Training Schrijven voor social media

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAntwerpen
12 okt. 2021
Toon rooster
event 12 oktober 2021, 09:30-16:30, Antwerpen
placeUtrecht
26 okt. 2021
Toon rooster
event 26 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeVirtual classroom
16 dec. 2021 tot 21 dec. 2021
Toon rooster
event 16 december 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom
event 21 december 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom

Beschrijving

Schrijf teksten die mensen laten stoppen met scrollen

Door video’s, stories en emoji’s zou je denken dat teksten op social media minder belangrijk zijn. Maar niets is minder waar. Hoe word je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar? En hoe laat je iemand stoppen met scrollen bij het zien van jouw posts?

In de training Schrijven voor social media leer je alle technieken en bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Je legt de basis voor een contentbibliotheek vol inspiratie die perfect aansluit op je doelgroepen, je organisatie en beschikbare tijd en middelen. 

Resultaat

  • Je kent de bouwstenen van…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schrijven voor het web, Social Media, Schrijven, SEO en Verhalen schrijven.

Schrijf teksten die mensen laten stoppen met scrollen

Door video’s, stories en emoji’s zou je denken dat teksten op social media minder belangrijk zijn. Maar niets is minder waar. Hoe word je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar? En hoe laat je iemand stoppen met scrollen bij het zien van jouw posts?

In de training Schrijven voor social media leer je alle technieken en bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Je legt de basis voor een contentbibliotheek vol inspiratie die perfect aansluit op je doelgroepen, je organisatie en beschikbare tijd en middelen. 

Resultaat

  • Je kent de bouwstenen van effectieve teksten op social media
  • Je hebt het kader waarin en de thema’s waarover je gaat schrijven gekozen
  • Je hebt de juiste tone of voice bepaald voor de verschillende kanalen
  • Je beheerst de contentserie-methode om op efficiënte wijze teksten te schrijven
  • Je gebruikt de juiste hashtags en call-to-actions bij je social media berichten

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die social media inzet voor marketing en/of communicatie. Denk aan: redacteuren, marketeers, community managers, copywriters en andere communicatieprofessionals. Basiskennis van social media is een vereiste.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Schrijven voor social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De impact van een effectieve en geoptimaliseerde socialmedia-tekst
  • De bouwstenen van een perfecte bio en bericht
  • De juiste tone of voice per kanaal (o.a. Facebook, Instagram en LinkedIn)
  • De basis van een succesvolle post
  • Schrijven vanuit je doelgroepen vs. schrijven vanuit een idee
  • De basis voor een diverse contentbibliotheek
  • De contentserie-methode
  • Do’s en don’ts die leiden tot ‘stop scrolling’ en ‘maximale engagement’

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is bedoeld voor iedereen die social media inzet voor marketing en/of communicatie. Denk aan: redacteuren, marketeers, community managers, copywriters en andere communicatieprofessionals. Basiskennis van social media is een vereiste.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent de bouwstenen van effectieve teksten op social media
  • Je hebt het kader waarin en de thema’s waarover je gaat schrijven gekozen
  • Je hebt de juiste tone of voice bepaald voor de verschillende kanalen
  • Je beheerst de contentserie-methode om op efficiënte wijze teksten te schrijven
  • Je gebruikt de juiste hashtags en call-to-actions bij je social media berichten

Tijdens de training Schrijven voor social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De impact van een effectieve en geoptimaliseerde socialmedia-tekst
  • De bouwstenen van een perfecte bio en bericht
  • De juiste tone of voice per kanaal (o.a. Facebook, Instagram en LinkedIn)
  • De basis van een succesvolle post
  • Schrijven vanuit je doelgroepen vs. schrijven vanuit een idee
  • De basis voor een diverse contentbibliotheek
  • De contentserie-methode
  • Do’s en don’ts die leiden tot ‘stop scrolling’ en ‘maximale engagement’

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.