Godot Game Engine Basis

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Godot Game Engine Basis

Geo-ICT Training Center, Nederland
Logo van Geo-ICT Training Center, Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Geo-ICT Training Center, Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 22 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeApeldoorn
3 jul. 2025 tot 17 jul. 2025
Toon rooster
event 3 juli 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 10 juli 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 17 juli 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
3 jul. 2025 tot 17 jul. 2025
Toon rooster
event 3 juli 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 10 juli 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 17 juli 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
4 aug. 2025 tot 18 aug. 2025
Toon rooster
event 4 augustus 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 11 augustus 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 18 augustus 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
4 aug. 2025 tot 18 aug. 2025
Toon rooster
event 4 augustus 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 11 augustus 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 18 augustus 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
2 sep. 2025 tot 16 sep. 2025
10% korting
Toon rooster
event 2 september 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 9 september 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 16 september 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
2 sep. 2025 tot 16 sep. 2025
10% korting
Toon rooster
event 2 september 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 9 september 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 16 september 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
16 okt. 2025 tot 30 okt. 2025
10% korting
Toon rooster
event 16 oktober 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 23 oktober 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 30 oktober 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
16 okt. 2025 tot 30 okt. 2025
10% korting
Toon rooster
event 16 oktober 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 23 oktober 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 30 oktober 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
6 nov. 2025 tot 20 nov. 2025
10% korting
Toon rooster
event 6 november 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 13 november 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 20 november 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
6 nov. 2025 tot 20 nov. 2025
10% korting
Toon rooster
event 6 november 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 13 november 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 20 november 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
8 dec. 2025 tot 22 dec. 2025
10% korting
Toon rooster
event 8 december 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 15 december 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 22 december 2025, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
8 dec. 2025 tot 22 dec. 2025
10% korting
Toon rooster
event 8 december 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 15 december 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 22 december 2025, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
13 jan. 2026 tot 27 jan. 2026
10% korting
Toon rooster
event 13 januari 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 20 januari 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 27 januari 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
13 jan. 2026 tot 27 jan. 2026
10% korting
Toon rooster
event 13 januari 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 20 januari 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 27 januari 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
13 feb. 2026 tot 27 feb. 2026
10% korting
Toon rooster
event 13 februari 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 20 februari 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 27 februari 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
13 feb. 2026 tot 27 feb. 2026
10% korting
Toon rooster
event 13 februari 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 20 februari 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 27 februari 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
6 mrt. 2026 tot 20 mrt. 2026
10% korting
Toon rooster
event 6 maart 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 13 maart 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 20 maart 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
6 mrt. 2026 tot 20 mrt. 2026
10% korting
Toon rooster
event 6 maart 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 13 maart 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 20 maart 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
placeApeldoorn
3 apr. 2026 tot 17 apr. 2026
10% korting
Toon rooster
event 3 april 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 14 april 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
event 17 april 2026, 09:00-16:00, Apeldoorn
placeVirtual Classroom
3 apr. 2026 tot 17 apr. 2026
10% korting
Toon rooster
event 3 april 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 14 april 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom
event 17 april 2026, 09:00-16:00, Virtual Classroom

Beschrijving

Een cursus Godot Game Engine basis richt zich op het leren van de basisprincipes van het gebruik van Godot, een krachtige game-ontwikkelingsengine.

De cursisten leren hoe ze 2D- en 3D-games kunnen maken, inclusief aspecten zoals het opzetten van een project, het maken van game-objecten, het implementeren van gameplay-mechanismen, het toevoegen van audiovisuele elementen en het publiceren van games voor verschillende platforms. De cursus omvat hands-on oefeningen, projecten en tutorials om te helpen bij het ontwikkelen van hun vaardigheden en begrip van het Godot-ontwikkelingsproces.

Dag 1: Kennismaking: Dag 1: Kennismaking Deze dag staat in het teken van: Introductie tot Godot Game Engine In…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Gamedesign, Adobe (overzicht), Functioneel ontwerp (ICT), Conceptontwikkeling en Unity 3D.

Een cursus Godot Game Engine basis richt zich op het leren van de basisprincipes van het gebruik van Godot, een krachtige game-ontwikkelingsengine.

De cursisten leren hoe ze 2D- en 3D-games kunnen maken, inclusief aspecten zoals het opzetten van een project, het maken van game-objecten, het implementeren van gameplay-mechanismen, het toevoegen van audiovisuele elementen en het publiceren van games voor verschillende platforms. De cursus omvat hands-on oefeningen, projecten en tutorials om te helpen bij het ontwikkelen van hun vaardigheden en begrip van het Godot-ontwikkelingsproces.

Dag 1: Kennismaking: Dag 1: Kennismaking Deze dag staat in het teken van: Introductie tot Godot Game Engine Installatie en configuratie van Godot Verkenning van de Godot-interface Basisprincipes van game-objecten en componenten Werken met assets: importeren, organiseren en gebruiken van afbeeldingen, modellen en geluiden Bouwen van een eenvoudige 2D-scene met interactieve elementen Dag 2: Gameplay en Interactiviteit: Dag 2: Gameplay en Interactiviteit De volgende onderwerpen komen aan de orde: Verdieping in game-objecten en componenten Animatie en beweging: animaties maken en besturen Fysica en colliders: implementeren van realistische bewegingen en interacties User Interface (UI) ontwerpen en implementeren: menuschermen, scoreborden, enz. Introductie tot het gebruik van de Godot Asset Store voor aanvullende resources Implementeren van gameplay-mechanismen zoals player controls, collectibles en obstakels Dag 3: Optimalisatie en Publicatie: Dag 3: Optimalisatie en Publicatie Op deze dag komt het volgende aan bod: Optimalisatie van games voor prestaties en efficiëntie Debugging en probleemoplossing: identificeren en oplossen van veelvoorkomende fouten Platform specifieke overwegingen: bouwen en testen voor verschillende platforms Introductie tot versiebeheer met Godot Collaborate of Git Publicatie van een voltooide game voor distributie op verschillende platformen

Begrip van de Godot-interface en workflow: Studenten zullen vertrouwd raken met de Godot-interface en workflow, inclusief het navigeren door de editor, het maken en organiseren van game-objecten, en het gebruik van componenten om functionaliteit toe te voegen. Vaardigheden in game-ontwikkeling: Studenten zullen fundamentele vaardigheden verwerven in game-ontwikkeling, zoals het importeren en beheren van assets, het implementeren van gameplay-mechanismen, het ontwerpen van gebruikersinterfaces en het programmeren van game-logica met behulp van C#. Inzicht in 2D- en 3D-gameontwerp: Studenten zullen begrip ontwikkelen van de principes van zowel 2D- als 3D-gameontwerp en hoe ze deze kunnen toepassen bij het maken van games in Godot, inclusief aspecten zoals animatie, fysica en interactie. Vermogen om games te bouwen en publiceren: Aan het einde van de cursus zullen studenten in staat zijn om een eenvoudige game te bouwen in Godot en deze te publiceren voor verschillende platformen, met inbegrip van het begrip van optimalisatie, debugging en het gebruik van versiebeheer voor efficiënte ontwikkeling.

Geo-ICT Training Center, Nederland is gevestigd in Apeldoorn en geeft vanuit 4 locaties in Nederland meer dan 200 CADGIS, Geodesie, Data-AnalyseDatabasesProgrammeer cursussen. Daarnaast zijn we mede-ontwikkelaars van de MBO Geo, Data en Design opleiding. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.