Implementing Cisco Collaboration Devices [CICD]

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,5 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,5 (uit 26 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
20 jan. 2020 tot 24 jan. 2020
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
6 apr. 2020 tot 10 apr. 2020
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
20 jul. 2020 tot 24 jul. 2020
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
21 sep. 2020 tot 25 sep. 2020
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
7 dec. 2020 tot 11 dec. 2020

Beschrijving

OVERVIEW

Nederlands:

Deze cursus geeft een introductie in de architectuur, componenten, functionaliteiten en features van Cisco Unified Communications-systemen en laat zien hoe dagelijkse taken, zoals monitoring, verplaatsingen, toevoegingen en wijzigingen, worden uitgevoerd in Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection en Cisco Unified Communications Manager IM and Presence. 

=====================================================

English:

This course introduces the architecture, components, functionalities, and features of Cisco Unified Communications solutions and describes how daily job tasks, such as system monitoring, moves,…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

OVERVIEW

Nederlands:

Deze cursus geeft een introductie in de architectuur, componenten, functionaliteiten en features van Cisco Unified Communications-systemen en laat zien hoe dagelijkse taken, zoals monitoring, verplaatsingen, toevoegingen en wijzigingen, worden uitgevoerd in Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection en Cisco Unified Communications Manager IM and Presence. 

=====================================================

English:

This course introduces the architecture, components, functionalities, and features of Cisco Unified Communications solutions and describes how daily job tasks, such as system monitoring, moves, adds, and changes are performed on Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection, and Cisco Unified Communications Manager IM and Presence.  

OBJECTIVES

Nederlands: 

Aan het einde van deze cursus bent u bekend met het volgende:

  • De onderdelen van een Cisco Unified Communications-systeem en call signaling- en media stream-flows
  • Interfaceopties voor administrators en eindgebruikers in Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection, Cisco Unified Communications Manager en IM Presence Service
  • Gespreksstromen in Cisco Unified Communications Manager en Cisco Unified Communications Manager Express
  • Het uitvoeren van administratietaken voor eindpunten en eindgebruikers in Cisco Unified Communications Manager en Cisco Unified Communications Manager Express
  • De telefoniefuncties in Cisco Unified Communications Manager en Cisco Unified Communications Manager Express
  • Het beheer van gebruikers in Cisco Unity Connection en Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service en het inschakelen van de meest gebruikte functies voor beide applicaties
  • Het onderhouden van een Cisco Unified Communications-systeem

==============================================================

English:

After you complete this course you should be able to:

  • Describe the components of a Cisco Unified Communications solution and identify call signaling and media stream flows
  • Provide an overview of administrator and end-user interface options in Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection, Cisco Unified Communications Manager and IM Presence Service.  
  • Understand call flows in Cisco Unified Communications Manager and Cisco Unified Communications Manager Express
  • Perform endpoint and end-user administration tasks in Cisco Unified Communications Manager and Cisco Unified Communications Manager Express
  • Describe the telephony features supported in Cisco Unified Communications Manager and Cisco Unified Communications Manager Express
  • Administer users in Cisco Unity Connection and Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service  and enable the most commonly used features for both applications
  • Describe how to maintain a Cisco Unified Communications solution

AUDIENCE

Nederlands:

Deze cursus is bedoeld voor personen die een Cisco Unified Communications-systeem willen onderhouden en beheren dat is gebaseerd op Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection en Cisco Unified Communications Manager IM and Presence. Deze cursus is verplicht voor iedereen die het certificaat CCNA Collaboration wil behalen. 

======================================================

English:

This course is designed for individuals looking to maintain and operate a Cisco Unified Communications solution that is based on Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection and Cisco Unified Communications Manager IM and Presence. This course is required for delegates looking to achieve CCNA Collaboration.

CERTIFICATION

Nederlands: 

Aanbevolen voorbereiding op examen(s):

  • 210-060 - Implementing Cisco Collaboration Devices

Wie zijn of haar CCNA Collaboration-certificaat wil halen, moet ook slagen voor het CIVND-examen. 

