(Online) Marketing A (voorheen NIMA A)

Niveau
Tijdsduur
Logo van HAN - Faculteit Economie en Management
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 HAN - Faculteit Economie en Management heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 52 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

HAN - Faculteit Economie en Management biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Arnhem, Nijmegen

Beschrijving

(Online) Marketing A (voorheen NIMA A Marketing)

Theorie en Praktijk

Ben jij een beginnend marketeer? Wil je in drie maanden een erkend marketingdiploma? En wil je jouw kennis meteen toepassen in je eigen organisatie? Dan is de opleiding (Online) Marketing A echt iets voor jou. Met deze opleiding ontwikkel je niet alleen je kennis. Je versterkt ook nog eens jouw cv met een erkend diploma!

Hoe bepaal je je doelgroep en op welke kanalen vind je ze? Op welke klanten richt je je en hoe weet je ze voor je te winnen? Op welke manier positioneer je je producten of diensten in de markt? Hoe kan (online) marketing bijdragen aan de realisatie van je omzetdoelstellingen? Hoe maak je effectief gebrui…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NIMA Marketing-A, Online marketing, NIMA, NIMA Marketingcommunicatie-B en NIMA Marketing-B.

(Online) Marketing A (voorheen NIMA A Marketing)

Theorie en Praktijk

Ben jij een beginnend marketeer? Wil je in drie maanden een erkend marketingdiploma? En wil je jouw kennis meteen toepassen in je eigen organisatie? Dan is de opleiding (Online) Marketing A echt iets voor jou. Met deze opleiding ontwikkel je niet alleen je kennis. Je versterkt ook nog eens jouw cv met een erkend diploma!

Hoe bepaal je je doelgroep en op welke kanalen vind je ze? Op welke klanten richt je je en hoe weet je ze voor je te winnen? Op welke manier positioneer je je producten of diensten in de markt? Hoe kan (online) marketing bijdragen aan de realisatie van je omzetdoelstellingen? Hoe maak je effectief gebruik van de mogelijkheden van online marketing? In deze boeiende en praktijkgerichte opleiding (online) Marketing A staan al deze vragen centraal. De opleiding wordt afgesloten met een examen dat bestaat uit het schrijven van een (operationeel) marketing plan voor je eigen organisatie. Je wordt daarbij persoonlijk begeleid door een ervaren docent.

Doel

Algemene (online) marketinggrondslagen en –principes toepassen op beleidsvoorbereidend en operationeel niveau.

Doelgroep

Voor iedereen die:

  •  (online) marketing leuk vindt en zich hierin verder wil verdiepen;
  •  zich wil voorbereiden op een zwaardere marketingfunctie.

Maar zeker ook voor verkopers, marketing- en commercieel medewerkers biedt deze opleiding en het HAN diploma absoluut meerwaarde.

Programma

In de opleiding (Online) Marketing A leer je alle grondbeginselen van marketing, marketingcommunicatie en online marketing. In de eerste 10 bijeenkomsten krijg je een stevige basis over wat goede marketing is en wat daar allemaal bij komt kijken. Je vindt antwoorden op vragen als:

  • Wat is marketing precies?
  • Waar moet een goed marketingplan aan voldoen?
  • Welke (online) media kan ik inzetten?
  • Wat zijn goede voorbeelden uit de praktijk waar ik van kan leren?

In de laatste 5 bijeenkomsten ga je aan de slag met je eigen marketingplan. Je pakt een marketingvraagstuk uit je eigen organisatie en beschrijft op welke wijze dit vraagstuk opgelost kan worden. Natuurlijk sta je hier niet alleen voor. Je kunt hierover continu sparren met de zeer ervaren docent. In de laatste bijeenkomst presenter je het plan aan de groep en de docent. De combinatie van gedegen theoretische kennis en het schrijven van je eigen marketingplan, levert jou een schat 2, HAN Deeltijdstudies Economie, Management en Recht aan nieuwe inzichten op, die je meteen in de praktijk kunt toepassen. Daarnaast krijg je met het behaalde marketingcertficaat studiepunten en vrijstellingen voor HBO-opleidingen, in het geval je wilt doorstuderen.

Duur

De opleiding omvat 15 avondbijeenkomsten van 3 uur. De lestijden zijn van 18.15 tot 21.30 uur.

Studiebelasting

Naast de bijeenkomsten dient rekening te worden gehouden met gemiddeld 8 uur per week zelfstudie.

Vooropleiding

HAVO of gelijkwaardig.

Begeleiding

Gedurende de opleiding is veel aandacht voor de persoonlijke begeleiding van elke deelnemer. De docent begeleidt je ook bij het schrijven van een operationeel (online) marketingplan voor je eigen bedijf/organisatie.

Certificering

De opleiding wordt afgesloten met een schriftelijk (meerkeuze) tentamen en een presentatie van je operationeel (online) marketingplan. Bij succesvolle afronding van beide examens ontvang je het HAN diploma (Online) Marketing A.

Kwaliteit

Alle opleidingen en cursussen worden uitgevoerd volgens de geldende kwaliteitsnormen voor de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.