Training E-commerce & webshops

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
7 okt. 2021 tot 14 okt. 2021
Toon rooster
event 7 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 14 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
7 apr. 2022 tot 14 apr. 2022
Toon rooster
event 7 april 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 14 april 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
4 okt. 2022 tot 11 okt. 2022
Toon rooster
event 4 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 11 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Aan de slag met e-commerce: zo maak je van je webwinkel een succes

Steeds meer bedrijven openen een eigen webshop. Zowel in B2C als B2B. Vaak zijn (online) marketeers verantwoordelijk voor de e-commerce, zeker bij traditionele bedrijven. Deze specialisten op het vlak van campagne voeren en leads genereren ontdekken meestal snel dat het opzetten en beheren van een webshop specifieke vaardigheden vereist.

Tijdens deze training ontdek je wat er nodig is om een webshop te starten én succesvol te maken. In 2 dagen komen de belangrijkste onderdelen en how to’s voorbij. Van e-commerce- en lead nurturing-strategie tot buyer persona’s. En van customer journey mapping tot conversie-optimalisatie.

Resu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business-To-Consumer, E-commerce, Marketing management, Marketingstrategie en Marketing en Sales.

Aan de slag met e-commerce: zo maak je van je webwinkel een succes

Steeds meer bedrijven openen een eigen webshop. Zowel in B2C als B2B. Vaak zijn (online) marketeers verantwoordelijk voor de e-commerce, zeker bij traditionele bedrijven. Deze specialisten op het vlak van campagne voeren en leads genereren ontdekken meestal snel dat het opzetten en beheren van een webshop specifieke vaardigheden vereist.

Tijdens deze training ontdek je wat er nodig is om een webshop te starten én succesvol te maken. In 2 dagen komen de belangrijkste onderdelen en how to’s voorbij. Van e-commerce- en lead nurturing-strategie tot buyer persona’s. En van customer journey mapping tot conversie-optimalisatie.

Resultaat

  • Je hebt de outline van je e-commerce businessplan geschreven
  • Je hebt handvatten om de conversie van je webshop te verhogen
  • Je kunt je online bereik vergroten door de inzet van de juiste marketplaces
  • Je weet welke tools nodig zijn voor analyse en sales, en kunt deze op je website integreren
  • Je kunt e-commerce effectief organiseren binnen je bedrijf

Voor wie

Deze training is voor iedereen die een webshop op een effectieve manier wil opzetten, beheren en/of optimaliseren. Denk aan: ondernemers, (online) marketeers, beginnende e-commerce managers en webshop beheerders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1: Algemeen & Strategie en Effectief inzetten online kanalen

  • Ontwikkeling e-commerce & m-commerce in B2C en B2B
  • Multi channel strategie
  • Impact van e-commerce op organisatie
  • Rol van CRM
  • Ontwikkelen van e-commerce strategie
  • Ontwikkelen van lead nurturing strategie
  • Rol van Marketplaces in E-commerce strategie
  • Customer journey mapping
  • Ontwikkelen van buyer persona’s
  • Opzetten campagnes
  • Inzet online kanalen i.r.t. e-commerce (SEO, SEA, Social media, E-mail marketing, Display advertising)
  • Bepalen van online marketing budget / ROI denken

Dag 2: Analyse & rapportage en Conversie denken, optimalisatie & implementatie

  • Web analytics
  • Bereken van de maximale mkt kosten per sale
  • Bereken customer life time value
  • E-commerce rapportages & KPI’s
  • Sales funnel
  • Logistieke & financiële processen
  • Conversie optimalisatie
  • A/B testen in de praktijk
  • Webshops & e-commerce & lead generation tooling

Praktisch

  • De training E-commerce en webshops is een 2-daagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is voor iedereen die een webshop op een effectieve manier wil opzetten, beheren en/of optimaliseren. Denk aan: ondernemers, (online) marketeers, beginnende e-commerce managers en webshop beheerders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt de outline van je e-commerce businessplan geschreven
  • Je hebt handvatten om de conversie van je webshop te verhogen
  • Je kunt je online bereik vergroten door de inzet van de juiste marketplaces
  • Je weet welke tools nodig zijn voor analyse en sales, en kunt deze op je website integreren
  • Je kunt e-commerce effectief organiseren binnen je bedrijf

Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1: Algemeen & Strategie en Effectief inzetten online kanalen

  • Ontwikkeling e-commerce & m-commerce in B2C en B2B
  • Multi channel strategie
  • Impact van e-commerce op organisatie
  • Rol van CRM
  • Ontwikkelen van e-commerce strategie
  • Ontwikkelen van lead nurturing strategie
  • Rol van Marketplaces in E-commerce strategie
  • Customer journey mapping
  • Ontwikkelen van buyer persona’s
  • Opzetten campagnes
  • Inzet online kanalen i.r.t. e-commerce (SEO, SEA, Social media, E-mail marketing, Display advertising)
  • Bepalen van online marketing budget / ROI denken

Dag 2: Analyse & rapportage en Conversie denken, optimalisatie & implementatie

  • Web analytics
  • Bereken van de maximale mkt kosten per sale
  • Bereken customer life time value
  • E-commerce rapportages & KPI’s
  • Sales funnel
  • Logistieke & financiële processen
  • Conversie optimalisatie
  • A/B testen in de praktijk
  • Webshops & e-commerce & lead generation tooling

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.