Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,7 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,7 (uit 31 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7
Gemiddeld cijfer voor Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_halfstar_border
Erik Blauw
Procesmanager
7
Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan toevoegen. Het cursusmateriaal kon wat inspirerender. Locatie en lunch waren goed." - 01-10-2018 05:58

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan t… alles lezen - 01-10-2018 05:58

Beste Erik, dank je voor je review. Ik zal de opmerking over cursusmateriaal doorgeven. We hopen je binnenkort weer te mogen ontmoeten voor een nieuwe training. Met vreindelijke groet, Global Knowledge.

- 01-10-2018 05:58

Startdata en plaatsen

computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
24 nov. 2020 tot 26 nov. 2020
placeZoetermeer (Centrum West 21)
24 nov. 2020 tot 26 nov. 2020
placeAmsterdam (Kingsfordweg 43)
21 dec. 2020 tot 23 dec. 2020
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
21 dec. 2020 tot 23 dec. 2020
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
27 jan. 2021 tot 29 jan. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
27 jan. 2021 tot 29 jan. 2021
placeAmsterdam (Kingsfordweg 43)
24 feb. 2021 tot 26 feb. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
24 feb. 2021 tot 26 feb. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
24 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
placeZoetermeer (Centrum West 21)
24 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
placeEindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
28 apr. 2021 tot 30 apr. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
28 apr. 2021 tot 30 apr. 2021
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
25 mei. 2021 tot 27 mei. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
25 mei. 2021 tot 27 mei. 2021
placeAmsterdam (Kingsfordweg 43)
28 jun. 2021 tot 30 jun. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
28 jun. 2021 tot 30 jun. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
21 jul. 2021 tot 23 jul. 2021
placeZoetermeer (Centrum West 21)
21 jul. 2021 tot 23 jul. 2021
placeNieuwegein (Iepenhoeve 5)
18 aug. 2021 tot 20 aug. 2021
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTRE
18 aug. 2021 tot 20 aug. 2021

Beschrijving

  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

OVERVIEW

Service Integration and Management (SIAM®) is an approach to managing multiple suppliers of services (business services as well as information technology services) and integrating them to provide a single business-facing IT organisation.  This certification course covers themes such as: potential benefits as well as the challenges and risks of implementing SIAM®. The SIAM® certification also includes examples of implementation structures, governance, tooling and data considerations and the common processes used in a SIAM ecosystem.

OBJECTIVES

To provide professionals with a new perspective of outsourcing by means of the Service Integration and Management approach, its models, struct…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SIAM, Netwerken (IT), Microsoft netwerk, Netwerkmanagement / Netwerkbeheer en Veeam.

  • Vrijwel iedere training die op een onze locaties worden getoond zijn ook te volgen vanaf huis via Virtual Classroom training. Dit kunt u bij uw inschrijving erbij vermelden dat u hiervoor kiest.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

OVERVIEW

Service Integration and Management (SIAM®) is an approach to managing multiple suppliers of services (business services as well as information technology services) and integrating them to provide a single business-facing IT organisation.  This certification course covers themes such as: potential benefits as well as the challenges and risks of implementing SIAM®. The SIAM® certification also includes examples of implementation structures, governance, tooling and data considerations and the common processes used in a SIAM ecosystem.

OBJECTIVES

To provide professionals with a new perspective of outsourcing by means of the Service Integration and Management approach, its models, structures, processes, function and roles.

AUDIENCE

This certification is aimed at professionals worldwide who have an interest in the practices of Service Integration and Management or want to implement this methodology in an organization and in particular professionals who are already working with IT Service Management processes. Furthermore, this SIAM® certification is intended for providers that want to implement and manage Service Integration and Management models. More specifically, the following roles could be interested: Chief Strategy Officers (CSOs), Chief Information Officers (CIOs), Chief Technical Officers (CTOs), Service Managers, Service Provider Portfolio Strategists/Leads, Managers (e.g. Process Managers, Project Managers, Change Managers, Service Level Managers, Business Relationship Managers, Program Managers and Supplier Managers), Service Architects, Process Architects, Business Change Practitioners and Organizational Change Practitioners.

CERTIFICATION

The exam leads to the EXIN SIAM® Foundation and will be taken on the last day of the course.

 

CONTENT

1. Introduction to Service Integration and Management

What is SIAM?
The history of SIAM
The purpose of SIAM
The scope of SIAM
SIAM and the Business Strategy
Value to the organization- The SIAM business case

2. SIAM roadmap

Discovery and Strategy
Plan and Build
Implement
Run and Improve

3. SIAM Structures

Internally Sourced Service Integrator
Externally Sourced Service Integrator
Hybrid Service Integrator
Lead supplier as Service Integrator


4. SIAM and Other Practices

IT Service Management
Lean
COBIT®
DevOps®
Agile


5. SIAM Roles and Responsibilities

Roles and the SIAM roadmap
How is a role different in a SIAM Ecosystem?
Customer Organization
Service Integrator
Service Provider
Governance Roles
Operational Roles
The Service desk in a SIAM ecosystem

6. SIAM Practices

People Practices: Managing Cross-functional Teams
Process Practices: Integrating Processes across service providers
Measurement Practices: Eneable and Reporto n End to End Services
Technology Practices: Creating and Tooling Strategy

7. SIAM Cultural Considerations

Cultural Change
Collaboration and Cooperation
Cross-service Provider Organization

8. Challenges and Risks

Building de Business Case
Level of Control and Ownership
Legacy Contracts
Commercial Challenges
Security
Cultural Fit
Behaviours
Measuring success
Trust/Eliminating Micro- Management

7
Gemiddeld cijfer voor Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstar_halfstar_border
Erik Blauw
Procesmanager
7
Service Integration and Management (SIAM®) Foundation + examen [SIAMF]

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan toevoegen. Het cursusmateriaal kon wat inspirerender. Locatie en lunch waren goed." - 01-10-2018 05:58

"Training was een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en discussie. De trainer kon ook vanuit zijn praktijkervaring het nodige aan t… alles lezen - 01-10-2018 05:58

Beste Erik, dank je voor je review. Ik zal de opmerking over cursusmateriaal doorgeven. We hopen je binnenkort weer te mogen ontmoeten voor een nieuwe training. Met vreindelijke groet, Global Knowledge.

- 01-10-2018 05:58

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.