Senior Accountmanager Sales
"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "controle" en zicht heb op mijn inspanning en het resultaat. Ook het onderdeel Pitch en onderhandelen waren voor mij erg interessant en bruikbaar. " - 02-09-2016 11:57
"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "contr… alles lezen - 02-09-2016 11:57
Startdata en plaatsen
HAN - Faculteit Economie en Management biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Arnhem
Beschrijving
De meest succesvolle accountmanagers weten zich positief te onderscheiden van hun concurrenten. Wil je jouw persoonlijk onderscheidend vermogen vergroten? Volg de opleiding Senior Accountmanagement.
Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) leer je op verschillende manieren waarde te creëren voor jouw klant. En je leert hoe je dit op creatieve wijze kunt overbrengen. Daarmee maximaliseer je de kans dat de klant voor jou kiest.
Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) verdiep je jouw bestaande saleskennis. Én leer je nieuwe technieken aan waarmee je jouw onderscheidend vermogen aan tafel bij de klant vergroot. Op deze manier maximaliseer je jouw kansen op succes!
Module 1. Sa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De meest succesvolle accountmanagers weten zich positief te onderscheiden van hun concurrenten. Wil je jouw persoonlijk onderscheidend vermogen vergroten? Volg de opleiding Senior Accountmanagement.
Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) leer je op verschillende manieren waarde te creëren voor jouw klant. En je leert hoe je dit op creatieve wijze kunt overbrengen. Daarmee maximaliseer je de kans dat de klant voor jou kiest.
Tijdens de opleiding Accountmanagement (senior) verdiep je jouw bestaande saleskennis. Én leer je nieuwe technieken aan waarmee je jouw onderscheidend vermogen aan tafel bij de klant vergroot. Op deze manier maximaliseer je jouw kansen op succes!
Module 1. Sales Proces management
Goede bedrijfsresultaten beginnen met heldere doelen en een goed
georganiseerd sales proces. Je gaat aan de slag met analyseren,
inrichten en innoveren van het sales proces binnen jouw eigen
organisatie. Hierbij besteedt je ruime aandacht aan onderwerpen als
financiële analyse, klantportfolio management, forecasting en
performance & control. Daarnaast analyseer je in deze module de
relaties met de diverse interne en externe stakeholders. En krijg
je handvatten voor het optimaliseren van deze relaties. Want
klanten binnenkrijgen en binnenhouden is een taak van de hele
organisatie en niet alleen van het sales team.
Module 2. Social
Selling
‘Social media’ is een inmiddels niet meer weg te denken term in de bedrijfsvoering van nagenoeg iedere onderneming. Ook in het sales proces kan een juiste inzet van “social’ een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van de gestelde commerciële doelen. Maar hoe zet je social media nu succesvol in tijdens het commerciële proces? Op die vraag zijn vele antwoorden mogelijk. In dit deel van de opleiding wordt daarom dieper ingegaan op de manieren waarop social media binnen jouw organisatie kunnen worden ingezet. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij de diverse valkuilen die komen kijken bij de inzet van social media in het commerciële proces.
Module 3. Creatieve technieken
“Doordat de mens verbeelding heeft, kan zij creatief
zijn”. De module creatief denken binnen de opleiding bestaat
uit het aanleren van een aantal vaardigheden en technieken die je
mogelijkheden bieden om samen met jouw sales team nieuwe
oplossingen te bedenken en nieuwe kansen te ontdekken. In dit
onderdeel ga je door het proces van creatief denken; van
probleemstelling tot aan de uitvoering van ideeën. Je leert tevens
hoe je deze technieken effectief in kunt zetten binnen jouw eigen
organisatie.
Module 4. Storytelling
Storytelling kan wel het verschil maken tussen een klant
informeren en hem/haar inspireren. Het verschil tussen een mooi
verhaal en een “echt” verhaal. Het verschil tussen argumenteren en
aan het denken zetten. Het verschil tussen iemand iets vertellen en
iemand boeien, betrekken en inspireren. Door storytelling te
gebruiken in de zakelijke omgeving creëer je bovenal vertrouwen.
(Persoonlijke) Verhalen maken namelijk het verschil tussen dit zeg
ik en dit ben ik. In dit onderdeel leer je hoe je complexe
boodschappen op nieuwe manieren over kunt brengen. Na afloop heb je
de beschikking over meerdere persoonlijke, onderscheidende,
relevante verhalen. Deze kun je ook meteen inzetten in het verder
uitbouwen van de relaties met jouw klanten.
