ITIL® Foundation

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Dick Pondman
Startdatum en plaats
Logo van Forsa Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Forsa Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 413 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Patrick Meijer
starstarstarstarstar
Patrick Meijer
Proces Manager at VANAD Perform
10
ITIL® Foundation

"De trainingsmaterie (presentatie) is inhoudelijk dekkend aan het ITIL boek. De trainer heeft zowel theorie als praktijk ervaring met de materie. Tijdens de training zoekt de trainer interactie met de deelnemers. De locatie waar de training is gegeven was prima bereikbaar en de geboden faciliteiten waren goed. De e-learning mogelijkheid helpt je voor te bereiden op het examen door dagelijkse memo trainingen en proef examens." - 17-06-2016 12:38

"De trainingsmaterie (presentatie) is inhoudelijk dekkend aan het ITIL boek. De trainer heeft zowel theorie als praktijk ervaring met de mate… alles lezen - 17-06-2016 12:38

Startdata en plaatsen

Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM
8 mei. 2019 tot 29 mei. 2019
Toon rooster
event 8 mei 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 1
event 15 mei 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 2
event 22 mei 2019, 09:00-12:30, Trainingsdag 3
event 29 mei 2019, 09:00-10:00, Examen (optioneel)
Aristo Zalen Amsterdam, Teleportboulevard 100 AMSTERDAM
19 sep. 2019 tot 10 okt. 2019
Toon rooster
event 19 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 1
event 26 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 2
event 3 oktober 2019, 09:00-13:00, Trainingsdag 3
event 10 oktober 2019, 09:30-10:30, Examen (optioneel)
Aristo Zalen Eindhoven, Vestdijk 30 EINDHOVEN
19 sep. 2019 tot 10 okt. 2019
Toon rooster
event 19 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 1
event 26 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 2
event 3 oktober 2019, 09:00-13:00, Trainingsdag 3
event 10 oktober 2019, 14:00-15:00, Examen (optioneel)
Aristo Zalen Utrecht, Brennerbaan 150 UTRECHT
19 sep. 2019 tot 10 okt. 2019
Toon rooster
event 19 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 1
event 26 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 2
event 3 oktober 2019, 09:00-13:00, Trainingsdag 3
event 10 oktober 2019, 09:30-10:30, Examen (optioneel)
Forsa Advies, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK
19 sep. 2019 tot 10 okt. 2019
Toon rooster
event 19 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 1
event 26 september 2019, 09:00-17:00, Trainingsdag 2
event 3 oktober 2019, 09:00-13:00, Trainingsdag 3
event 10 oktober 2019, 09:30-10:30, Examen (optioneel)

Beschrijving

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweeëneenhalf daagse training biedt je een introductie in de levenscyclus van het managen van IT-Diensten en klantverwachtingen. Aan de hand van een interessante casus leer je de vijf kerndisciplines van de ITIL best practice kennen: Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operations en Continual Service Improvement.

Deze disciplines vertegenwoordigen een raamwerk voor de service levenscyclus die de afstemming met de business verder versterkt, waarde toevoeging voor de business biedt, een verbetering van het ROI oplevert en IT in staat stelt om specifieke operationele behoeften te vervullen. Verder bereidt de training je voor op het ITIL Foundation exame…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Onze missie is Nederland beter maken in het projecten.

Hiertoe bieden we u effectieve trainingen, advies, begeleiding en coaching. Neemt u voor een op maat gemaakt advies voor uw organisatie en uw leerdoelen vrijblijvend contact op met ons.

Deze dynamische tweeëneenhalf daagse training biedt je een introductie in de levenscyclus van het managen van IT-Diensten en klantverwachtingen. Aan de hand van een interessante casus leer je de vijf kerndisciplines van de ITIL best practice kennen: Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operations en Continual Service Improvement.

Deze disciplines vertegenwoordigen een raamwerk voor de service levenscyclus die de afstemming met de business verder versterkt, waarde toevoeging voor de business biedt, een verbetering van het ROI oplevert en IT in staat stelt om specifieke operationele behoeften te vervullen. Verder bereidt de training je voor op het ITIL Foundation examen. Met dit certificaat op zak kun je deelnemen aan verdere ITIL trainingen zoals een ITIL Practitioner.

Waarom een ITIL Foundation training volgen bij Forsa Advies?

