Helder Leren Communiceren voor IT-professionals [GCCE100]

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 23 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Drachten (Amperelaan 1c)
2 dec. 2019
Zwolle (ITPH, Grote Voort 291)
2 dec. 2019
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
9 dec. 2019
Eindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
17 dec. 2019
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
10 jan. 2020
Amsterdam (Kingsfordweg 43)
5 feb. 2020
Zoetermeer (Centrum West 21)
5 mrt. 2020
Eindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
20 mrt. 2020
Zwolle (ITPH, Grote Voort 291)
20 mrt. 2020
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
16 apr. 2020
Amsterdam (Kingsfordweg 43)
7 mei. 2020
Zoetermeer (Centrum West 21)
28 mei. 2020
Eindhoven (Evoluon Noord Brabantlaan 1)
22 jun. 2020
Groningen (Helperpark 296)
29 jun. 2020

Beschrijving

OVERVIEW

Om als IT-professional succesvol te zijn, moet je kunnen verbinden: technologie met mensen, afdelingen met afdelingen, jezelf met je omgeving. Communicatie is daarin een belangrijke factor. In deze training leer je de basis: een model voor heldere communicatie dat overal toepasbaar is én het effect van je communicatie verbetert.

 

OBJECTIVES

Na afloop van de cursus kunt u:

  • Berichten samenstellen die opvallen
  • Persoonlijke behoeften van anderen vaststellen en de communicatie aanpassen om te zorgen dat de communicatie het gewenste effect heeft
  • De behoeften van anderen vaststellen en uw communicatie aanpassen om zeker te zijn dat uw boodschap overkomt
  • Berichten structureren, zodat ande…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ICT Algemeen, Management Algemeen, Business intelligence, Netwerken (IT) en IT Architectuur.

OVERVIEW

Om als IT-professional succesvol te zijn, moet je kunnen verbinden: technologie met mensen, afdelingen met afdelingen, jezelf met je omgeving. Communicatie is daarin een belangrijke factor. In deze training leer je de basis: een model voor heldere communicatie dat overal toepasbaar is én het effect van je communicatie verbetert.

 

OBJECTIVES

Na afloop van de cursus kunt u:

  • Berichten samenstellen die opvallen
  • Persoonlijke behoeften van anderen vaststellen en de communicatie aanpassen om te zorgen dat de communicatie het gewenste effect heeft
  • De behoeften van anderen vaststellen en uw communicatie aanpassen om zeker te zijn dat uw boodschap overkomt
  • Berichten structureren, zodat anderen in de communicatie worden betrokken en de juiste actie ondernemen
  • Gebruik maken van verschillende soorten vragen om meningen en inzichten van anderen te ontdekken
  • Specifieke communicatietechnieken gebruiken om begrip en interesse te tonen en de communicatie te leiden
  • Effectiever luisteren

AUDIENCE

Helder Leren Communiceren is een cursus voor IT Professionals die effectiever willen communiceren door te zorgen dat de boodschap goed wordt ontvangen.

NEXT STEP

  • Assertieve Communicatievaardigheden: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/a-ac.html
  • Presentatie Vaardigheden: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/gps100.html
  • Time Management, Prioriteiten leren stellen en Managen: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/mmp100e.html
  • Beïnvloeden en Overtuigen: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/ip100e.html

CONTENT

1. Introductie

  • Vaststellen van persoonlijke- en cursus- doelstellingen
  • Wat is uw ervaring m.b.t. Heldere Communicatie

2. Helder! Dit is Communicatie

  • Meer dan woorden alleen
  • Model voor Heldere Communicatie
  • Feiten, Verhalen uit het verleden, Gevoel en Lange Termijn Geheugen
  • Feiten, Verhalen uit het verleden, Gevoel en Helderheid
  • Het gebruik van Feiten, Verhalen en Gevoel

3. Helderheid verbeteren d.m.v. Tools

  • Persoonlijke drijfveren
  • Helder communiceren met KUBA
  • KUBA en Anderen
  • KUBA en jijzelf
  • Persoonlijke drijfveren en KUBA

4. Communicatievaardigheden

  • Communicatiefactoren
  • Vaardigheden om Vragen te stellen
  • Plussen en Minnen
  • Luisteren en Reageren
  • Luister-Quiz

5. Gebruik van tools en Vaardigheid

  • Oefening baart Kunst
  • Case Studie
  • Mijn persoonlijke Commitment

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.