Training Overtuigen op social media

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Overtuigen op social media

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 36 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
8 mrt. 2024
Toon rooster
event 8 maart 2024, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
25 jun. 2024
Toon rooster
event 25 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
9 okt. 2024
Toon rooster
event 9 oktober 2024, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Aan de slag met de psychologie van beïnvloeding

Hoe kun je via LinkedIn, Instagram, Facebook en andere social media gedrag beïnvloeden? Wat te doen om je doelgroep te verleiden tot sneller “ja” zeggen tegen je aanbod, en hoe doe je dit op een authentieke en ethische wijze? Ga in deze unieke, interactieve training met onder andere de beïnvloedingsprincipes van Cialdini aan de slag!

In de training Overtuigen op social media maak je uitgebreid kennis met Cialdini’s wetenschappelijk bewezen principes: (1) wederkerigheid, (2) toewijding en consistentie, (3) sociale bewijskracht. (4) sympathie, (5) autoriteit, (6) schaarste en (7) eenheid. Je ontdekt hoe je met het toepassen ervan het onbewuste de…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Overtuigen, Social Media, Adviesvaardigheden, Mondelinge communicatie en Beïnvloeden.

Aan de slag met de psychologie van beïnvloeding

Hoe kun je via LinkedIn, Instagram, Facebook en andere social media gedrag beïnvloeden? Wat te doen om je doelgroep te verleiden tot sneller “ja” zeggen tegen je aanbod, en hoe doe je dit op een authentieke en ethische wijze? Ga in deze unieke, interactieve training met onder andere de beïnvloedingsprincipes van Cialdini aan de slag!

In de training Overtuigen op social media maak je uitgebreid kennis met Cialdini’s wetenschappelijk bewezen principes: (1) wederkerigheid, (2) toewijding en consistentie, (3) sociale bewijskracht. (4) sympathie, (5) autoriteit, (6) schaarste en (7) eenheid. Je ontdekt hoe je met het toepassen ervan het onbewuste denken van mensen kunt overtuigen en beïnvloeden, en zo zorgt voor meer kliks naar je website, conversie en sales.

Resultaat

  • Je kent de 7 beïnvloedingswapens van Cialdini
  • Je begrijpt hoe het menselijk brein werkt, en hoe je dit met beïnvloedingspsychologie kunt prikkelen en overtuigen
  • Je hebt handvatten om alle principes effectief en ethisch verantwoord toe te passen
  • Je hebt een of meerdere principes uitgewerkt voor je eigen social media
  • Je kunt je doelgroep overtuigen en sneller verleiden tot een “ja”

Voor wie

Deze training Overtuigen op social media is voor iedereen die potentiële klanten via LinkedIn, Facebook, Instagram en andere social media wil beïnvloeden. Denk aan: (content)marketeers, copywriters, ondernemers, zzp’ers en managers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Overtuigen op social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Neuromarketing vs. beïnvloedingspsychologie
  • Hoe werkt ons brein?
  • Je doelgroep verleiden
  • De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini inzetten via social media
  • Aan de slag met het uitwerken van een van of meerdere principes
  • Prikkel het brein van je lezer met beïnvloedingspychologie
  • Beïnvloedingstips voor je persoonlijk profiel
  • De kracht van storytelling
  • De kracht van specifieke woorden en getallen
  • Uitleg heuristieken
  • Het HALO- en HORN-effect?
  • Ethiek: de grenzen van online beïnvloeden

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  • Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  • Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  • Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

Deze training Overtuigen op social media is voor iedereen die potentiële klanten via LinkedIn, Facebook, Instagram en andere social media wil beïnvloeden. Denk aan: (content)marketeers, copywriters, ondernemers, zzp’ers en managers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent de 7 beïnvloedingswapens van Cialdini
  • Je begrijpt hoe het menselijk brein werkt, en hoe je dit met beïnvloedingspsychologie kunt prikkelen en overtuigen
  • Je hebt handvatten om alle principes effectief en ethisch verantwoord toe te passen
  • Je hebt een of meerdere principes uitgewerkt voor je eigen social media
  • Je kunt je doelgroep overtuigen en sneller verleiden tot een “ja”

Tijdens de training Overtuigen op social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Neuromarketing vs. beïnvloedingspsychologie
  • Hoe werkt ons brein?
  • Je doelgroep verleiden
  • De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini inzetten via social media
  • Aan de slag met het uitwerken van een van of meerdere principes
  • Prikkel het brein van je lezer met beïnvloedingspychologie
  • Beïnvloedingstips voor je persoonlijk profiel
  • De kracht van storytelling
  • De kracht van specifieke woorden en getallen
  • Uitleg heuristieken
  • Het HALO- en HORN-effect?
  • Ethiek: de grenzen van online beïnvloeden

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  • Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  • Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  • Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.