Customer Due Diligence (CDD)

Niveau
Tijdsduur
Logo van FOI
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 FOI heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 22 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

FOI biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Ken je klant en stel zijn integriteitsrisico vast

  • Vaststellen van de meest voorkomende integriteitsrisico’s MKB
  • Snel herkennen en analyseren van bedrijfsstructuren om de UBO vast te stellen
  • Vaststellen van het integriteitsrisico, monitoren en periodiek reviewen

Als (financieel) adviseur wens je geen reputatie- of aansprakelijkheidsrisico te lopen door vooraf niet te weten met wie je zaken doet en welke mogelijke relaties je doorleidt naar de bank. Customer Due Diligence is hierbij van cruciaal belang.

Als (financieel) adviseur wens je geen reputatie- of aansprakelijkheidsrisico te lopen door vooraf niet te weten met wie je zaken doet en welke mogelijke relaties je door leidt naar de…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ken je klant en stel zijn integriteitsrisico vast

  • Vaststellen van de meest voorkomende integriteitsrisico’s MKB
  • Snel herkennen en analyseren van bedrijfsstructuren om de UBO vast te stellen
  • Vaststellen van het integriteitsrisico, monitoren en periodiek reviewen

Als (financieel) adviseur wens je geen reputatie- of aansprakelijkheidsrisico te lopen door vooraf niet te weten met wie je zaken doet en welke mogelijke relaties je doorleidt naar de bank. Customer Due Diligence is hierbij van cruciaal belang.

Als (financieel) adviseur wens je geen reputatie- of aansprakelijkheidsrisico te lopen door vooraf niet te weten met wie je zaken doet en welke mogelijke relaties je door leidt naar de bank. Customer Due Diligence is hierbij van cruciaal belang. Maar wat is het nu eigenlijk?

Banken en levensverzekeraars dienen hun cliënten te kennen én geen relaties aan te knopen met personen die het vertrouwen in de financiële onderneming kunnen schaden. Customer Due Diligence (CDD) is een hulpmiddel om dit te bewerkstelligen. De gevolgen van het niet beheersen van deze risico's zijn groot.

Een juiste toepassing van CDD zorgt ervoor dat voorkomen wordt dat de financiële onderneming kan worden misbruikt voor de verkeerde doeleinden. Belangrijke voorbeelden van misbruik in dit kader zijn witwassen, terrorismefinanciering en fraude. De CDD-normen zijn dus relevant voor de integere bedrijfsvoering van financiële ondernemingen als geheel. Daarmee vormt CDD een onderdeel van de integere bedrijfsvoering. Door een goed zicht op de cliënten en op andere relaties te houden kan een financiële onderneming voorkomen dat de integriteit in gevaar komt. De rol van adviseur en tevens poortwachter kan zorgen voor een duurzame relatie met de financiële instellingen.

Er zijn 2 trainingsmogelijkheden voor deze cursus, namelijk een basiscursus waarbij je leert wat Customer Due Diligence nu eigenlijk is en een verdiepende cursus waarbij je leert hoe je CDD kunt toepassen en hoe je de mogelijke integriteitsrisico’s kunt herkennen.

Kosten:

Kosten CDD basiscursus €695,-
Kosten CDD Professional: €1.495,-.

Leerdoelen:

CDD – Basis:

  • Waarom verschillende rechtsvormen (acceptatie van cliënten);
  • Identificatie en verificatie van cliënten (toetsingen);
  • Uiteindelijke belanghebbende (UBO);
  • Meest voorkomende integriteitsrisico’s MKB.

CDD – Professional:

  • Vaststellen van het doel en de beoogde aard van de zakelijke relatie;
  • Monitoring en review van cliënten, rekeningen en transacties;
  • Risicomanagement;
  • Herkomst vermogen;
  • Zakelijk vastgoed;
  • Overige risicovolle sectoren/branches/landen;
  • Herkennen van gedragingen;
  • Praktijkvoorbeelden;
  • Rollenspellen.

PE-punten: 6

Opleidingen voor professionals
FOI is hét opleidingsinstituut voor financiële en vastgoed professionals in de zakelijke dienstverlening, non-profit sector en het bedrijfsleven.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.