Masterclass Gastvrijheid ontwikkelen en borgen

Type product
Logo van Gastvrijheid in Bedrijf

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Succesvol door gastvrijheid

Wij geloven dat gastvrijheid de kracht is achter succesvolle bedrijven en mensen. Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Gastvrijheid maakt het verschil tussen een gewoon goede en een memorabele beleving. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op jezelf. Wat je geeft, krijg je terug. Wanneer jij gastvrij bent, zal je nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.

Gastvrijheid begint bij gastheerschap

Gastvrijheid is vooral te vinden in het gastheerschap van medewerkers en komt tot uiting in hun passie, motivatie, uitstraling, houding en gedrag. Iedere medewerker die in contact staat met een gast is gastheer. Vandaar dat wij spreken over gastheerschap als tweede beroep, naast je professie.

Gastvrijheid begint intern

Gastvrijheid in bedrijf is meer dan een visie, beleid, aantrekkelijk gebouw of sfeervolle inrichting. Veel organisaties hebben gastvrijheid in hun kernwaarden benoemd maar vinden het lastig om het als zichtbare kernwaarde te ontwikkelen. En daar ligt nou exact onze ervaring en expertise: gastvrijheid in het DNA van de organisatie vastleggen. Een geweldige uitdaging waar wij u graag bij helpen.

Gastvrijheid draait om het creëren van een totaalbeleving, waarbij het gastheerschap van medewerkers een grote rol speelt. Gastvrijheid is in bedrijf wanneer de gast het verschil ervaart en ook medewerkers zich welkom voelen. Wij helpen u daarom te bouwen aan een gastvrije cultuur. Een bedrijf met sterke teams, dienende leiders en medewerkers die werken met passie en plezier. De Mood Makers spelen hierbij een sleutelrol. Maar ook de managers, de grootste cultuurdragers, helpen we bij het ontwikkelen en borgen van gastvrijheid.

De kunst van gastvrijheid

We leren mensen geen trucjes, maar helpen hen om te gaan met belemmeringen en met het vinden van stimulansen waardoor ze intrinsiek gemotiveerd worden om een excellente gastheer te zijn. Ook willen we bereiken dat de organisatie gastvrijheid mogelijk maakt in plaats van belemmert.

Masterclass Gastvrijheid ontwikkelen en borgen

U bent actief bezig met het ontwikkelen van hospitality binnen uw organisatie. Aan de ene kant creëert u successen, maar u loopt ook tegen veel barrières op. Voor veel managers is het lastig om beleid om te zetten in daden en een passend gastvrijheidsvisie te realiseren. Hoe zet u een conceptmatige gedachte om naar een praktische uitvoering? En welke impact heeft die vertaling op zowel software (gedrag en inzet van mensen) als hardware (inrichting van ruimten)?

Hospitality Management

Hospitality management krijgt de laatste jaren in organisaties steeds meer aandacht. Niet voor niets, want door middel van gastvrijheid kan je niet alleen de toe…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Succesvol door gastvrijheid

Wij geloven dat gastvrijheid de kracht is achter succesvolle bedrijven en mensen. Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Gastvrijheid maakt het verschil tussen een gewoon goede en een memorabele beleving. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op jezelf. Wat je geeft, krijg je terug. Wanneer jij gastvrij bent, zal je nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.

Gastvrijheid begint bij gastheerschap

Gastvrijheid is vooral te vinden in het gastheerschap van medewerkers en komt tot uiting in hun passie, motivatie, uitstraling, houding en gedrag. Iedere medewerker die in contact staat met een gast is gastheer. Vandaar dat wij spreken over gastheerschap als tweede beroep, naast je professie.

Gastvrijheid begint intern

Gastvrijheid in bedrijf is meer dan een visie, beleid, aantrekkelijk gebouw of sfeervolle inrichting. Veel organisaties hebben gastvrijheid in hun kernwaarden benoemd maar vinden het lastig om het als zichtbare kernwaarde te ontwikkelen. En daar ligt nou exact onze ervaring en expertise: gastvrijheid in het DNA van de organisatie vastleggen. Een geweldige uitdaging waar wij u graag bij helpen.

