Klant- en Doelgericht Schrijven

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 1.004 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Arnhem
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Den Haag
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Eindhoven
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Groningen
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Hengelo
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Rotterdam
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Utrecht
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Zwolle
2 dec. 2019 tot 9 dec. 2019
Toon rooster
event 2 december 2019
event 9 december 2019
Amsterdam
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Arnhem
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Den Haag
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Eindhoven
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Groningen
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Hengelo
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Rotterdam
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Utrecht
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Zwolle
8 jan. 2020 tot 15 jan. 2020
Toon rooster
event 8 januari 2020
event 15 januari 2020
Amsterdam
27 jan. 2020 tot 28 jan. 2020
Toon rooster
event 27 januari 2020
event 28 januari 2020
Arnhem
27 jan. 2020 tot 28 jan. 2020
Toon rooster
event 27 januari 2020
event 28 januari 2020

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert.

In je functie speelt schriftelijke communicatie – zowel intern als extern – een belangrijke rol. Je hebt gemerkt dat schrijven je soms te veel tijd kost en zelfs tot ergernis kan leiden. De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert. De lezer wordt aa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert.

In je functie speelt schriftelijke communicatie – zowel intern als extern – een belangrijke rol. Je hebt gemerkt dat schrijven je soms te veel tijd kost en zelfs tot ergernis kan leiden. De pakkende openingszin wil maar niet in je opkomen, of je krijgt niet precies ‘op papier’ wat je bedoelt. Toch dient de inhoud van wat je schrijft zó te zijn gestructureerd en opgesteld dat deze belangstelling wekt en wensen bij de lezer creëert. De lezer wordt aangespoord tot actie en het geven van gewenste feedback. De training Klant- en Doelgericht Schrijven biedt de oplossing.

De training Klant- en Doelgericht Schrijven is bedoeld voor iedereen die regelmatig zakelijke teksten, brieven of e-mails schrijft. Je wil je schrijfvaardigheid op een hoger niveau brengen en klant- en doelgerichter leren schrijven. Je wil de leesbaarheid van je teksten verbeteren en duidelijker overkomen.

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Klant- en Doelgericht Schrijven. Op basis van de intake is het mogelijk om het programma op je praktijksituatie af te stemmen.

Wat is niet effectief en niet efficiënt in je schrijfgedrag?
Brieven schrijven in stappen en werken met briefstructuren
Schrijven van: verzoekbrieven, informatiebrieven, klachtenbrieven, goed- en slechtnieuwsbrieven, wervende brieven en e-mails
Hoe schrijf je klant- en doelgericht?
Begrijpelijk, aantrekkelijk en correct formuleren
Omgaan met weerstand bij de lezer

Voor de training vul je een intakeformulier in om je leerdoelen in kaart te brengen. De training kent een praktische insteek, we oefenen daarom veel met voorbeelden. Deze voorbeelden zijn een uitstekend hulpmiddel om je schriftelijke vaardigheden verder aan te scherpen. Je leert beter structureren en formuleren. Je ontwikkelt vaardigheden om creatief en effectief met je doelgroep te communiceren. Tijdens de bijeenkomsten kun je veel oefenen en ervaringen uitwisselen met je medecursisten en de trainer. Daardoor kun je met praktische inzichten direct aan de slag in je eigen werkomgeving.



Het resultaat van de training Klant- en Doelgericht Schrijven is dat brieven en e-mails schrijven je minder tijd kost. Je aanpak is efficiënter. Je kent de briefconventies en kunt die toepassen. Je correspondeert lezersgericht en past effectieve briefstructuren toe. Je kunt corresponderen met zowel interne als externe doelgroepen. Je schrijft je brieven en e-mails in de huisstijl van je eigen organisatie. Bovendien weet je wanneer je een brief of e-mail kunt schrijven en in welke gevallen een persoonlijk gesprek of een telefoontje meer op zijn plaats is.

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Schrijven.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.