Training Social intranet

Niveau
Tijdsduur
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Succesvolle interne communities: strategie & adoptie

Een social intranet, enterprise social netwerk of digitale werkplek maakt slim samenwerken, kennis delen én kosten besparen mogelijk. Wat zijn de randvoorwaarden voor een succesvolle strategie, implementatie én adoptie van een nieuwe werkomgeving? En hoe zet je een interne community op?

In deze training krijg je handvatten om de juiste doelstellingen, KPI’s en strategie van je eigen interne community te bepalen. Of je nu al een social platform hebt gekozen (en geïmplementeerd) of niet. Ook is er veel aandacht voor verandermanagement en leer je wat te doen om communityleden structureel te verbinden, activeren en motiveren.

Resultaat

  • Je wee…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Community Management, Intranet, Klantgerichtheid, Social Media en Klantvriendelijkheid.

Succesvolle interne communities: strategie & adoptie

Een social intranet, enterprise social netwerk of digitale werkplek maakt slim samenwerken, kennis delen én kosten besparen mogelijk. Wat zijn de randvoorwaarden voor een succesvolle strategie, implementatie én adoptie van een nieuwe werkomgeving? En hoe zet je een interne community op?

In deze training krijg je handvatten om de juiste doelstellingen, KPI’s en strategie van je eigen interne community te bepalen. Of je nu al een social platform hebt gekozen (en geïmplementeerd) of niet. Ook is er veel aandacht voor verandermanagement en leer je wat te doen om communityleden structureel te verbinden, activeren en motiveren.

Resultaat

  • Je weet wat een succesvolle interne community is en hoe deze bijdraagt aan de organisatiedoelen
  • Je kunt medewerkers en managers activeren en ervoor zorgen dat het juiste gesprek op de juiste plaats wordt gevoerd
  • Je bent in staat om zowel strategisch als uitvoerend intern communitymanagement toe te passen
  • Je weet welke vervolgstappen je kunt zetten om je eigen interne community te versterken
  • Je weet waar je op moet letten bij de keuze voor en de uitrol van een nieuw social platform of digitale werkplek (voor deelnemers zonder platform)

Voor wie

De training is voor iedereen die betrokken is bij het activeren of begeleiden van een interne community. Of voor professionals die zich in de oriënterende of implementatiefase bevinden van een nieuw intern sociaal platform of intranet. Denk aan: communitymanagers, (interne) communicatieadviseurs en -medewerkers, maar ook professionals op het gebied van IT, HR, informatie- en kennismanagement.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Interne communities (social intranet) komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1 Strategie bepalen & optimaliseren

  • Interne community & interne social media: definities en kenmerken
  • Hoe krijg ik een succesvolle interne community?
  • Doel en strategie bepalen
  • Doelstellingen vertalen naar KPI’s
  • Meten en monitoren: van statistieken naar inhoudelijk monitoren en rapporteren
  • Beheer en governance
  • Communitees en homepage inrichten
  • Aan de slag: mini-scan van de organisatie
  • Doelen en vervolgstappen bepalen

Na dag 1 krijg je een opdracht die je voor de tweede trainingsdag gaat voorbereiden.

Dag 2 Aan de slag met adoptie

  • De benodigdheden voor succesvolle adoptie
  • Theorie en praktijkvoorbeelden
  • De community als onderdeel van de werkzaamheden
  • Medewerkers activeren, ambassadeurs, super-users & participatie van management
  • Werken met pilotteams voor het creëren van best practices
  • Leer modereren: monitoren, interactie sturen en omgaan met kritiek en geklets
  • Inbedding in communicatiemix en -beleid
  • De vertaling van theorie naar jouw praktijksituatie
  • Aan de slag met je eigen adoptieplan

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Interne social media in Nederland. De stand van zaken. – Evolve (2018)
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Je profiteert van €200 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Interne social media in Nederland. De stand van zaken. – Evolve (2018)

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • 6 SMP of -SCP punten
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is voor iedereen die betrokken is bij het activeren of begeleiden van een interne community. Of voor professionals die zich in de oriënterende of implementatiefase bevinden van een nieuw intern sociaal platform of intranet. Denk aan: communitymanagers, (interne) communicatieadviseurs en -medewerkers, maar ook professionals op het gebied van IT, HR, informatie- en kennismanagement.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je weet wat een succesvolle interne community is en hoe deze bijdraagt aan de organisatiedoelen
  • Je kunt medewerkers en managers activeren en ervoor zorgen dat het juiste gesprek op de juiste plaats wordt gevoerd
  • Je bent in staat om zowel strategisch als uitvoerend intern communitymanagement toe te passen
  • Je weet welke vervolgstappen je kunt zetten om je eigen interne community te versterken
  • Je weet waar je op moet letten bij de keuze voor en de uitrol van een nieuw social platform of digitale werkplek (voor deelnemers zonder platform)

Tijdens de training Interne communities (social intranet) komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1 Strategie bepalen & optimaliseren

  • Interne community & interne social media: definities en kenmerken
  • Hoe krijg ik een succesvolle interne community?
  • Doel en strategie bepalen
  • Doelstellingen vertalen naar KPI’s
  • Meten en monitoren: van statistieken naar inhoudelijk monitoren en rapporteren
  • Beheer en governance
  • Communitees en homepage inrichten
  • Aan de slag: mini-scan van de organisatie
  • Doelen en vervolgstappen bepalen

Na dag 1 krijg je een opdracht die je voor de tweede trainingsdag gaat voorbereiden.

Dag 2 Aan de slag met adoptie

  • De benodigdheden voor succesvolle adoptie
  • Theorie en praktijkvoorbeelden
  • De community als onderdeel van de werkzaamheden
  • Medewerkers activeren, ambassadeurs, super-users & participatie van management
  • Werken met pilotteams voor het creëren van best practices
  • Leer modereren: monitoren, interactie sturen en omgaan met kritiek en geklets
  • Inbedding in communicatiemix en -beleid
  • De vertaling van theorie naar jouw praktijksituatie
  • Aan de slag met je eigen adoptieplan

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Interne social media in Nederland. De stand van zaken. – Evolve (2018)
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Je profiteert van €200 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Interne social media in Nederland. De stand van zaken. – Evolve (2018)

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.