Training Marketing automation
"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al weet als. Rode draad was daarom lastig te vinden. De trainer deed het overigens erg leuk en enthousiast. " - 19-02-2018 12:20
"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al we… alles lezen - 19-02-2018 12:20
Startdata en plaatsen
Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht
Beschrijving
Leer de principes van marketing automation in 1 dagRelevante, gepersonaliseerde content vergroot de kans op een aankoop. Marketing automation kan je daarbij helpen. Maar wat is marketing automation precies en wat moet je doen om bijvoorbeeld alle stappen in de customer journey te automatiseren: van leadgeneratie en lead nurturing tot conversie en sales?
Tijdens de training Marketing automation leer je hoe je het slim kunt inzetten voor je eigen organisatie. Zo ontwikkel je een eigen strategie aan de hand van de behoeften en motieven van jouw (potentiele) klanten. Met die strategie werk je aan een gelikte salesfunnel, customer journey en een hogere ROI. Alles komt samen in je eigen marketing…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Relevante, gepersonaliseerde content vergroot de kans op een aankoop. Marketing automation kan je daarbij helpen. Maar wat is marketing automation precies en wat moet je doen om bijvoorbeeld alle stappen in de customer journey te automatiseren: van leadgeneratie en lead nurturing tot conversie en sales?
Tijdens de training Marketing automation leer je hoe je het slim kunt inzetten voor je eigen organisatie. Zo ontwikkel je een eigen strategie aan de hand van de behoeften en motieven van jouw (potentiele) klanten. Met die strategie werk je aan een gelikte salesfunnel, customer journey en een hogere ROI. Alles komt samen in je eigen marketing automation business case. Je leert hoe je de juiste data vindt, verwerkt en zo inzet dat je het gat tussen marketing en sales verkleint.
Resultaat
- Je kunt met marketing automation je doelgroepen gerichter en met meer structuur bereiken
- Je weet hoe meer marketing qualified leads (MQL) én sales qualified leads (SQL) te genereren
- Je hebt op basis van het Maturity Model je online marketing in kaart gebracht
- Je kunt ‘ideal customer profiles’ en buyer persona’s opstellen
- Je hebt de frameworks voor een eigen marketing automation-strategie
Voor wie
De training is bedoeld voor iedereen die bezig is met het kiezen en/of implementeren van marketing automation. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, marketeers, salesmanagers en communicatieadviseurs. Je hebt geen technische kennis nodig.
Voor deze training gaan we uit van Hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Marketing automation komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Marketing automation: definitie & trends
- Inzicht in de customer journey
- Je eigen strategie helder
- Klantwaarde creëren & business case opstellen
- Lead management en lead nurturing
- Persona’s en het ‘Ideal customer profile’
- Salesfunnel & lead scoring (aan de hand van een lifecycle-campagne)
- Aan de slag met de ‘Marketing automation-blauwdruk’
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen
- Studiemateriaal inbegrepen
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten
- Studiemateriaal inbegrepen
Erkenning accreditatie
- 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training is bedoeld voor iedereen die bezig is met het kiezen en/of implementeren van marketing automation. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, marketeers, salesmanagers en communicatieadviseurs. Je hebt geen technische kennis nodig.
Voor deze training gaan we uit van Hbo-denkniveau.
- Je kunt met marketing automation je doelgroepen gerichter en met meer structuur bereiken
- Je weet hoe meer marketing qualified leads (MQL) én sales qualified leads (SQL) te genereren
- Je hebt op basis van het Maturity Model je online marketing in kaart gebracht
- Je kunt ‘ideal customer profiles’ en buyer persona’s opstellen
- Je hebt de frameworks voor een eigen marketing automation-strategie
Tijdens de training Marketing automation komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Marketing automation: definitie & trends
- Inzicht in de customer journey
- Je eigen strategie helder
- Klantwaarde creëren & business case opstellen
- Lead management en lead nurturing
- Persona’s en het ‘Ideal customer profile’
- Salesfunnel & lead scoring (aan de hand van een lifecycle-campagne)
- Aan de slag met de ‘Marketing automation-blauwdruk’
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen
- Studiemateriaal inbegrepen
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten
- Studiemateriaal inbegrepen
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al weet als. Rode draad was daarom lastig te vinden. De trainer deed het overigens erg leuk en enthousiast. " - 19-02-2018 12:20
"De inhoud van de training viel flink tegen. Het was met heel veel verschillende theorien werpen en alleen high over, juist wat je vaak al we… alles lezen - 19-02-2018 12:20
"Training duidelijk, vrij lange algemene intro waardoor je de ochtend al daaraan verliest. Mag sneller concreet worden. Goede voorbeelden, mag meer.niveau zou omhoog mogen dan wordt de training bruikbaarder. Wel een aanrader voor eerste kennismaking." - 09-02-2018 08:36
"Training duidelijk, vrij lange algemene intro waardoor je de ochtend al daaraan verliest. Mag sneller concreet worden. Goede voorbeelden, ma… alles lezen - 09-02-2018 08:36
"Voordat de training begon heeft Jordie iedereen persoonlijk gebeld om te vragen naar de persoonlijke uitdagingen op het gebied van marketing automation. Op basis van dat gesprek heb ik materialen naar hem gemaild, die mogelijk van pas konden komen tijdens de training. Dan was er concreet materiaal om op in te gaan. Maar in plaats daarvan vond ik dat het vooral veel theorie was met denkrichtingen. OP zich handig, maar ik had gehoopt om iets meer te doen met bestaande uitdagingen: learnings, how to's, wat beter niet doen. Ik zag ook dat andere cursisten hier behoefte aan hadden. Wel is Jordie zeer enthousiast en had aan 1 dag duidelijk niet genoeg. Hij had nog heel lang door willen gaan." - 11-10-2017 07:12
"Voordat de training begon heeft Jordie iedereen persoonlijk gebeld om te vragen naar de persoonlijke uitdagingen op het gebied van marketing… alles lezen - 11-10-2017 07:12
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.