Module 5. Onderhandelen
Onderhandelen begint bij het eerste gesprek met een (potentiële)
klant. Een goede beheersing van de diverse
onderhandelingstechnieken is dan ook een must voor elke senior
account manager. Tijdens dit onderdeel, dat in totaal 6 dagdelen in
beslag neemt, worden zowel het onderhandelingsproces als de
verschillende onderhandelingstechnieken behandeld. Hierbij ligt een
belangrijke focus op het onderhandelen met een complexe DMU. Ook
krijg je in dit onderdeel zicht op de tactische en strategische
implicaties van een deal voor jouw eigen organisatie.
Module 6. Zelfmanagement
Een van de belangrijkste actoren in een sales proces bent je
zelf. Ieder mens heeft een eigen stijl en eigen voorkeuren. Soms
bewust, vaak onbewust. Omdat sales voor een belangrijk deel bestaat
uit de interactie tussen mensen is zelfkennis en -inzicht
belangrijk. In de opleiding wordt daarom aandacht besteed aan het
verkrijgen van inzicht in jouw eigen sterke en minder sterke
kanten. Bovendien krijg je op een praktische manier handvatten
aangereikt waarmee je tijdens en na afloop van de opleiding in
staat bent om jouw persoonlijke leerproces verder vorm te
geven.
Module 7. Finance voor non financials
Finance legt van oudsher de nadruk op het in de hand houden van
financiële risico’s, terwijl Sales vooral gebaat is bij het
opbouwen van een klantrelatie en het binnenhalen van zoveel
mogelijk omzet en provisie. Inzicht in de financiën van de
organisatie is ook voor sales professionals erg belangrijk. Als
sales professional ben je immers (mede)verantwoordelijk voor het
verbeteren van het bedrijfsresultaat. Een betere kennis van
financieel management zorgt ervoor dat beslissingen op ratio worden
gefundeerd en volwaardig gesprekspartner wordt voor de financiële
specialist.
"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "controle" en zicht heb op mijn inspanning en het resultaat. Ook het onderdeel Pitch en onderhandelen waren voor mij erg interessant en bruikbaar. " - 02-09-2016 11:57
"Leuke, inspirerende en motiverende studie. Heb geleerd om sales vanuit een ander oogpunt te bekijken en te benaderen waardoor ik meer "contr… alles lezen - 02-09-2016 11:57
"Na 9 maanden engineering ben ik in Sales gerold en heb ik technische oplossingen verkocht over de hele wereld. Na 7 jaar ervaring en successen wilde ik begrijpen waarom ik in veel gevallen wel de deal rond kreeg maar vooral waarom niet.
Ik heb gekozen voor de post-hbo opleiding Senior Accountmanager aan de HAN door de oprechte en enthousiaste manier waarop Ben Mastboom, hoofddocent aan de HAN University of Applied Science, mij wist te overtuigen van de waarde van deze opleiding en natuurlijk de register titel waaruit blijkt dat ik een echte professional ben.
Op de HAN heb ik de “Arsène’s Way of Selling” geleerd. Vanaf het eerste college krijg je handvatten en tools die je volgende dag kunt toepassen.
“Get the facts before they get you!” en “The true business of every company is to get, keep and develop more customers” zijn nu (ook) mijn drivers. Ik heb geleerd dat ik naast mijn overtuigende en enthousiaste manier van presenteren en verkopen, de feiten moet weten en goed voorbereid een klant gesprek in moet gaan.
Structuur heb ik gekregen doordat deze opleiding je helpt bij zelfmanagement. Ik weet nu mijn sterke punten en mijn ontwikkelpunten. Ik werk met checklists en maak gebruik van roadmaps.
Storytelling. Dit was voor mij echt een eyeopener. Waarom kiest een klant uiteindelijk voor jou? Je verhaal is blijven hangen..
Ik weet nu waarom ik wel en waarom ik soms niet succesvol ben, ik heb aan de opleiding een groot netwerk overgehouden en heb een registertitel SCPS™ waaruit blijkt dat ik een professional ben.
Ing. Arsène te Beek SCPS
" - 06-10-2015 19:25
"Na 9 maanden engineering ben ik in Sales gerold en heb ik technische oplossingen verkocht over de hele wereld. Na 7 jaar ervaring en success… alles lezen - 06-10-2015 19:25
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.