Training Online communicatiestrategie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Training Online communicatiestrategie

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 35 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
9 mei. 2023 tot 23 mei. 2023
Toon rooster
event 9 mei 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 16 mei 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 23 mei 2023, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Een sterke boodschap dankzij een moderne communicatiestrategie

De razendsnelle ontwikkelingen in online communicatie stellen organisaties voor nieuwe uitdagingen. Hoe zorg je dat je in de pas blijft lopen met een snel veranderende samenleving? Hoe draag je effectief je boodschap uit, bouw je aan relaties en creëer je betrokkenheid?

Ontdek tijdens de praktijkgerichte training Online communicatiestrategie wat de belangrijkste pijlers zijn van sterke, up-to-date online communicatie. Van het definiëren van je doelgroepen, kanalen en proposities tot het maken van een contentkalender. Je gaat naar huis met een stevig plan van aanpak voor het uitstippelen én uitvoeren van een eigen online communica…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een sterke boodschap dankzij een moderne communicatiestrategie

De razendsnelle ontwikkelingen in online communicatie stellen organisaties voor nieuwe uitdagingen. Hoe zorg je dat je in de pas blijft lopen met een snel veranderende samenleving? Hoe draag je effectief je boodschap uit, bouw je aan relaties en creëer je betrokkenheid?

Ontdek tijdens de praktijkgerichte training Online communicatiestrategie wat de belangrijkste pijlers zijn van sterke, up-to-date online communicatie. Van het definiëren van je doelgroepen, kanalen en proposities tot het maken van een contentkalender. Je gaat naar huis met een stevig plan van aanpak voor het uitstippelen én uitvoeren van een eigen online communicatiestrategie.

Resultaat

  • Je kent de bouwstenen en succesfactoren van moderne online communicatie
  • Je hebt de doelstellingen en kerntaken van je organisatie gedefinieerd
  • Je kent de behoeften van de doelgroep en weet met welke boodschap je die kunt vervullen
  • Je weet het belang van een eenduidige propositie en kunt deze voor je eigen organisatie formuleren
  • Je weet hoe je tot een langetermijnvisie voor je eigen organisatie komt
  • Je kunt een keuze maken in welke media je inzet voor welke doelstellingen

Voor wie

De training Online communicatiestrategie is bedoeld voor iedereen die zich op strategisch niveau bezighoudt met online communicatie. Denk aan communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers of marketeers die medeverantwoordelijk zijn voor het communicatiebeleid.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Online communicatiestrategie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1:

  • Het huidige (social) medialandschap: trends & ontwikkelingen
  • Het belang van een eenduidige propositie
  • De sweetspot vinden (de overlap tussen wat het publiek wil en wat jij aanbiedt)
  • Propositie formuleren: wat is je doel, wat willen je doelgroepen en met welke boodschap vervul je hun behoeften?
  • Meten van succes: welke metrics dienen jouw doel?
  • Why What How (aan de hand van The golden Circle-model van Simon Sinek)
  • 10 stappen naar een strategisch frame

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan ongeveer 2 uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2: 

  • Behoeften van je doelgroep achterhalen: tools & technieken
  • Kanaalkeuze: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube en SEO & SEA
  • Het gedrag van je publiek op de verschillende kanalen
  • Meten en optimaliseren
  • Online trends

Na dag 2 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de derde en laatste trainingsdag. Plan hier ongeveer 2 uur voor in.

Dag 3: 

  • Werken met de kanaalpropositie
  • Een contentkalender maken
  • Hoe richt je een redactie in?
  • Hoe ga je om met onderwerpen en formats?

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 3-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner
  • Onderdeel van STAP-budget

De training Online communicatiestrategie is bedoeld voor iedereen die zich op strategisch niveau bezighoudt met online communicatie. Denk aan communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers of marketeers die medeverantwoordelijk zijn voor het communicatiebeleid.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent de bouwstenen en succesfactoren van moderne online communicatie
  • Je hebt de doelstellingen en kerntaken van je organisatie gedefinieerd
  • Je kent de behoeften van de doelgroep en weet met welke boodschap je die kunt vervullen
  • Je weet het belang van een eenduidige propositie en kunt deze voor je eigen organisatie formuleren
  • Je weet hoe je tot een langetermijnvisie voor je eigen organisatie komt
  • Je kunt een keuze maken in welke media je inzet voor welke doelstellingen

Tijdens de training Online communicatiestrategie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1:

  • Het huidige (social) medialandschap: trends & ontwikkelingen
  • Het belang van een eenduidige propositie
  • De sweetspot vinden (de overlap tussen wat het publiek wil en wat jij aanbiedt)
  • Propositie formuleren: wat is je doel, wat willen je doelgroepen en met welke boodschap vervul je hun behoeften?
  • Meten van succes: welke metrics dienen jouw doel?
  • Why What How (aan de hand van The golden Circle-model van Simon Sinek)
  • 10 stappen naar een strategisch frame

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan ongeveer 2 uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2: 

  • Behoeften van je doelgroep achterhalen: tools & technieken
  • Kanaalkeuze: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube en SEO & SEA
  • Het gedrag van je publiek op de verschillende kanalen
  • Meten en optimaliseren
  • Online trends

Na dag 2 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de derde en laatste trainingsdag. Plan hier ongeveer 2 uur voor in.

Dag 3: 

  • Werken met de kanaalpropositie
  • Een contentkalender maken
  • Hoe richt je een redactie in?
  • Hoe ga je om met onderwerpen en formats?

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 3-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Onderdeel van STAP-budget (ontvang tot €1.000 subsidie per jaar)

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.