ITIL® Service Operation (SO)

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 985 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Arnhem
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Den Haag
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Eindhoven
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Groningen
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Hengelo
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Rotterdam
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Utrecht
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Zwolle
5 nov. 2019 tot 7 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 6 november 2019
event 7 november 2019
Amsterdam
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Arnhem
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Den Haag
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Eindhoven
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Groningen
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Hengelo
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Rotterdam
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Utrecht
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Zwolle
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019
event 21 november 2019
event 28 november 2019
Amsterdam
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019
Arnhem
9 dec. 2019 tot 23 dec. 2019
Toon rooster
event 9 december 2019
event 16 december 2019
event 23 december 2019

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De cursus ITIL® Service Operation geeft je praktische richtlijnen over hoe je de prestaties van de dienstverlening en het succes van de service-organisatie continu kunt controleren en beheersen. De training is zeer praktijkgericht en richt zich op het managen en inrichten van processen en functies binnen de Service Operation.

De cursus ITIL® Service Operation geeft je praktische richtlijnen over hoe je de prestaties van de dienstverlening en het succes van de service-organisatie continu kunt controleren en beheersen. De training is zeer praktijkgericht en richt zich op het managen en inrichten van processen en functies binnen de Service Operation.

Doelgroep

Je bent op zoek naar diepgaande en…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Service Manager, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, PRINCE2 Foundation en PRINCE2 Practitioner.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De cursus ITIL® Service Operation geeft je praktische richtlijnen over hoe je de prestaties van de dienstverlening en het succes van de service-organisatie continu kunt controleren en beheersen. De training is zeer praktijkgericht en richt zich op het managen en inrichten van processen en functies binnen de Service Operation.

De cursus ITIL® Service Operation geeft je praktische richtlijnen over hoe je de prestaties van de dienstverlening en het succes van de service-organisatie continu kunt controleren en beheersen. De training is zeer praktijkgericht en richt zich op het managen en inrichten van processen en functies binnen de Service Operation.

Doelgroep

Je bent op zoek naar diepgaande en praktische kennis op het gebied van Service Operations of je dient de Service Operation Lifecycle-processen en functies te kunnen managen, besturen, coördineren, integreren en/of implementeren, bijvoorbeeld vanuit een rol als problem manager.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training ITIL® Service Operation. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

Het service managementconcept
Doel en principes van service operation
Algemene service operationactiviteiten
Het organiseren van service operationfuncties
Rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de service operationprocessen
De wijze waarop de service operationprocessen te meten zijn
Uitdagingen, cruciale succesfactoren en risico’s
Event management, incident management, request fulfillment, problem management en access management

Werkwijze

ITIL® bestaat uit vier verschillende niveaus om ITIL® Master te worden. Om het niveau van ITIL® Expert te behalen moet de cursist minimaal 22 studiepunten verzamelen. De basis wordt gelegd in ITIL® Foundation (2 punten) waarna het intermediate niveau bestaat uit twee modules, Lifecycle (15 punten) en Capability (16 punten), met respectievelijk 5 en 4 trainingen. De cursist heeft de vrije keuze om de punten uit de 2 modules te halen. Aansluitend aan de gekozen module volgt een cursist de “Managing Across The Lifecycle-Module”, na het positief afsluiten daarvan mag de cursist zich ITIL® Expert noemen.

Resultaat

Na het volgen van de training ITIL® Service Operation ben je beter in staat:

Het nut en de toegevoegde waarde van Service Operation overtuigend over te brengen;
De Service Operation-principes toe te passen;
De Service Operation-processen te controleren en te verbeteren;
De algemene Service Operation-activiteiten te besturen;
De aan Service Operation gerelateerde methoden en technieken toe te passen;
Service Operation te organiseren en te beleggen in de organisatie;
De implementatie-overwegingen, kritische succesfactoren en risico’s te begrijpen.

Examen & Certificering

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.