Gastvrijheid draait om het creëren van een totaalbeleving, waarbij het gastheerschap van medewerkers een grote rol speelt. Gastvrijheid is in bedrijf wanneer de gast het verschil ervaart en ook medewerkers zich welkom voelen. Wij helpen u daarom te bouwen aan een gastvrije cultuur. Een bedrijf met sterke teams, dienende leiders en medewerkers die werken met passie en plezier. De Mood Makers spelen hierbij een sleutelrol. Maar ook de managers, de grootste cultuurdragers, helpen we bij het ontwikkelen en borgen van gastvrijheid.

De kunst van gastvrijheid

We leren mensen geen trucjes, maar helpen hen om te gaan met belemmeringen en met het vinden van stimulansen waardoor ze intrinsiek gemotiveerd worden om een excellente gastheer te zijn. Ook willen we bereiken dat de organisatie gastvrijheid mogelijk maakt in plaats van belemmert.

Masterclass Gastvrijheid ontwikkelen en borgen

U bent actief bezig met het ontwikkelen van hospitality binnen uw organisatie. Aan de ene kant creëert u successen, maar u loopt ook tegen veel barrières op. Voor veel managers is het lastig om beleid om te zetten in daden en een passend gastvrijheidsvisie te realiseren. Hoe zet u een conceptmatige gedachte om naar een praktische uitvoering? En welke impact heeft die vertaling op zowel software (gedrag en inzet van mensen) als hardware (inrichting van ruimten)?

Hospitality Management

Hospitality management krijgt de laatste jaren in organisaties steeds meer aandacht. Niet voor niets, want door middel van gastvrijheid kan je niet alleen de toegevoegde waarde creëren, klanttevredenheid en –loyaliteit vergroten maar ook medewerkerstevredenheid, passie en teamwork vergroten. Als men denkt aan hospitality management komen al snel begrippen als ‘ontvangst’ en ‘gastvrouw’ naar boven borrelen, maar hospitality is meer. Gastvrijheid gaat over excellent gastheerschap, een eenduidige uitstraling, een uitdagende visie en bijpassend leiderschap.

Gastvrij Verandermanagement en leiderschap

Gastvrijheid ontwikkelen en borgen vraagt om diverse skills. Denk aan leiderschap, maar ook inzicht in gedrags- en cultuurverandering. Inzichten uit verandermanagement kunnen u helpen om uw gastvrijheidsvisie te realiseren. Het noodzakelijke verandertraject vraagt ook om een breed draagvlak binnen de organisatie. Hoe zorg je voor een duidelijke inrichting in processen en hoe creëert u draagvlak en verandering binnen de teams en individuen? Hoe kan je andere afdelingen inspireren om mee te gaan in het concept?  De praktijk laat zien dat er een enorme cultuurverandering noodzakelijk is om gastvrijheid daadwerkelijk een plaats te geven. Hoe zorgt u voor de noodzakelijke cultuurveranderingen bij medewerkers?

Persoonlijke casuïstiek en implementatie

Binnen de verdiepende masterclass staat uw persoonlijke casuïstiek en implementatie centraal. De trainers voeren voorafgaand aan de masterclass een telefonisch intakegesprek met alle deelnemers en bespreken de individuele vraagstukken van een iedere deelnemer. Deze vraagstukken wordt geclusterd tot toonaangevende casuïstiek en dit vormt de basis voor de programmering  van de masterclass. Als voorbeelden kan worden gedacht aan vragen als:

  • Hoe kom ik van visie naar beleid?
  • Op welke wijze kan ik de visie op gastvrijheid in de praktijk realiseren?
  • Hoe kan ik draagvlak voor het nieuwe beleid breed binnen mijn organisatie creëren?
  • Op welke manier kan ik een noodzakelijke cultuurverandering tot stand brengen?

Resultaat van de masterclass:

  • Inzicht in de vertaling van gastvrijheid van visie naar praktijk;
  • Een stappenplan voor implementatie;
  • Analytisch inzicht in de menselijke waarde in uw organisatie;
  • Vaardigheden van analyse naar gedragsverandering;
  • Hulpmiddelen voor kennisoverdracht en cultuurcreatie;
  • Tips en tools om de implementatie van uw gastvrijheidsbeleid mogelijk te maken specifiek afgestemd op uw organisatie;
  • Inzicht in de do’s and don’ts van collega’s die werken aan de oplossing van gelijksoortige problemen.

Doelgroep

De masterclass is gericht op managers, leiders en veranderaars die bezig zijn met de implementatie van gastvrijheid (hospitality). Gezien het tactisch-strategische inhoud van het programma is de masterclass minder geschikt voor operationeel medewerkers.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.