ITIL® 4 Foundation avondtraining + examen [ILFN4EX]

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 98 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
4 nov. 2021 tot 18 nov. 2021
Toon rooster
event 4 november 2021, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199439.1
event 11 november 2021, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199439.2
event 18 november 2021, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199439.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
1 dec. 2021 tot 15 dec. 2021
Toon rooster
event 1 december 2021, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199442.1
event 8 december 2021, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199442.2
event 15 december 2021, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL199442.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
10 jan. 2022 tot 24 jan. 2022
Toon rooster
event 10 januari 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201306.1
event 17 januari 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201306.2
event 24 januari 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201306.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
9 feb. 2022 tot 23 feb. 2022
Toon rooster
event 9 februari 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201309.1
event 16 februari 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201309.2
event 23 februari 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201309.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
10 mrt. 2022 tot 24 mrt. 2022
Toon rooster
event 10 maart 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201312.1
event 17 maart 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201312.2
event 24 maart 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201312.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
6 apr. 2022 tot 20 apr. 2022
Toon rooster
event 6 april 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201315.1
event 13 april 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201315.2
event 20 april 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201315.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
9 mei. 2022 tot 23 mei. 2022
Toon rooster
event 9 mei 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201318.1
event 16 mei 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201318.2
event 23 mei 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201318.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
8 jun. 2022 tot 22 jun. 2022
Toon rooster
event 8 juni 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201321.1
event 15 juni 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201321.2
event 22 juni 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201321.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
6 jul. 2022 tot 20 jul. 2022
Toon rooster
event 6 juli 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201324.1
event 13 juli 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201324.2
event 20 juli 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201324.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
11 aug. 2022 tot 25 aug. 2022
Toon rooster
event 11 augustus 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201327.1
event 18 augustus 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201327.2
event 25 augustus 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201327.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
15 sep. 2022 tot 29 sep. 2022
Toon rooster
event 15 september 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201330.1
event 22 september 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201330.2
event 29 september 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201330.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
10 okt. 2022 tot 24 okt. 2022
Toon rooster
event 10 oktober 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201333.1
event 17 oktober 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201333.2
event 24 oktober 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201333.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
9 nov. 2022 tot 23 nov. 2022
Toon rooster
event 9 november 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201336.1
event 16 november 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201336.2
event 23 november 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201336.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
8 dec. 2022 tot 22 dec. 2022
Toon rooster
event 8 december 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201339.1
event 15 december 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201339.2
event 22 december 2022, 18:00-21:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL201339.3

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Tijdens de ITIL® 4 Foundation training leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL  ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze cursus is de deelnemer in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.

  • Avond 1: Inleiding, algemene ITIL terminologie, Service Value Sytem overzicht en de vier dimensies
  • Avond 2: Guiding principles, CI model en Service Value Chain
  • Avond 3: Value Streams en practices

 Cursustijden van 18:00 uur tot en met 21:00 uur

Deze training heeft minder klassikale contacturen dan een dagtraining. Het is dus noodzak…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation examen, ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Foundation en ITIL v3.

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Tijdens de ITIL® 4 Foundation training leert de deelnemer begrippen als Service Value System, de Service Value Chain en de ITIL  ‘Guiding Principles’. Na het volgen van deze cursus is de deelnemer in staat om het ITIL® 4 Foundation examen te maken en kan de deelnemer een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie.

  • Avond 1: Inleiding, algemene ITIL terminologie, Service Value Sytem overzicht en de vier dimensies
  • Avond 2: Guiding principles, CI model en Service Value Chain
  • Avond 3: Value Streams en practices

 Cursustijden van 18:00 uur tot en met 21:00 uur

Deze training heeft minder klassikale contacturen dan een dagtraining. Het is dus noodzakelijk dat de deelnemer tussentijds zelfstandig aan opdrachten werkt, welke we voorafgaand aan de training zullen toesturen.

Na de training wordt het proefexamen beschikbaar gesteld en kunnen deelnemers vragen stellen via de e-mail.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

OBJECTIVES

Gedurende deze 3 avonden training wordt de deelnemer in de ‘nieuwe’ wereld van Service Management 'gedompeld' en kan de deelnemer in de eigen organisatie een belangrijke bijdrage kan leveren in de dienstverlening.

Naast deze praktische invulling is de deelnemer na het volgen van deze training in staat om voldoende voorbereid het officiële ITIL® 4 examen te maken.

AUDIENCE

Iedereen die een bijdrage levert in de (IT) dienstverlening zal na het volgen van deze training niet alleen een beter inzicht hebben in het belang van een perfecte (IT) dienstverlening, maar krijgt ook handvatten om dit mogelijk te maken.

De doelgroep bestaat uit medewerkers die zichzelf wil blijven ontwikkelen in de wereld van Service Management.

CERTIFICATION

Het examen is inbegrepen in de cursusprijs.

De examenspecificaties zijn als volgt:

  • 40 Meerkeuzevragen
  • Passrate: 26 vragen
  • 60 minuten
  • Gesloten boek
  • Engelstalig of Nederlandstalig

 

NEXT STEP

.

CONTENT

IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces,  is IT nu geïntegreerd met het primaire bedrijfsproces. Om ervoor te zorgen dat de primaire bedrijfsprocessen optimaal functioneren moet ook de IT dienstverlening optimaal zijn.
De Best Practice ITIL® geeft een (IT) organisatie kansen en mogelijkheden om de IT dienstverlening perfect af te stemmen op de behoefte van en de mogelijkheden binnen de bedrijfsprocessen. ITIL is al lang niet meer alleen maar toepasbaar op de IT dienstverlening. Ook andere vormen van dienstverlening kunnen gebruik maken van deze Best Practice. Tijdens deze ITIL 4 cursus komen de volgende onderwerpen komen aan de orde:

De basisbegrippen en principes van ITIL® 4

  • Service en Value
  • Service Relationships

 De 4 dimensies van ITIL® 4:

  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers

De 7 ITIL® Guiding Principles:

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate

Service Value System

Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support

Service Value Chain

  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL® practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management

Het doel van de volgende ITIL® practices:

  • Information security management
  • Relationship management
  • Supplier management
  • Service configuration management
  • IT asset management
  • Business analysis
  • Deployment management
  • Monitoring and event management
  • Release management  

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.