Opleiding Search & social advertising

Niveau
Tijdsduur
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 26 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Trainingen biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

Met zoekmachine-marketing (SEO) en zoekmachine-adverteren (SEA) kun je meer bezoekers naar je website krijgen. Maar waar begin je?

Hoe kun je je website optimaliseren en deze beter vindbaar maken in Google? Hoe zet je Google Ads in voor adverteren en kun je effectieve campagnes opzetten die bijdragen aan je doelstellingen? En hoe kun je met Google Analytics resultaten meten, statistieken interpreteren en analyses en rapportages maken? Tijdens de opleiding Search & social advertising leer je alle ins & outs van zoekmachine-optimalisatie en betaald adverteren in zoekmachines.

Resultaat

  • Je kent het belang van SEO en je hebt concrete handvatten voor het optimaliseren en herindelen van de co…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Met zoekmachine-marketing (SEO) en zoekmachine-adverteren (SEA) kun je meer bezoekers naar je website krijgen. Maar waar begin je?

Hoe kun je je website optimaliseren en deze beter vindbaar maken in Google? Hoe zet je Google Ads in voor adverteren en kun je effectieve campagnes opzetten die bijdragen aan je doelstellingen? En hoe kun je met Google Analytics resultaten meten, statistieken interpreteren en analyses en rapportages maken? Tijdens de opleiding Search & social advertising leer je alle ins & outs van zoekmachine-optimalisatie en betaald adverteren in zoekmachines.

Resultaat

  • Je kent het belang van SEO en je hebt concrete handvatten voor het optimaliseren en herindelen van de content op je site.
  • Je weet hoe je de statistieken in Google Analytics moet interpreteren en vertalen naar verbeteringen voor je website en online campagnes.
  • Je kunt goede Ads-campagnes opzetten en beoordelen of deze bijdragen aan je doelstellingen.
  • Je weet met Google Tag Manager aanpassingen door te voeren in de trackingcodes van Google Analytics.

Programma

De opleiding Search & social advertising bestaat uit de trainingen Zoekmachinemarketing, Google Ads, Google Ads (gevorderd), Google Analytics en Google Tag Manager.

Zoekmachinemarketing (SEO) (1 dag)

  • Vindbaarheid van je website in zoekmachines
  • Zoekwoordenonderzoek
  • SEO-tools om te monitoren en verbeteren

Google Ads (1 dag)

  • Effectieve advertentieteksten
  • Ads-campagnes opzetten en monitoren
  • Resultaten boeken tegen lagere kosten

Google Ads (gevorderd) (1 dag)

  • Tools en analysemogelijkheden voor een succesvolle campagne
  • Advertentie-extensies
  • Het opzetten van een remarketingstrategie

Google Analytics (1 dag)

  • Google Analytics succesvol inrichten voor je eigen website
  • Analyses en rapportages voor o.a. Google Ads-, e-mail- en bannercampagnes
  • Statistieken interpreteren en vertalen naar concrete verbeteringen

Google Tag Manager (1 dag)

  • Google Tag Manager inrichten voor jouw eigen website
  • Meetpixels van verschillende advertentiesystemen plaatsen, meten en bijhouden
  • Aanpassingen doorvoeren in de trackingcodes van Google Analytics

Flexibel

Tip: Het is mogelijk om een training te wisselen en een andere training daarvoor in de plaats te volgen! Denk bijvoorbeeld aan SEO met Google Analytics (1 dag) met Zoekmachinemarketing (1 dag) of Schrijven voor SEO met Google Ads (gevorderd) (1 dag).

Optioneel: breid je korte opleiding uit [10% korting]

De opleiding Search & social advertising kun je uitbreiden met de volgende trainingen. Ook op deze trainingen ontvang je 10% korting.

  • Schrijven voor SEO (1 dag)
  • SEO met Google Analytics (1 dag)
  • Google Analytics (gevorderd) (1 dag)

Voor wie

Voor iedereen die aan de slag wil met zoekmachinemarketing (SEO & SEA) en hun website(s) verder wil optimaliseren. Denk aan marketeers, marketingmedewerkers, communicatiespecialisten en -medewerkers.

Praktisch

  • De opleiding Search & social advertising is een vijfdaagse opleiding
  • Deelname is persoonsgebonden
  • Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
  • Een training kan worden gewisseld met een andere training
  • Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.