Service Level Agreements (SLA's) voor niet-juristen

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Heliview Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Heliview Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 16 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Service Level Agreements (SLA's) voor niet-juristen
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Stien Jonker
Adviseur informatievoorziening
9
Service Level Agreements (SLA's) voor niet-juristen

"Door de ruime ervaring van de trainers in 2 dagen goed inzicht gekregen in de "do's & don'ts" van SLA's. Goede opbouw van de cursus: op de eerste dag lag de nadruk meer op de theorie, de tweede dag meer op oefenen. Leuk, informatief en praktijkgericht." - 15-09-2016 11:42

"Door de ruime ervaring van de trainers in 2 dagen goed inzicht gekregen in de "do's & don'ts" van SLA's. Goede opbouw van de cursus: op de e… alles lezen - 15-09-2016 11:42

Startdata en plaatsen

Kontakt der Kontinenten, Soesterberg
10 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Kontakt der Kontinenten, Soesterberg
5 nov. 2019 tot 6 nov. 2019

Beschrijving

Heliview Conferences & Training BV helpt organisaties hun prestaties te verbeteren door het up tot date houden van de kennis en vaardigheden van hun medewerkers.

Een SLA is een juridisch geladen document. Door uw SLA’s zorgvuldig op te stellen, maakt u de afspraken tussen u en uw leverancier helder. In deze praktische training leert u hoe u de belangrijkste afspraken kernachtig opstelt en hoe u valkuilen zoals inconsistenties kunt vermijden. De SLA-template van Mitopics helpt u uw SLA-onderhandelingen meer gestructureerd en efficiënt te laten verlopen.


Wat leert u verder in deze training?

• De afspraken in uw SLA operationaliseren en professionaliseren
• Uw afspraken meetbaar en stuurbaar maken
• Het geven van een praktische invulling aan uw SLA voor diverse diensten
• Omgaan met het verschil tussen service definitie en service level specificatie
• Uw …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Outsourcing, Management Algemeen, Samenwerken, Reorganisatie en Crisismanagement / Crisiscommunicatie.

Heliview Conferences & Training BV helpt organisaties hun prestaties te verbeteren door het up tot date houden van de kennis en vaardigheden van hun medewerkers.

Een SLA is een juridisch geladen document. Door uw SLA’s zorgvuldig op te stellen, maakt u de afspraken tussen u en uw leverancier helder. In deze praktische training leert u hoe u de belangrijkste afspraken kernachtig opstelt en hoe u valkuilen zoals inconsistenties kunt vermijden. De SLA-template van Mitopics helpt u uw SLA-onderhandelingen meer gestructureerd en efficiënt te laten verlopen.


Wat leert u verder in deze training?

• De afspraken in uw SLA operationaliseren en professionaliseren
• Uw afspraken meetbaar en stuurbaar maken
• Het geven van een praktische invulling aan uw SLA voor diverse diensten
• Omgaan met het verschil tussen service definitie en service level specificatie
• Uw SLA-onderhandelingen meer gestructureerd en efficiënt laten verlopen
• Onderhandelen over bonus-malus regelingen
• Borgen van consistentie tussen uw SLA en contract
• Uw eigen SLA schrijven of verbeteren

Voor wie is deze training bestemd?

Inkopers en andere verantwoordelijken voor contracten en afspraken.
Te denken valt aan functies als:
• Lijn Managers
• Facility Managers
• Service Level Managers
• IT Managers
• Controllers
• Projectleiders
• Financieel Managers
• Service Managers

Reacties eerdere deelnemers

  • "Ik heb eindelijk de anatomie van een SLA begrepen"
  • "In deze training is zowel de theorie als praktijk vd SLA’s aan bod gekomen wat mij helpt om hier zelf scherp naar te kijken in mijn eigen organisatie"
  • "Zinvolle training die verdieping heeft gegeven"
  • "Goede weergave uit de praktijk"
  • "diversheid van deelnemers en trainers geeft veel praatstof"
  • "Prima cursus, volledig en geeft goede handvatten"
  • "Dankzij de training is de grote SLA brij in duidelijke brokken te hakken"
  • "Veel informatie waaruit blijkt dat er veel komt kijken bij het opstellen van een SLA"
  • "Een ontnuchterende blik op hoe SLA's zijn opgebouwd"
  • "Goede interactieve training van specialistische docenten"
  • "Veel waardevolle informatie in een te kort tijdsbestek"

Het twee-daagse programma van de training

Voor beide dagen geldt:
08:30 uur: inloop met koffie en thee
09:00 uur: aanvang training
17:00 uur: einde training

Dag 1

Blok 1: Inleiding Service Level Agreements
• Doelstelling van de training
• Wat is een SLA nu eigenlijk?
• SLA's: de juridische context
• Structureren van contract en SLA

Blok 2: SLA's, de verdieping
• Service definitie en Service level
• Verdieping van Service definitie
• Verdieping Service level
• Aansprakelijkheid en de bonus-malusregeling

Dag 2

Blok 3: De totstandkoming van een SLA
• Recap
• Service Level Management (SLM) in de SLA
• Integrale oefening onderhandelen over bonus-malusregeling
• Praktijkcases en beoordelingsoefeningen
• Integrale oefening "Uw eigen SLA"

Blok 4: SLA's, de praktijk
• Stappenplan bij een SLA-onderhandeling
• Compliance
• Lessons learned & praktijkvragen
• Afsluiting

Trainer uit de praktijk

De training Service Level Agreements voor niet-juristen wordt gegeven door drs. Theo Bosselaers. 

Theo heeft ruime ervaring in het opzetten, aanpassen en verbeteren van zowel interne als externe supply chains in de publieke en private sector. Hij is in staat om resultaten te bereiken door effectief gebruik te maken van zijn jarenlange ervaring in o.a. klant – leverancier relaties, sourcing, SLA’s, contract- en leveranciersmanagement, inrichten regie-organisatie, in-/verkoop en contractonderhandelingen. Hij heeft deze ervaring opgedaan vanuit klant en leverancierskant, op zowel beleidsmatig als uitvoerend niveau vanuit zeer verschillende rollen. Theo Bosselaers is naast senior contract- en leveranciermanager tevens trainer en verzorgt al vele jaren trainingen op het gebied van ondermeer SLA.

Incompanytraining

Wij organiseren deze training ook graag incompany voor u. De training wordt speciaal voor uw bedrijf op maat gemaakt en sluit op deze manier exact aan op de wensen en kennisbehoefte van de deelnemers.

Neem voor meer informatie of een vrijblijvende offerte contact op met Laura Tjebbes (laura.tjebbes@heliview.nl, 076-5484015)

9
Gemiddeld cijfer voor Service Level Agreements (SLA's) voor niet-juristen
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Stien Jonker
Adviseur informatievoorziening
9
Service Level Agreements (SLA's) voor niet-juristen

"Door de ruime ervaring van de trainers in 2 dagen goed inzicht gekregen in de "do's & don'ts" van SLA's. Goede opbouw van de cursus: op de eerste dag lag de nadruk meer op de theorie, de tweede dag meer op oefenen. Leuk, informatief en praktijkgericht." - 15-09-2016 11:42

"Door de ruime ervaring van de trainers in 2 dagen goed inzicht gekregen in de "do's & don'ts" van SLA's. Goede opbouw van de cursus: op de e… alles lezen - 15-09-2016 11:42

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Heliview Training, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.