Kom gratis in de pers

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Expert Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Expert Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 3 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Gent
16 mrt. 2020
info Nog geen startgarantie

Beschrijving

Groeien door inzicht

Scoren met uw persberichtZo komt uw onderneming in de krant en in de media

Gratis persaandacht krijgen is niet zo moeilijk. Met een goed persbericht hebt u al heel wat kans om in de krant te komen. Toch verdwijnen de meeste persberichten na een vluchtige blik in de prullenbak.

Vaak staan bedrijven en organisaties niet voldoende stil bij de vraag:"Wat wil de pers en welke soort informatie interesseert haar?" Het komt er dus op aan om de aandacht van de media te trekken. Alain Grootaers leert u in deze training hoe u een waterdicht persdossier kunt samenstellen, op welke manier u de pers het beste aanspreekt en hoe u de effectieve waarde van een gratis persartikel kunt inschatten.

Doelgroep

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Persberichten schrijven, Schriftelijke communicatie, Mediatraining, Beïnvloeden en Schrijven voor het web.

Groeien door inzicht

Scoren met uw persberichtZo komt uw onderneming in de krant en in de media

Gratis persaandacht krijgen is niet zo moeilijk. Met een goed persbericht hebt u al heel wat kans om in de krant te komen. Toch verdwijnen de meeste persberichten na een vluchtige blik in de prullenbak.

Vaak staan bedrijven en organisaties niet voldoende stil bij de vraag:"Wat wil de pers en welke soort informatie interesseert haar?" Het komt er dus op aan om de aandacht van de media te trekken. Alain Grootaers leert u in deze training hoe u een waterdicht persdossier kunt samenstellen, op welke manier u de pers het beste aanspreekt en hoe u de effectieve waarde van een gratis persartikel kunt inschatten.

Doelgroep

De cursus “Hoe kom ik in de pers?” richt zich tot werknemers en managers die betrokken zijn bij de externe communicatie van hun onderneming, meer bepaald communicatie managers, persverantwoordelijken, directie-assistenten, afdelingshoofden en zaakvoerders.

Resultaten

Dankzij deze opleiding zal u in staat zijn de pers op een effectieve manier te benaderen met een relevante boodschap en op deze manier de persaandacht te maximaliseren. U krijgt inzicht in de drijfveren en werkwijzen van de verschillende media en leert de effectieve basisregels van een goed persbericht en vooral welke valkuilen u dient te vermijden.

• U krijgt een overzicht van de verschillende media (TV, radio, weekbladen, krant, online) en hoe u deze strategisch kunt inzetten voor uw zaak.

• U leert hoe een effectief persbericht op te stellen met een maximale impact door in te spelen op wat de pers wil.

• Aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden leert u welke elementen van uw persdossier een aandachtstrekker kunnen maken: tekst, foto's en mediadragers.

• U leert de basisregels en de pro's en de contra's van persconferenties, persreizen en perslunches.

• U krijgt praktische tools aangereikt voor de timing en opvolging van uw communicatie naar de pers, ook voor het berekenen van de return van de genoten media-aandacht.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.