Klantgericht telefoneren
Beschrijving
Het eerste contact met uw bedrijf verloopt meestal via de telefoon. Dat eerste contact is vaak doorslaggevend. Maar komt uw bedrijf dan wel prettig over op uw klanten en prospects? En hoe gaat u om met lastige klanten? In deze cursus leert u je telefonisch vaardigheden sterk te verbeteren door klantgerichter te communiceren, beter te luisteren, en door te vragen en met klanten mee te denken.
Voor wie?
De cursus is bestemd voor iedereen die regelmatig telefonisch gesprekken voert.
Wat leert u?
U ontwikkelt een grotere vaardigheid in het vriendelijk, zakelijk en adequaat voeren van binnenkomende telefoongesprekken. Daarom bestaat een groot deel van het programma uit realistische cases.
- …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Het eerste contact met uw bedrijf verloopt meestal via de telefoon. Dat eerste contact is vaak doorslaggevend. Maar komt uw bedrijf dan wel prettig over op uw klanten en prospects? En hoe gaat u om met lastige klanten? In deze cursus leert u je telefonisch vaardigheden sterk te verbeteren door klantgerichter te communiceren, beter te luisteren, en door te vragen en met klanten mee te denken.
Voor wie?
De cursus is bestemd voor iedereen die regelmatig telefonisch gesprekken voert.
Wat leert u?
U ontwikkelt een grotere vaardigheid in het vriendelijk, zakelijk en adequaat voeren van binnenkomende telefoongesprekken. Daarom bestaat een groot deel van het programma uit realistische cases.
- communicatieve vaardigheden (doorvragen, actief luisteren, samenvatten)
- klantgericht handelen
- telefoonetiquette
- omgaan met lastige klanten
Tijdens de cursus maken we gebruik van rollenspellen en praktijkoefeningen.
Cursusmateriaal
Bij deze workshop krijgt u een werkmap, zodat u ook na de bijeenkomsten nog eens rustig alle handouts en adviezen kunt doornemen.
Nazorg
Ook na afloop van de training kunt u natuurlijk nog een beroep op ons doen. U kunt onze trainers altijd benaderen met vragen. Gratis. Want nazorg is volgens ons onlosmakelijk verbonden met de training zelf.
Kwaliteitscheck telefonische communicatie
Graag voeren wij voor uw organisatie een kwaliteitsonderzoek uit om de kwaliteit van de bestaande of vernieuwde telefonische communicatie vast te stellen. Op basis van dit onderzoek adviseren we u over mogelijke verbeteringen.
Hendrikx Van der Spek geeft trainingen op elk communicatiegebied: tekstschrijven (voor alle media), snellezen, presenteren, framing, argumenteren, gesprekstechniek, notuleren, spelling en grammatica. U kunt kiezen voor in-company, open training, e-learning of ander soort maatwerk. In elke training staan onze kernwaarden voorop:
- No nonsense: communicatie moet duidelijk, helder en effectief zijn zonder overbodige franje. Zo communiceren we zelf ook.
- Gedreven en enthousiast: we houden van ons vak en we zijn er goed in. We zijn bevlogen en enthousiast en een tikkeltje eigenwijs. Humor is vaak een verbindende factor.
- Persoonlijk en betrokken: u staat centraal. We zoeken samen naar de vraag achter uw vraag en naar het passende antwoord. Dat kan bij elke klant anders zijn: maatwerk is standaard. Wij vinden persoonlijke binding met onze klanten belangrijk.
- Veelzijdigheid en kwaliteit: we leveren kwaliteit, of het nu om trainingen, advies of teksten gaat. We hebben een compleet en veelzijdig pakket en hebben een antwoord op elke communicatievraag.
- Deskundigheid en kennis: we zijn een kenniscentrum met ruimte voor verdieping en onderzoek. We streven ernaar binnen onze kerngebieden kennis te bundelen en publicaties tot stand te brengen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.