Training Leadgeneratie voor B2B
Startdata en plaatsen
Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht
Beschrijving
Aan de slag met inbound marketing, growth hacking en account based marketingLeadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?
Tijdens de tweedaagse training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Aan de hand van een PMC-aanpak, waardeproposities, persona’s en buyer journeys breng je jouw doelgroep in kaart. Ook krijg je handvatten voor het bepalen van de juiste storylines en kanalen. Verder maak je kennis met marketing automatio…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Leadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?
Tijdens de tweedaagse training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Aan de hand van een PMC-aanpak, waardeproposities, persona’s en buyer journeys breng je jouw doelgroep in kaart. Ook krijg je handvatten voor het bepalen van de juiste storylines en kanalen. Verder maak je kennis met marketing automation, leer je hoe account based marketing bijdraagt aan het verstevigen van de strategie én hoe je de samenwerking met sales verbetert. Alle ingrediënten om je leadgeneratie naar een hoger niveau te tillen.
Resultaat
- Je kunt met inbound marketing werken aan een doorlopende stroom kwalitatieve leads én thought leadership
- Je bent, samen met je collega’s (ook sales), in staat om de doelgroep en het aankoopproces goed inzichtelijk te maken.
- Je hebt de basis voor een strategie waarmee je organisatie doelgericht kwalitatieve leads kan genereren
- Je weet meer over marketing automation, en hoe je dit kunt inzetten voor effectieve leadgeneratie
- Je kunt met je team account based marketing-concepten ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren
- Je snapt het belang van een goede samenwerking met sales én kunt je sales collega’s en directie overtuigen van het belang van leadgeneratie
Voor wie
De training is voor iedereen die zijn of haar leadgeneratie en inbound marketing wil verbeteren. Denk aan: B2B-marketeers, online marketeers, marketing communicatie medewerkers, communicatieprofessionals, (inside) sales en contentmarketeers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1
- Leadgeneratie met inbound marketing
- Verdieping in de doelgroep
- PMC
- Waardepropositie
- DMU
- Buyer persona maken
- Het aankoopproces (buyer journey) opstellen
- Content, kanalen en leadgeneratie
- Aantrekken van verkeer via vindbaarheid, online media en remarketing
- Marketing automation
Dag 2
- Marketing automation demo
- Leadgeneratie via account based marketing (ABM)
- De samenwerking tussen marketing en sales
- De business case van leadgeneratie
De training is voor iedereen die zijn of haar leadgeneratie en inbound marketing wil verbeteren. Denk aan: B2B-marketeers, online marketeers, marketing communicatie medewerkers, communicatieprofessionals, (inside) sales en contentmarketeers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kunt met inbound marketing werken aan een doorlopende stroom kwalitatieve leads én thought leadership
- Je bent, samen met je collega’s (ook sales), in staat om de doelgroep en het aankoopproces goed inzichtelijk te maken.
- Je hebt de basis voor een strategie waarmee je organisatie doelgericht kwalitatieve leads kan genereren
- Je weet meer over marketing automation, en hoe je dit kunt inzetten voor effectieve leadgeneratie
- Je kunt met je team account based marketing-concepten ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren
- Je snapt het belang van een goede samenwerking met sales én kunt je sales collega’s en directie overtuigen van het belang van leadgeneratie
Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1
- Leadgeneratie met inbound marketing
- Verdieping in de doelgroep
- PMC
- Waardepropositie
- DMU
- Buyer persona maken
- Het aankoopproces (buyer journey) opstellen
- Content, kanalen en leadgeneratie
- Aantrekken van verkeer via vindbaarheid, online media en remarketing
- Marketing automation
Dag 2
- Marketing automation demo
- Leadgeneratie via account based marketing (ABM)
- De samenwerking tussen marketing en sales
- De business case van leadgeneratie
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.