Training Gamification

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
18 jan. 2022
Toon rooster
event 18 januari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
19 mei. 2022
Toon rooster
event 19 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
12 sep. 2022
Toon rooster
event 12 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
13 dec. 2022
Toon rooster
event 13 december 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Leer spelelementen te gebruiken om je doelgroep te overtuigen

Waarom kunnen mensen urenlang onafgebroken gamen en zijn ze bij andere middelen vaak na acht seconden al hun aandacht kwijt? Het antwoord is simpel: gamen is leuk!

De mechanieken in games stimuleren je om het beste uit jezelf te halen en dagen je uit om door te gaan totdat je doel is behaald. In de training Gamification leer je hoe je diezelfde spelelementen kunt inzetten voor je marketingstrategie of campagne, ofwel: leer je hoe gamification voor meer conversies kan zorgen.

Trainer Manon Beurskens geeft je praktische voorbeelden wat gamification precies is en wat het effect is van spelelementen in alledaagse momenten. Zo ontdek j…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Gamification, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), Innovatieve marketing, Viral marketing en Marketing advies.

Leer spelelementen te gebruiken om je doelgroep te overtuigen

Waarom kunnen mensen urenlang onafgebroken gamen en zijn ze bij andere middelen vaak na acht seconden al hun aandacht kwijt? Het antwoord is simpel: gamen is leuk!

De mechanieken in games stimuleren je om het beste uit jezelf te halen en dagen je uit om door te gaan totdat je doel is behaald. In de training Gamification leer je hoe je diezelfde spelelementen kunt inzetten voor je marketingstrategie of campagne, ofwel: leer je hoe gamification voor meer conversies kan zorgen.

Trainer Manon Beurskens geeft je praktische voorbeelden wat gamification precies is en wat het effect is van spelelementen in alledaagse momenten. Zo ontdek je aan de hand van het octalysis-framework (van gamewetenschapper Yu-Kai Chou) de 8 bepalende drijfveren die ons gevoelig maken voor gamification, zoals schaarste en empowerment.

Naast een stukje theorie ga je ook aan de slag met een design sprint voor je eigen organisatie. Je hoeft hiervoor niet te kunnen programmeren.

Resultaat

  •  Je weet wat gamification is, hoe het in elkaar zit en waarom het werkt
  •  Je kunt spelelementen koppelen aan de drijfveren van je doelgroep
  •  Je weet hoe je je doelgroep kunt aanzetten tot actie
  •  Je weet hoe je gamification kunt inzetten voor je merk, dienst, product of organisatie
  •  Je kunt in je marketing de belangrijkste drijfveren van je doelgroep aanspreken

Voor wie

Deze training is interessant voor iedereen die wil weten hoe je op een speelse manier doelgroepen in beweging krijgt met kennis van neuroscience en modellen uit de gamesindustrie.

Denk aan: marketingmanagers, PR-managers, communicatiestrategen

Affiniteit van marketing is niet vereist, maar wel een pré.

Programma

Tijdens de training Gamification komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is gamification
  • Wat is het effect van spelelementen op je brein
  • Gamification voorbeelden
  • Uitleg Octalysis-framework
  • Leren werken met het framework
  • Design sprint met eigen cases

Praktisch

  • Training Gamification is een 1-daagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Studiemateriaal inbegrepen
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is interessant voor iedereen die wil weten hoe je op een speelse manier doelgroepen in beweging krijgt met kennis van neuroscience en modellen uit de gamesindustrie.

Denk aan: marketingmanagers, PR-managers, communicatiestrategen

Affiniteit van marketing is niet vereist, maar wel een pré.

  •  Je weet wat gamification is, hoe het in elkaar zit en waarom het werkt
  •  Je kunt spelelementen koppelen aan de drijfveren van je doelgroep
  •  Je weet hoe je je doelgroep kunt aanzetten tot actie
  •  Je weet hoe je gamification kunt inzetten voor je merk, dienst, product of organisatie
  •  Je kunt in je marketing de belangrijkste drijfveren van je doelgroep aanspreken

Tijdens de training Gamification komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is gamification
  • Wat is het effect van spelelementen op je brein
  • Gamification voorbeelden
  • Uitleg Octalysis-framework
  • Leren werken met het framework
  • Design sprint met eigen cases

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.