Digital Business Transformation (post-hbo)

Niveau
Tijdsduur
Logo van HAN - Faculteit Economie en Management
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 HAN - Faculteit Economie en Management heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 52 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

HAN - Faculteit Economie en Management biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Arnhem, Nijmegen

Beschrijving

Digitale transformatie, Digital Marketing, Innovatiemanagement

De opleiding Digital Business Transformation van de HAN en in samenwerking van Upstream neemt je mee in de digitalisering van de samenleving en leert je onderscheid te maken in hypes en trends, strategische keuzes te maken en deze te implementeren in jouw organisatie. Dit kan variëren van de implementatie van een online marketingstrategie binnen je marketingafdeling tot de volledige transformatie van jouw businessmodel. Daarbij ligt de nadruk op de praktijk. Hoe gaat jouw organisatie hier morgen mee aan de slag?

Voor wie

Deze post-hbo opleiding is interessant voor leidinggevenden en managers in grote en middelgrote organisat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digitale transformatie, Innovatiemanagement, Innovatie, Veranderen / Omgaan met Verandering en Duurzaamheid.

Digitale transformatie, Digital Marketing, Innovatiemanagement

De opleiding Digital Business Transformation van de HAN en in samenwerking van Upstream neemt je mee in de digitalisering van de samenleving en leert je onderscheid te maken in hypes en trends, strategische keuzes te maken en deze te implementeren in jouw organisatie. Dit kan variëren van de implementatie van een online marketingstrategie binnen je marketingafdeling tot de volledige transformatie van jouw businessmodel. Daarbij ligt de nadruk op de praktijk. Hoe gaat jouw organisatie hier morgen mee aan de slag?

Voor wie

Deze post-hbo opleiding is interessant voor leidinggevenden en managers in grote en middelgrote organisaties (van accountantsbureaus tot zorginstellingen) die wel de verantwoordelijkheid hebben over innovatie en- digitaliseringsprojecten, maar nog niet over de kennis en vaardigheden beschikken om deze aan te sturen. Denk daarbij aan IT-managers, businessmanagers, HR-managers, marketing- en/of communicatiemanagers, productmanagers, managementadviseurs, business consultants. Ook is deze opleiding geschikt voor diegenen die willen doorgroeien naar dergelijke functies.

Programma

De opleiding bestaat uit bestaat uit 3 blokken. Ieder blok bestaat uit één of meerdere modules waarin hoor- en praktijkcolleges elkaar afwisselen. De rode draad door de opleiding is de persoonlijke praktijkopdracht die bij de start van de leergang in overleg wordt geformuleerd (bijv. strategisch plan voor eigen organisatie).

Naast de hoor- en praktijkcolleges zullen er twee werkbezoeken worden ingepland bij inspirerende organisaties. Hoor- en praktijkcolleges, werkbezoeken en praktijkopdracht worden ondersteund door een online leerplatform.

Blok 1 (Visie, strategie en nieuwe businessmodellen)

In het eerste blok (why transform?) dat uit 7 dagdelen bestaat gaan we dieper in op de veranderende wereld en de noodzaak om als organisatie te veranderen. De digitale transformatie gaat verder dan het automatiseren van processen en het openen van digitale kanalen. Er is aandacht voor onderwerpen als nieuwe netwerksamenleving en -economie, technologische ontwikkelingen, innovatie en disruptie, blockchain, big data, privacy, singularity, etc.

De eerste 3 dagdelen zullen plaatsvinden tijdens een introductieweekend in Villa Sonsbeek.

Je wordt meegenomen in de nieuwe werkelijkheid van vandaag en gaat aan de slag met jouw eigen praktijkopdracht.

Blok 2 (Klantgerichtheid en klantenreis)

In het tweede blok (what to transform?) dat uit 9 dagdelen bestaat, gaan we dieper in op de praktijk en staan we stil bij de onderdelen die moeten veranderen. In dit blok besteden we veel aandacht aan de organisatieprocessen (van productie tot sales, marketing en communicatie) waarbij de klantgerichtheid van organisaties centraal staat. Sprekers komen uit de praktijk en zullen naast basistheorie over de betreffende onderwerpen vooral ingaan op de praktijk. Ook worden in dit blok 2 passende werkbezoeken gepland.

Blok 3 (Leiderschap bij digitale transformaties)

In het derde en laatste blok (how to transform?) dat bestaat uit 7 dagdelen gaan we dieper in op persoonlijk leiderschap en verandermanagement. Hoe gaan we de noodzakelijke verandering realiseren? Wat betekent dat voor je eigen rol? Hoe vertaal je visie en strategie naar een concrete pitch? Hoe overtuig je management en collega’s? Welke scenario’s zijn er voor de transformatie? Welk business transformation model kies je? Wat zijn de risico’s? In dit blok presenteer je ook de oplossingsrichting voor jouw eigen praktijkopdracht aan de groep.

Eindbeoordeling is op basis van uitwerking praktijkopdracht voor je eigen organisatie, bestaande uit:
• een plan van aanpak.
• tussentijdse presentatie je opdracht.
• mondelinge verdediging/pitch van de eindopdracht.

Hoofddocent: Marco Derksen (Upstream)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.