Training Online communicatiestrategie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Online communicatiestrategie

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 49 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
4 mrt. 2025 tot 11 mrt. 2025
Toon rooster
event 4 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht
event 11 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
23 jun. 2025 tot 30 jun. 2025
Toon rooster
event 23 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht
event 30 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
2 okt. 2025 tot 9 okt. 2025
Toon rooster
event 2 oktober 2025, 09:30-16:30, Utrecht
event 9 oktober 2025, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Leer de principes van doelgerichte communicatie en optimaliseer jouw communicatiestrategie

Wil jij leren hoe je met concrete en praktijkgerichte kennis jouw communicatie effectiever kunt maken? En ben je op zoek naar toepasbare vaardigheden om jouw communicatiestrategieën en -plannen te optimaliseren? Dan is deze training precies wat je nodig hebt!

In de training Online communicatiestrategie leer je de principes van doelgerichte communicatie toe te passen om jouw boodschap relevant te maken voor jouw doelgroep. Je ontwikkelt cruciale vaardigheden om jouw online-ecosysteem te organiseren, de juiste content te creëren en de impact van je communicatie te meten en verbeteren.

Deze training biedt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SolidWorks, AutoDesk 3ds Max, AutoCAD, CAD / CAM en Autodesk Inventor.

Leer de principes van doelgerichte communicatie en optimaliseer jouw communicatiestrategie

Wil jij leren hoe je met concrete en praktijkgerichte kennis jouw communicatie effectiever kunt maken? En ben je op zoek naar toepasbare vaardigheden om jouw communicatiestrategieën en -plannen te optimaliseren? Dan is deze training precies wat je nodig hebt!

In de training Online communicatiestrategie leer je de principes van doelgerichte communicatie toe te passen om jouw boodschap relevant te maken voor jouw doelgroep. Je ontwikkelt cruciale vaardigheden om jouw online-ecosysteem te organiseren, de juiste content te creëren en de impact van je communicatie te meten en verbeteren.

Deze training biedt jou de tools en inzichten die je nodig hebt. We combineren theoretische kennis met praktische toepassingen, zodat je direct resultaat ziet in jouw communicatie-inspanningen.

Resultaat

  • Je kan effectief bijdragen aan de (maatschappelijke) doelen van je organisatie door middel van een krachtige (online) merkbelofte.
  • Je kan de optimale kanalen identificeren en gebruiken om je doelgroep te bereiken met een doordachte online communicatiestrategie.
  • Je kan consistente en waardevolle content produceren om een sterkere relatie met je publiek op te bouwen.
  • Je begrijpt hoe jouw communicatie kan dienen als een waardevol instrument voor zowel je publiek als je organisatie.
  • Je gaat naar huis met de bouwstenen om je content en strategie continu te blijven optimaliseren.

Voor wie

Deze training is voor iedereen die de kracht van effectieve en relevante online communicatie wil gebruiken om de (maatschappelijke) doelen van hun organisatie te realiseren.

Denk aan: communicatiemedewerkers, contentmakers, communicatieadviseurs, social media managers, communicatiestrategen, en iedereen die verantwoordelijk is voor het bedenken en maken van de communicatie van een organisatie.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Dag 1: Het online-ecosysteem

Op de eerste dag duiken we in het fascinerende online landschap en ontdekken we de juiste mix van middelen en kanalen om jouw communicatie direct te laten bijdragen aan jouw missie. Tijdens deze dag gaan we aan de slag met:

  • Het kiezen van de juiste kanalen om jouw doelen te bereiken
  • Het vertalen van jouw merkbelofte naar unieke boodschappen voor elk kanaal
  • Het omzetten van organisatorische thema’s naar relevante content thema’s per kanaal
  • Het formuleren van een strategie voor distributie van jouw content via diverse kanalen
  • Het opstellen van KPI’s en doelstellingen voor ieder kanaal
  • Het ontwikkelen van een strategie en handige cheat sheets voor consistente communicatie
Dag 2: Impactvolle content creëren en optimaliseren 

Op de derde dag duiken we dieper in het proces van het creëren van waardevolle content die een blijvende impact maakt. Met behulp van psychologische principes, theoretische inzichten en praktijkvoorbeelden behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Het toepassen van psychologische principes.
  • Het selecteren van effectieve contentvormen voor verschillende kanalen en doelgroepen
  • Het optimaliseren van het contentproductieproces met formats en efficiënte workflows
  • Het vooruit plannen en optimaliseren van jouw contentproductie met behulp van een strategische contentplanning
  • Het meten en analyseren van het succes van jouw content met behulp van data, en het toepassen van optimalisatiestrategieën

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

Deze training is voor iedereen die de kracht van effectieve en relevante online communicatie wil gebruiken om de (maatschappelijke) doelen van hun organisatie te realiseren.

Denk aan: communicatiemedewerkers, contentmakers, communicatieadviseurs, social media managers, communicatiestrategen, en iedereen die verantwoordelijk is voor het bedenken en maken van de communicatie van een organisatie.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kan effectief bijdragen aan de (maatschappelijke) doelen van je organisatie door middel van een krachtige (online) merkbelofte.
  • Je kan de optimale kanalen identificeren en gebruiken om je doelgroep te bereiken met een doordachte online communicatiestrategie.
  • Je kan consistente en waardevolle content produceren om een sterkere relatie met je publiek op te bouwen.
  • Je begrijpt hoe jouw communicatie kan dienen als een waardevol instrument voor zowel je publiek als je organisatie.
  • Je gaat naar huis met de bouwstenen om je content en strategie continu te blijven optimaliseren.

Dag 1: Het online-ecosysteem

Op de eerste dag duiken we in het fascinerende online landschap en ontdekken we de juiste mix van middelen en kanalen om jouw communicatie direct te laten bijdragen aan jouw missie. Tijdens deze dag gaan we aan de slag met:

  • Het kiezen van de juiste kanalen om jouw doelen te bereiken
  • Het vertalen van jouw merkbelofte naar unieke boodschappen voor elk kanaal
  • Het omzetten van organisatorische thema’s naar relevante content thema’s per kanaal
  • Het formuleren van een strategie voor distributie van jouw content via diverse kanalen
  • Het opstellen van KPI’s en doelstellingen voor ieder kanaal
  • Het ontwikkelen van een strategie en handige cheat sheets voor consistente communicatie

Dag 2: Impactvolle content creëren en optimaliseren 

Op de derde dag duiken we dieper in het proces van het creëren van waardevolle content die een blijvende impact maakt. Met behulp van psychologische principes, theoretische inzichten en praktijkvoorbeelden behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Het toepassen van psychologische principes.
  • Het selecteren van effectieve contentvormen voor verschillende kanalen en doelgroepen
  • Het optimaliseren van het contentproductieproces met formats en efficiënte workflows
  • Het vooruit plannen en optimaliseren van jouw contentproductie met behulp van een strategische contentplanning
  • Het meten en analyseren van het succes van jouw content met behulp van data, en het toepassen van optimalisatiestrategieën

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.