=====================================================

English:

Recommended preparation for exam(s):

  • 210-060 - Implementing Cisco Collaboration Devices

Delegates looking to achieve their CCNA Collaboration Certification will also need to pass the CIVND exam .

NEXT STEP

Nederlands: 

Wie zijn of haar CCNA-certificaat wil halen, moet de volgende cursussen en examens met succes afronden:

  • CIVND Exam - 210-065 Implementing Cisco Video Network Devices, deel 1 en 2

De volgende cursussen worden aanbevolen voor wie CCNP Voice wil halen:

  • CIPTV1 - Implementing Cisco IP Telephony and Video, deel 1
  • CIPTV2 - Implementing Cisco IP Telephony and Video, deel 2
  • CAPPS  - Implementing Cisco Collaboration Applications
  • CTCOLLAB - Troubleshooting Cisco IP Telephony and Video

==============================================================

English:

Delegates looking to achieve their CCNA will also need to do the following course and exam:

  • CIVND Exam - 210-065 Implementing Cisco Video Network Devices Parts 1 and 2

The following courses are recommended for delegates looking to achieve CCNP Voice

  • CIPTV1 - Implementing Cisco IP Telephony and Video Part 1
  • CIPTV2 - Implementing Cisco IP Telephony and Video Part 2
  • CAPPS  - Implementing Cisco Collaboration Applications
  • CTCOLLAB - Troubleshooting Cisco IP Telephony and Video

CONTENT

Cisco Unified Communications Solutions

  • Understanding the Components of Cisco Unified Communications Solutions
  • Understanding the Characteristics of Cisco Unified Communications Solutions

Administrator and End-User Interfaces

  • Understanding Administrator Interfaces
  • Understanding End-User Interfaces

Call Flows in Cisco Call Control Platforms

  • Understanding Call Flows and Call Legs
  • Understanding Configuration Components That Impact Call Flows in Cisco Unified Communications Manager
  • Understanding Configuration Components That Impact Call Flows in Cisco Unified Communications Manager Express

Endpoint and End-User Administration

  • Understanding End-User Characteristics and Configuration Requirements
  • Understanding End-User Implementation Options
  • Understanding Endpoint Characteristics and Configuration Requirements
  • Understanding Endpoint Implementation Options

End User Telephony and Mobility Features

  • Understanding Telephony Features
  • Enabling Telephony Features
  • Understanding Mobility Features
  • Enabling Mobility Features

Cisco Unity Connection and Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service

  • Understanding Cisco Unity Connection
  • Understanding End User and Voice Mailbox Characteristics and Configuration Requirements
  • Understanding End User and Voice Mailbox Implementation Options
  • Understanding Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service
  • Enabling Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service

Cisco Unified Communications Solutions Maintenance

  • Providing End-User Support
  • Understanding Cisco Unified Communications Manager Reports
  • Understanding Cisco Unified Communications Manager CDR Analysis and Reporting Tool Reports
  • Monitoring the System with Cisco Unified Real-Time Monitoring Tool
  • Monitoring Voicemail in Cisco Unity Connection
  • Understanding the Disaster Recovery System

Labs

  • Lab 1: Explore Administrator Interfaces
  • Lab 2: Explore End-User Interfaces
  • Lab 3: Explore Call Flows in Cisco Unified Communications Manager
  • Lab 4: Explore Call Flows in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Lab 5: Implement End Users
  • Lab 6: Implement Endpoints
  • Lab 7: Enable Telephony Features
  • Lab 8: Enable Mobility Features
  • Lab 9: Implement End Users and Voice Mailboxes
  • Lab 10: Enable Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service
  • Lab 11: Provide End-User Support
  • Lab 12: Generate Cisco Unified Communications Manager CAR Tool Reports
  • Lab 13: Monitor the System with Cisco Unified RTMT
  • Lab 14: (Optional) Back Up Cisco Unified Communications Manager

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Cisco.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.