Workshop Zakelijk Duits

Type product
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Elycio Talen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Elycio Talen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 8 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Wirtschaftsdeutsch (Zakelijk Duits)

Opnieuw is gebleken dat Duitsland de belangrijkste handelspartner van Nederland is. Het Centraal Bureau voor de Statistiek laat zien dat Nederland in 2016 ruim 95,4 miljard euro exporteerde naar Duitsland. Op onze beurt importeerden wij 65,2 miljard euro aan Duitse goederen in dit jaar.

In deze internationaal opererende markt staan uw medewerkers regelmatig Duitstalige klanten te woord. Sterker nog: uw medewerkers zijn vaak het eerste aanspreekpunt voor uw klanten en daarmee het visitekaartje van uw bedrijf. Zakelijk succes op de Duitse markt is sterk afhankelijk van een goed begrip van de Duitse taal, cultuur, omgangsregels, gewoontes en lokale gebruike…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Duits schrijven, Zakelijk Duits, Duits, Engels en Engels schrijven.

Wirtschaftsdeutsch (Zakelijk Duits)

Opnieuw is gebleken dat Duitsland de belangrijkste handelspartner van Nederland is. Het Centraal Bureau voor de Statistiek laat zien dat Nederland in 2016 ruim 95,4 miljard euro exporteerde naar Duitsland. Op onze beurt importeerden wij 65,2 miljard euro aan Duitse goederen in dit jaar.

In deze internationaal opererende markt staan uw medewerkers regelmatig Duitstalige klanten te woord. Sterker nog: uw medewerkers zijn vaak het eerste aanspreekpunt voor uw klanten en daarmee het visitekaartje van uw bedrijf. Zakelijk succes op de Duitse markt is sterk afhankelijk van een goed begrip van de Duitse taal, cultuur, omgangsregels, gewoontes en lokale gebruiken. Door middel van deze workshop laten wij u zien hoe u uw Duitse kennis kunt gebruiken om uw zakelijk netwerk op te bouwen, te onderhouden en te verbeteren.

Voor wie?

Voor iedereen die in het werk vaak te maken heeft met telefonisch contact en e-mailverkeer in het Duits: afdeling managers, teamleiders, receptionisten, secretariële, commerciële, technische en /of logistieke binnendienstmedewerkers.

Onderwerpen

  • Wat zijn de belangrijkste aspecten van zakelijk corresponderen & telefoneren in het Duits?

  • Welke beleefdheidsvormen zijn er in het Duits?

  • Hoe weet u dat uw bericht duidelijk overkomt en dat u de juiste toon gebruikt?

  • Waar moet u op letten bij het formuleren van zinnen tijdens een Duitstalig zakelijk gesprek?

  • Hoe kunt u de meest juiste, schriftelijke reactie geven op de meest gepaste manier?

  • Hoe staat u iemand te woord bij het geven van product- en prijsinformatie in het Duits?

  • Wat zijn de do’s & don’ts met betrekking tot communicatie met Duitsers?

  • Waar moet u opletten bij zakelijke klachtenafhandeling in het Duits?

  • Hoe gaat u om met zakelijke Duitse klantbezoek?

Cursusdata & locaties

U kunt zich het gehele jaar door inschrijven voor een workshop naar keuze, deze start zodra er voldoende inschrijvingen zijn.

Instapniveau:
Gewenst taalniveau is min. +/- B1 tot +/- B2 max volgens het Europees Referentiekader.

Certificaat:
Na afloop van de workshop ontvangt u van Elycio Talen een certificaat als bewijs van deelname. Het sierlijke certificaat zal worden voorzien van zowel uw gegevens als de handtekeningen van uw trainer en directie van Elycio Talen.

Elycio Talen beschikt over een landelijk netwerk van vestigingen, met 350 professionele taaltrainers kunnen we vrijwel iedere taaltraining vormgeven.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.