Online cursus Next level UX door slimme copywriting

Tijdsduur

Online cursus Next level UX door slimme copywriting

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Maak de gebruikservaring eenvoudiger én krachtiger met doordachte content

Content en UX zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Sterker nog, de gebruikservaring van je app of website wordt grotendeels bepááld door de content. Een goede paginatitel, copy in je button, toelichting bij een formulier en uitleg in de bevestigingsmail: voorbeelden van content die de UX maken of kraken.

Hoe maak je het gebruik van je website of app eenvoudiger én leuker met copy? En hoe kunnen kleine tekstuele veranderingen positief bijdragen aan de usability en conversie?

Tijdens deze online cursus leer je de user experience van jouw website of app verbeteren met goed doordachte copy. Je leert functionele (‘vul i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Maak de gebruikservaring eenvoudiger én krachtiger met doordachte content

Content en UX zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Sterker nog, de gebruikservaring van je app of website wordt grotendeels bepááld door de content. Een goede paginatitel, copy in je button, toelichting bij een formulier en uitleg in de bevestigingsmail: voorbeelden van content die de UX maken of kraken.

Hoe maak je het gebruik van je website of app eenvoudiger én leuker met copy? En hoe kunnen kleine tekstuele veranderingen positief bijdragen aan de usability en conversie?

Tijdens deze online cursus leer je de user experience van jouw website of app verbeteren met goed doordachte copy. Je leert functionele (‘vul in’), robot-achtige (‘validatie mislukt’) of strenge (‘verplichte velden’) communicatie te vermijden. De praktische voorbeelden en tips in deze cursus geven je handvatten om bezoekers in no-time een soepele ervaring te bieden.

Resultaat

  • Je weet wat de do’s en don’ts zijn van goede UX copy
  • Je weet hoe je de usability verbetert door sterke copy
  • Je weet de interactie op je site of in je app menselijker te maken, waardoor je een positieve ervaring creëert
  • Je kunt een unieke merkbeleving verzorgen door de juiste tone-of-voice
  • Je weet het aantal conversies te verhogen

Voor wie

Deze online cursus is voor iedereen die bezig is het ontwikkelen of verbeteren van een digitale oplossing: website, app, intranet, platform, etc. Denk aan: online marketeers, content-specialisten, product owners, communicatieprofessionals, ontwerpers. Schrijfervaring is handig, maar niet essentieel.

Niveau: basis

Programma

Tijdens deze online cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is UX-copy
  • Het belang van natuurlijke taal
  • Aan de slag
    • Navigatie
    • Buttons en links
    • Titels
    • Foutmeldingen
    • Formulieren en complexe taken
    • Bevestigingen
  • Testen wat werkt (A/B)

Praktisch

On demand

  • De online cursus duurt 1 uur
  • Je ontvangt de presentatie van de trainer en de opname van de cursus in je mailbox
  • Te bekijken waar en wanneer jij wil
  • Dit heb je nodig: een pc, laptop of tablet met internetverbinding
  • De online cursus is persoonsgebonden en blijft 12 maanden lang beschikbaar
  • Geen reistijd: volg de cursus op kantoor of lekker thuis op de bank

Deze online cursus is voor iedereen die bezig is het ontwikkelen of verbeteren van een digitale oplossing: website, app, intranet, platform, etc. Denk aan: online marketeers, content-specialisten, product owners, communicatieprofessionals, ontwerpers. Schrijfervaring is handig, maar niet essentieel.

Niveau: basis

  • Je weet wat de do’s en don’ts zijn van goede UX copy
  • Je weet hoe je de usability verbetert door sterke copy
  • Je weet de interactie op je site of in je app menselijker te maken, waardoor je een positieve ervaring creëert
  • Je kunt een unieke merkbeleving verzorgen door de juiste tone-of-voice
  • Je weet het aantal conversies te verhogen

Tijdens deze online cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is UX-copy
  • Het belang van natuurlijke taal
  • Aan de slag
    • Navigatie
    • Buttons en links
    • Titels
    • Foutmeldingen
    • Formulieren en complexe taken
    • Bevestigingen
  • Testen wat werkt (A/B)

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.