: u staat centraal. We zoeken samen naar de vraag achter uw vraag en naar het passende antwoord. Dat kan bij elke klant anders zijn: maatwerk is standaard. Wij vinden persoonlijke binding met onze klanten belangrijk.
  • Veelzijdigheid en kwaliteit: we leveren kwaliteit, of het nu om trainingen, advies of teksten gaat. We hebben een compleet en veelzijdig pakket en hebben een antwoord op elke communicatievraag.
  • Deskundigheid en kennis: we zijn een kenniscentrum met ruimte voor verdieping en onderzoek. We streven ernaar binnen onze kerngebieden kennis te bundelen en publicaties tot stand te brengen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Schrijven.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Hendrikx Van der Spek, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.