  • Je volgt je training bij een geaccrediteerde opleider. Dat betekent dat je kunt rekenen op up-to-date lesmateriaal, vakkundige trainers en een uitstekende dienstverlening rondom de training.
  • Onze trainingen worden door deelnemers gewaardeerd met een rapportcijfer 8.9 op Springest.nl.
  • Een uitstekende examenvoorbereiding en een hoog slagingspercentage.
  • Wij bieden een uitstekende online examenoefenomgeving die jouw scores analyseert en oefeningen hierop aanpast.
  • Onze trainers combineren jarenlange ervaring uit de praktijk met uitstekende trainersvaardigheden.

Uiteraard doen we er alles aan om de training van je keuze door te laten gaan. Mocht een training te weinig deelnemers kennen, dan nemen we contact met je op om te overleggen, en bieden je dan een oplossing waarmee je tevreden bent.

Voor wie is de ITIL Foundation?

Deze training is bedoeld voor iedereen die basiskennis wil opdoen van ITIL Foundation. Je bent bijvoorbeeld:

  • manager, supervisor, coördinator
  • procesmanager of procescoördinator
  • relatiebeheerder tussen ICT en klant, bijvoorbeeld service coördinator of service level manager
  • adviseur of consultant

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist. Het is wel prettig als je enige ervaring hebt met het werken in een automatiseringsorganisatie of -afdeling. Voldoe je niet aan het profiel en heb je wel interesse in deze training? Wij adviseren je graag.

Leerdoelen

In deze training worden de basisbegrippen van ITIL duidelijk. Hierdoor krijg je een beter beeld wat ITIL is en op welke wijze ITIL een rol kan gaan spelen binnen je eigen organisatie. 

Na het volgen van deze training:

  • kun je uitleggen wat procesgericht werken inhoudt voor een automatiseringsorganisatie.
  • weet je wat de belangrijkste modulen van ITIL zijn.
  • begrijp je hoe elke module kan bijdragen aan het beheersbaar maken van de automatiseringsomgeving.
  • ken je de kernbegrippen van ITIL, begrijp je de betekenis ervan en weet je wat voor rol deze spelen in het dagelijks beheer van ICT infrastructuur.

Bovendien bereidt de training je voor op het succesvol afleggen van het ITIL Foundation examen.

Duur, data, locatie en prijzen

Deze training bestaat uit twee-en-een-half lesdagen met een separate examendatum. De tijd tussen de bijeenkomsten kun je gebruiken om het geleerde te laten bezinken en toe te passen in de praktijk. Data, locaties en prijzen vind je op onze website onder de tab ‘Lesdata & Inschrijven’.

De trainingsprijs is inclusief lesmateriaal, een goede leslocatie met voldoende en veelal gratis/betaalbare parkeergelegenheid en een vergaderarrangement. Dit arrangement bestaat voor een dagtraining uit een lunch, koffie, thee, water en frisdrank. Voor een avondtraining bestaat dit arrangement uit koffie, thee, water en frisdrank. Het ITIL Foundation examen is optioneel en niet in de prijs inbegrepen. Je kunt deze bijbestellen voor € 250. De examendatum vind je bij de lesdata van de door jou geselecteerde training op onze website.

Alle prijzen zijn exclusief btw.

Onderwerpen

In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • de belangrijkste principes en concepten van IT Service Management
  • de baten van implementatie van ITIL in een organisatie
  • Service Management processen en hoe deze zich verhouden tot de Service Lifecycle
  • de basisconcepten en -definities die gerelateerd zijn aan de Service Lifecycle
  • de activiteiten en rollen betrokken bij de Service Lifecycle
  • de relatie van elk component van de Service Lifecycle en hoe deze zich verhouden tot andere componenten
  • de factoren die van invloed zijn op de effectiviteit van de Service Lifecycle

Studiebelasting en lesmethode

De studiebelasting bestaat uit voorbereiding per les en studie voor het examen na afloop van de training. De studiebelasting is totaal ongeveer 16-20 uur buiten de lesuren. De trainer neemt op interactieve wijze met je de theorie door. Je gaat actief aan de slag met praktijkgerichte oefeningen om de stof echt eigen te maken. De trainer bespreekt de oefeningen plenair en borgt dat duidelijk wordt wat ITIL voor elke organisatie kan betekenen en hoe het kan worden toegepast.

