Training Succesvol adverteren op Facebook & Instagram
Startdata en plaatsen
placeAntwerpen 16 mei. 2024 tot 17 mei. 2024Toon rooster event 16 mei 2024, 09:30-16:30, Antwerpen event 17 mei 2024, 09:30-16:30, Antwerpen |
Beschrijving
Leer je eigen social advertising campagne opzetten en analyserenVoor veel bedrijven is adverteren via Facebook & Instagram (Meta) een absolute must. Op deze krachtige kanalen kun je jouw doelgroep op een effectieve manier bereiken en nieuwe leads en klanten binnenhalen. Of je nu kiest voor Facebook of Instagram: de mogelijkheden zijn eindeloos.
Maar hoe werkt deze manier van adverteren eigenlijk? Hoe vertaal je jouw doelen naar een krachtige advertentiestrategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep gericht targetten? En hoe zorg je ervoor dat je campagne meetbaar is, zodat je de resultaten kunt analyseren en optimaliseren?
In deze tweedaagse training leer je hoe je advertenties kunt opze…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Voor veel bedrijven is adverteren via Facebook & Instagram (Meta) een absolute must. Op deze krachtige kanalen kun je jouw doelgroep op een effectieve manier bereiken en nieuwe leads en klanten binnenhalen. Of je nu kiest voor Facebook of Instagram: de mogelijkheden zijn eindeloos.
Maar hoe werkt deze manier van adverteren eigenlijk? Hoe vertaal je jouw doelen naar een krachtige advertentiestrategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep gericht targetten? En hoe zorg je ervoor dat je campagne meetbaar is, zodat je de resultaten kunt analyseren en optimaliseren?
In deze tweedaagse training leer je hoe je advertenties kunt opzetten, op sociale media platforms als Facebook en Instagram, om je producten of diensten te promoten. Advertising-expert Sybren Smith neemt je mee in de regels van het Facebook-advertentiesysteem en vertelt je meer over handige functies van Facebook Ads Manager. Daarnaast ga je ook praktisch aan de slag met het maken van je eigen social advertising campagne én leer je hoe je jouw resultaten vervolgens kunt analyseren en optimaliseren.
Kortom, na deze training ben je volledig voorbereid om een succesvolle advertentiecampagne op social media op te zetten!
Resultaat
- Je hebt de kennis om marketingdoelstellingen om te zetten naar de juiste campagnedoelen en optimalisatie
- Je hebt de vaardigheden om een sterke targeting-strategie te ontwikkelen voor je doelgroepen
- Je weet hoe je aantrekkelijke tekstuele en visuele advertenties kunt maken
- Je kunt het resultaat van je campagnes vergroten door middel van A/B-testen
- Je begrijpt de belangrijkste statistieken om de resultaten van je campagnes te analyseren en te optimaliseren
Voor wie
De training Succesvol adverteren op Facebook & Instagram is voor online marketeers, social media-specialisten, communicatieadviseurs en andere communicatieprofessionals die willen starten met adverteren op Facebook en Instagram, of meer resultaat willen behalen uit hun huidige advertentie campagnes.
Het is praktisch als je voor deze training toegang hebt tot het Facebookaccount van jouw bedrijf. Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Ben je ondernemer, werknemer of zzp’er en woon je in Vlaanderen? Dan hebben we goed nieuws: iedereen die werkzaam is bij een Vlaamse kmo kan subsidie aanvragen. Zo kun je op deze training tot 30% korting ontvangen, afhankelijk van de grootte van de onderneming. Heb je vragen over de kmo-portefeuille? Neem dan contact met ons op via de chat.
Programma
In de training Succesvol adverteren op Facebook & Instagram ga je met expert Sybren Smith zowel theoretisch als praktisch aan de slag. Je schrijft je eigen social advertising plan en je leert hoe je effectieve campagnes op zet.
Dag 1: Introductie, strategie & targeting
- Facebook & Instagram (Meta) advertising: trends en cijfers
- Case studies: succesvolle Meta-advertisingstrategieën
- Het ‘salesfunnel’ principe: ‘See, Think, Do, Care’
- Kijkje achter de schermen bij de advertentieveiling
- Targeting mogelijkheden en best practices
- Social advertising plan: uitwerken campagne strategie & KPI’s
Dag 2: Creative & measurement
- Advertentieplaatsingen: van Facebook Nieuwsfeed tot Instagram Reels.
- Advertentie indelingen en creatieve best practices
- Zelf een creatieve A/B-test bedenken en opzetten in Ads Manager
- Rapportages: het verhaal achter de cijfers begrijpen
- Social advertising plan afronden: uitwerken targeting en creatives
Praktisch
- De training op locatie is een 2-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Succesvol adverteren op Facebook & Instagram is voor online marketeers, social media-specialisten, communicatieadviseurs en andere communicatieprofessionals die willen starten met adverteren op Facebook en Instagram, of meer resultaat willen behalen uit hun huidige advertentie campagnes.
Het is praktisch als je voor deze training toegang hebt tot het Facebookaccount van jouw bedrijf. Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Ben je ondernemer, werknemer of zzp’er en woon je in Vlaanderen? Dan hebben we goed nieuws: iedereen die werkzaam is bij een Vlaamse kmo kan subsidie aanvragen. Zo kun je op deze training tot 30% korting ontvangen, afhankelijk van de grootte van de onderneming. Heb je vragen over de kmo-portefeuille? Neem dan contact met ons op via de chat.
- Je hebt de kennis om marketingdoelstellingen om te zetten naar de juiste campagnedoelen en optimalisatie
- Je hebt de vaardigheden om een sterke targeting-strategie te ontwikkelen voor je doelgroepen
- Je weet hoe je aantrekkelijke tekstuele en visuele advertenties kunt maken
- Je kunt het resultaat van je campagnes vergroten door middel van A/B-testen
- Je begrijpt de belangrijkste statistieken om de resultaten van je campagnes te analyseren en te optimaliseren
In de training Succesvol adverteren op Facebook &
Instagram ga je met expert Sybren Smith zowel theoretisch als
praktisch aan de slag. Je schrijft je eigen social advertising plan
en je leert hoe je effectieve campagnes op zet.
Dag 1: Introductie, strategie & targeting
- Facebook & Instagram (Meta) advertising: trends en cijfers
- Case studies: succesvolle Meta-advertisingstrategieën
- Het ‘salesfunnel’ principe: ‘See, Think, Do, Care’
- Kijkje achter de schermen bij de advertentieveiling
- Targeting mogelijkheden en best practices
- Social advertising plan: uitwerken campagne strategie &
KPI’s
Dag 2: Creative & measurement
- Advertentieplaatsingen: van Facebook Nieuwsfeed tot Instagram Reels.
- Advertentie indelingen en creatieve best practices
- Zelf een creatieve A/B-test bedenken en opzetten in Ads Manager
- Rapportages: het verhaal achter de cijfers begrijpen
- Social advertising plan afronden: uitwerken targeting en creatives
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.