The Early Feeding Skills Assessment

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van HanzePro, Hanzehogeschool Groningen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 HanzePro, Hanzehogeschool Groningen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Groningen
17 jun. 2019

Beschrijving

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij Hanzehogeschool Groningen Professionals en Bedrijven.

Uitgebreid

English see below

Deze training biedt alle belangrijke informatie die nodig is voor een cue-based benadering om prematuren te leren drinken uit de borst of de fles. De EFS is een observatielijst die nagaat of de baby toe is aan een orale voeding en in staat is om te drinken. Het geeft de ontwikkelingsfase van de voedingsvaardigheden aan: in staat om te drinken, oral-motorisch functioneren, coördinatie van zuigen, slikken en ademen en het stabiele houden van de fysiologische parameters. De deelnemers krijgen een training in het gebruik van de EFS en de manier waarop zij samen met verschillende disciplines de EFS kunnen implementeren op de afdeling neonatologie in hun ziekenhuis.

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Competenties zijn een samenspel tussen vaardigheden en kennis. Voor het vergroten van uw competenties kunt u terecht bij Hanzehogeschool Groningen Professionals en Bedrijven.

Uitgebreid

English see below

Deze training biedt alle belangrijke informatie die nodig is voor een cue-based benadering om prematuren te leren drinken uit de borst of de fles. De EFS is een observatielijst die nagaat of de baby toe is aan een orale voeding en in staat is om te drinken. Het geeft de ontwikkelingsfase van de voedingsvaardigheden aan: in staat om te drinken, oral-motorisch functioneren, coördinatie van zuigen, slikken en ademen en het stabiele houden van de fysiologische parameters. De deelnemers krijgen een training in het gebruik van de EFS en de manier waarop zij samen met verschillende disciplines de EFS kunnen implementeren op de afdeling neonatologie in hun ziekenhuis.
Ter ondersteuning voor vooral de kinderverpleegkundigen wordt er een lezing door een Nederlandse logopedist gegeven over de ontwikkeling van zuigen en slikken bij prematuur geboren baby’s. Praktische adviezen met betrekking tot de start en opbouw van orale voeding komen met name de 2e dag aan de orde. Er wordt veel gebruik gemaakt van video’s. Casuïstiek, gericht op gezamenlijk kijken, analyseren en interventies opstellen, wordt in multidisciplinaire groepen uitgewerkt.

Trainers

De cursus wordt gecertificeerd door Suzanne Thoyre RN, PhD, School of Nursing University of North Carolina, USA.
Thoyre, S.M. (2005). The Early feeding Skills Assessment for Preterm Infants. Neonatal Network, Vol.24. No.3.

Leeruitkomsten

  • Scoring van de EFS beschrijven
  • Uitkomsten van de EFS score relateren aan de voedingsvaardigheden
  • Toepassing van de EFS als onderdeel van een cue-based benadering beschrijven
  • De mogelijkheden van de prematuur in relatie tot voedingsbereidheid, fysiologische stabiliteit, orale motoriek en slikken volgens de EFS scoren

Cursusinhoud

  • Dynamische systeem theorie
  • Ontwikkeling voedingsvaardigheden van de prematuur
  • Inhoud, gebruik en evidentie van de EFS
  • Oefenen van het scoren van de EFS aan de hand van video’s
  • Toepassing van de EFS op de werkvloer
  • Checklist orale voeding en de relatie met de EFS

Learning Outcomes

  • Discuss outcomes related to feeding in preterms
  • Describe the scoring process for the EFS
  • Describe application of the EFS to a cue-based feeding approach
  • Identify 6 infant cues of stress during feeding specific to physiology, swallowing and feeding
  • Score and profile infant feeding specific to readiness, physiologic stability, oral-motor, & swallowing

Seminar Content

  • Dynamic systems theory
  • Preterm infant feeding skill development
  • Systematic assessment using the EFS
  • Scoring practice via videoed feedings
  • Application of EFS to intervention and use in your unit

Trainers

Suzanne Thoyre RN, PhD, School of Nursing University of North Carolina, USA.
Thoyre, S.M. (2005). The Early feeding Skills Assessment for Preterm Infants. Neonatal Network, Vol.24. No.3.

Ms Saakje da Costa, PhD will provide information with regard to the development of sucking and swallowing in premature babies.


Doelgroep

Iedereen die op een afdeling neonatologie werkt, zoals kinderverpleegkundigen, kinderartsen/neonatologen, logopedisten, lactatiekundigen, kinderfysiotherapeuten en ergotherapeuten. De cursus wordt gegeven in het Engels, er zal regelmatig vertaald worden. EnglishTarget audience: paediatric nurses, paediatricians/neonatologists, speech therapists, paediatric physiotherapists, and occupational therapists.

Startdata

17-06-2019 | Vervolgdatum: 18 juni 2019

Tijden

9.00 - 17.00 uur9 am - 5 pm

Duur

2 dagen2 Days

Prijs

€ 395,- including lunch

Locatie

Het Klooster, Amersfoort

Aantaldeelnemers

Minimaal 40, maximaal 90

Vervolgofverdieping

EFS refresher

Bijzonderheden

Accreditatie voor deze cursus wordt aangevraagd voor logopedisten, verpleegkundigen en lactatiekundigen.U kunt inschrijven tot 1 juni 2019. You can subscribe until 1st of June.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Assessment.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met HanzePro, Hanzehogeschool Groningen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.