Trainingsmateriaal

Het trainingsmateriaal bestaat uit een lesmap met de in kleur afgedrukte presentatie, een casus, opgaven en antwoordindicaties, een verklarende woordenlijst en een overzicht van de exameneisen. Het lesboek 'IT Servicemanagement op basis van ITIL’ ter waarde van € 37 is inbegrepen. Daarnaast ontvang je een toegangscode voor onze e-learning met oefenexamenvragen.

Examen en certificaten

Na afloop ben je grotendeels voorbereid op het officiële AXELOS ITIL Foundation examen. Het examen duurt 60 minuten en bestaat uit 40 multiple choice vragen. Hiervan moet je 65% correct beantwoorden om te slagen. Dit is een gesloten boek examen. De exameneisen zijn ontwikkeld door en worden verstrekt met toestemming van AXELOS.

Forsa Advies kan deze examens bij je afnemen na afloop van een training. Bij open inschrijvingen vinden de examens plaats op de leslocatie. Mocht de examendatum je niet schikken, neem dan tijdig contact met ons op voor een alternatief.

Je ontvangt een Forsa Advies certificaat van deelname bij 75% of meer aanwezigheid en een digitaal AXELOS certificaat bij het slagen voor het examen.

In-company en maatwerk

Wij kunnen deze training ook op in-company basis voor je verzorgen. We stellen de dagen, tijden en locatie in overleg met je vast. Ook is maatwerk mogelijk in de vorm van een casus op maat en/of het toevoegen van modules in vaardigheden en technieken. Vanaf vier deelnemers is het financieel aantrekkelijk om in-company te overwegen. Neem contact met ons op voor een offerte.

Vervolgtraining

In de training ITIL Foundation krijg je die basiskennis die nodig is voor het optimaal volgen van ITIL Practitioners of de ITIL Service Manager opleiding. Voor het succesvol afleggen van het ITIL Foundation examen ontvang je 2 credits in het ITIL kwalificatieschema. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

Programma

Programma Dag 1:

  • Welkom, uitleg programma, voorstelrondje met leerdoelen, inleiding tot ITIL
  • Structuur Foundation training en kwalificaties 
  • Service management in de praktijk 
  • Levenscyclus van een dienst
  • Servicestrategie

Programma Dag 2:

  • Serviceontwerp
  • Servicetransitie
  • Serviceproductie
  • Continue serviceverbetering
  • Rollen en functies

Programma Dag 3:

  • Technologie en architecturen
  • ITIL competenties en training (geen examenonderwerp)
  • Oefenen met examenvragen

 Programma Dag 4:

  • ITIL Foundation examen

 


ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS limited. All rights reserved.

2019-01-31 IdW/TavdA

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen
Patrick Meijer
starstarstarstarstar
Patrick Meijer
Proces Manager at VANAD Perform
10
ITIL® Foundation

"De trainingsmaterie (presentatie) is inhoudelijk dekkend aan het ITIL boek. De trainer heeft zowel theorie als praktijk ervaring met de materie. Tijdens de training zoekt de trainer interactie met de deelnemers. De locatie waar de training is gegeven was prima bereikbaar en de geboden faciliteiten waren goed. De e-learning mogelijkheid helpt je voor te bereiden op het examen door dagelijkse memo trainingen en proef examens." - 17-06-2016 12:38

"De trainingsmaterie (presentatie) is inhoudelijk dekkend aan het ITIL boek. De trainer heeft zowel theorie als praktijk ervaring met de mate… alles lezen - 17-06-2016 12:38

starstarstarstarstar_border
Jennifer Zwennes
Service Desk medewerker
8
ITIL® Foundation

"De training was prima, de trainer was erg vriendelijk en behulpzaam. Er werd goed gekeken naar hoe wij het geleerde in onze werkomgeving in de praktijk kunnen brengen en hoe het voor ons - als ServiceDesk medewerkers die niet met alle processen van doen hebben - goed te begrijpen was." - 08-06-2016 11:36

"De training was prima, de trainer was erg vriendelijk en behulpzaam. Er werd goed gekeken naar hoe wij het geleerde in onze werkomgeving in … alles lezen - 08-06-2016 11:36

Dick Pondman - Uw enthousiaste realist in ICT Service Management
Dick Pondman
Uw enthousiaste realist in ICT Service Management
8,1

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.