Training Schrijven voor social media
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 13 feb. 2025Toon rooster event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 10 apr. 2025Toon rooster event 10 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 10 jun. 2025Toon rooster event 10 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 7 okt. 2025Toon rooster event 7 oktober 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeVirtual classroom 10 dec. 2025 tot 17 dec. 2025Toon rooster event 10 december 2025, 12:30-15:30, Virtual classroom event 17 december 2025, 12:30-15:30, Virtual classroom |
Beschrijving
Schrijf teksten die mensen laten stoppen met scrollenSchrijven voor social media. Door video’s, stories en emoji’s zou je denken dat teksten op social media minder belangrijk zijn. Maar niets is minder waar. Hoe word je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar? En hoe laat je iemand stoppen met scrollen bij het zien van jouw posts?
In de training Schrijven voor social media leer je alle technieken en bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Je legt de basis voor een contentbibliotheek vol inspiratie die perfect aansluit op je doelgroepen, je organisatie en beschikbare tijd en middelen. Na afloo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Schrijven voor social media. Door video’s, stories en emoji’s zou je denken dat teksten op social media minder belangrijk zijn. Maar niets is minder waar. Hoe word je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar? En hoe laat je iemand stoppen met scrollen bij het zien van jouw posts?
In de training Schrijven voor social media leer je alle technieken en bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Je legt de basis voor een contentbibliotheek vol inspiratie die perfect aansluit op je doelgroepen, je organisatie en beschikbare tijd en middelen. Na afloop van de training ga je aan de slag met alle nieuwe kennis en krijg je persoonlijke feedback op één nieuwe post en op één nieuwe bio. De trainer optimaliseert de posts en bio’s van alle deelnemers propvol tips, welke je allemaal nog kunt bekijken. Benieuwd naar deze training? Ontdek wat je kunt leren!
Resultaat
- Je kent de bouwstenen van effectieve teksten op social media
- Je hebt het kader waarin en de thema’s waarover je gaat schrijven gekozen
- Je hebt de juiste tone of voice bepaald voor de verschillende kanalen
- Je beheerst de contentserie-methode om op efficiënte wijze teksten te schrijven
- Je gebruikt de juiste hashtags en call-to-actions bij je social media berichten
Voor wie
De training Schrijven voor social is bedoeld voor iedereen die social media inzet voor marketing en/of communicatie. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, (online)marketeers, social media medewerkers, copywriters, redacteuren en andere communicatieprofessionals. Basiskennis van social media is een vereiste.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Schrijven voor social media komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De impact van een effectieve en geoptimaliseerde socialmedia-tekst
- De bouwstenen van een perfecte bio en bericht
- De juiste tone of voice per kanaal (o.a. Facebook, Instagram en LinkedIn)
- De basis van een succesvolle post
- Schrijven vanuit je doelgroepen vs. schrijven vanuit een idee
- De basis voor een diverse contentbibliotheek
- De contentserie-methode
- Do’s en don’ts die leiden tot ‘stop scrolling’ en ‘maximale engagement’
- Inclusief uitgebreide persoonlijke feedback en tips op jouw post en bio
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Erkenning accreditatie
- 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Schrijven voor social is bedoeld voor iedereen die social media inzet voor marketing en/of communicatie. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, (online)marketeers, social media medewerkers, copywriters, redacteuren en andere communicatieprofessionals. Basiskennis van social media is een vereiste.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kent de bouwstenen van effectieve teksten op social media
- Je hebt het kader waarin en de thema’s waarover je gaat schrijven gekozen
- Je hebt de juiste tone of voice bepaald voor de verschillende kanalen
- Je beheerst de contentserie-methode om op efficiënte wijze teksten te schrijven
- Je gebruikt de juiste hashtags en call-to-actions bij je social media berichten
Tijdens de training Schrijven voor social media komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De impact van een effectieve en geoptimaliseerde socialmedia-tekst
- De bouwstenen van een perfecte bio en bericht
- De juiste tone of voice per kanaal (o.a. Facebook, Instagram en LinkedIn)
- De basis van een succesvolle post
- Schrijven vanuit je doelgroepen vs. schrijven vanuit een idee
- De basis voor een diverse contentbibliotheek
- De contentserie-methode
- Do’s en don’ts die leiden tot ‘stop scrolling’ en ‘maximale
engagement’
- Inclusief uitgebreide persoonlijke feedback en tips op jouw post en bio
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.