Grafische Vormgeving

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Gmi designschool
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Gmi designschool heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 10 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam (dagcursus)
29 aug. 2019 tot 30 jun. 2021
check_circle Startgarantie
Amsterdam (dagcursus)
31 okt. 2019 tot 31 okt. 2021
Amsterdam (dagcursus)
23 jan. 2020 tot 23 jan. 2022

Beschrijving

Bij inschrijving met meer dan 3 personen: 10% korting per persoon.

Al onze lokalen zijn volledig ingericht met Imacs waarop zowel Apple als Windows draait inclusief de allerlaatste software. Je kunt tijdens de les dus je eigen besturingssysteem kiezen.

In 2 jaar naar een professioneel niveau in grafische vormgeving
De opleiding Grafische Vormgeving leidt je op tot een professioneel vormgever van gedrukte en digitale media. Van logo, huisstijl tot website.

De grafisch vormgever of visual designer ontwerpt nieuwe huisstijlen, brochures, advertenties, websites, apps, posters of verpakkingen. Wat de grafisch vormgever ontwerpt moet opvallen tussen alle andere mediauitingen, en dus een sterke visuele uitstraling hebben. Ook moet het de juiste boodschap overbrengen. De vormgever vertaalt deze boodschap naar ontwerpen voor alle populaire media, zowel gedrukt als digitaal. Hiervoor maakt de vormgever gebruik van typografie, kleur en beeldmateriaal, …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Bij inschrijving met meer dan 3 personen: 10% korting per persoon.

Al onze lokalen zijn volledig ingericht met Imacs waarop zowel Apple als Windows draait inclusief de allerlaatste software. Je kunt tijdens de les dus je eigen besturingssysteem kiezen.

In 2 jaar naar een professioneel niveau in grafische vormgeving
De opleiding Grafische Vormgeving leidt je op tot een professioneel vormgever van gedrukte en digitale media. Van logo, huisstijl tot website.

De grafisch vormgever of visual designer ontwerpt nieuwe huisstijlen, brochures, advertenties, websites, apps, posters of verpakkingen. Wat de grafisch vormgever ontwerpt moet opvallen tussen alle andere mediauitingen, en dus een sterke visuele uitstraling hebben. Ook moet het de juiste boodschap overbrengen. De vormgever vertaalt deze boodschap naar ontwerpen voor alle populaire media, zowel gedrukt als digitaal. Hiervoor maakt de vormgever gebruik van typografie, kleur en beeldmateriaal, maar natuurlijk ook van een flinke dosis creativiteit. Voor de beginnende grafische vormgever is het ontwikkelen van die creativiteit een spannende uitdaging, en dat is precies waar de opleiding Grafische Vormgeving zich op richt. 

Dat creatieve proces begint in de eerste module Mediavormgeving Basis met het ontwikkelen van je basisvaardigheden in grafische vormgeving. Je ontdekt je eigen creativiteit, maakt ontwerpen voor typografische logo's en sprankelende layouts voor advertenties, banners en een digitale krant. De docenten leren je daarbij alle achtergronden en gangbare principes van o.a. typografie, kleurcontrasten, vormcontrasten en vlakverdeling. Het credo bij het kennismaken met deze basisregels in vormgeving is: "Ken de regels en normen, zodat je ze bewust kan overtreden". 

Na de basisopleiding Mediavormgeving Basis vervolg je de opleiding Grafische Vormgeving met het leerjaar Grafisch Ontwerpen 1. In deze én het navolgende leerjaar 2 bouw je verder aan je creativiteit en originaliteit. Je werkt aan de creatie van huisstijlen, websites, verpakkingen en bijvoorbeeld een (digitale) boekenserie. De uitdaging is om bij elke opdracht tot een creatief en origineel eindresultaat te komen, dat tegelijkertijd een heldere layout heeft, een begrijpelijke boodschap overbrengt en praktisch uitvoerbaar is. Want we hechten in de opleiding veel waarde aan het voorbereiden van de deelnemers op de echte praktijk. De opdrachten en briefings die je in de leerjaren uitwerkt zijn dan ook altijd op de markt gericht, het zijn cases die je zo in de praktijk zou tegenkomen. Daar hoort ook bij dat je leert werken met concepten. Conceptmatig denken krijgt in het verloop van de opleiding dan ook een steeds belangrijke plaats. Je leert concepten te ontwikkelen en uit te werken in moodboards, en je ideeën uit te leggen en te verantwoorden, zoals ook de klant straks van je verwacht. Na afronding van deze beroepsgerichte opleiding ben je in staat creatieve opdrachten aan te pakken, je ideeën professioneel uit te werken, en deze te presenteren aan de klant.

DTP vaardigheden, DTP modules:

Voordat je aan de opleiding Grafische Vormgeving begint, dien je een goede scholing te volgen op het gebied van DTP vaardigheden. Als Grafisch Ontwerper moet je namelijk goed thuis zijn in de Adobe Software: Illustrator, InDesign en Photoshop om je ontwerpen te kunnen digitaliseren en ook goed te kunnen presenteren. Werk je al weleens met deze programma’s dan kun je daartoe bijvoorbeeld onze Basis Cursussen volgen. Zo ben je meer verzekerd van een professionele aanpak.

Extra DTP vaardigheden, DTP Basis of DTP -Professional:

Onze ervaring is dat een Grafisch Vormgever die echt goede DTP vaardigheden bezit beter kan ontwerpen en zich ook visueel beter kan uiten en het werk presenteren. Ben je nog niet erg ervaren in de Adobe DTP programma’s of zelfs helemaal nieuw, dan is het een aanrader om voordat je aan de opleiding Grafische Vormgeving begint, in plaats van losse cursussen, eerst de Opleiding DTP professional, of in ieder geval het eerste deel daarvan: DTP Basis, te volgen. Je hebt dan meer houvast en technische vaardigheden dan wanneer je alleen de losse basiscursussen hebt gevolgd.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.