Cursus Verkoopvaardigheden Basis

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Apeldoorn
26 mrt. 2020 tot 2 apr. 2020
Toon rooster
event 26 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 2 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
26 mrt. 2020 tot 2 apr. 2020
Toon rooster
event 26 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 2 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
24 apr. 2020 tot 1 mei. 2020
Toon rooster
event 24 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 1 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
24 apr. 2020 tot 1 mei. 2020
Toon rooster
event 24 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 1 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
25 mei. 2020 tot 8 jun. 2020
Toon rooster
event 25 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 8 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
25 mei. 2020 tot 8 jun. 2020
Toon rooster
event 25 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 8 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
23 jun. 2020 tot 30 jun. 2020
Toon rooster
event 23 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 30 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
23 jun. 2020 tot 30 jun. 2020
Toon rooster
event 23 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 30 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
22 jul. 2020 tot 29 jul. 2020
Toon rooster
event 22 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 29 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
22 jul. 2020 tot 29 jul. 2020
Toon rooster
event 22 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 29 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2

Beschrijving

Tijdens de cursus

Verkopen is niet alleen een rationeel proces gebaseerd op inhoudelijke gronden en scherpe technieken. Sfeer en relatie zijn minstens zo belangrijk. Tijdens de Cursus Verkoopvaardigheden Basis gaan we uitgebreid in op beide aspecten. We behandelen verschillende verkoopmodellen, u leert de behoeftes van de klant te bepalen en het vertrouwen te winnen, u ondervindt hoe om te gaan met bezwaren en hoe u een gesprek succevol afsluit. U voert verschillende verkoopgesprekken en leert zo op welke punten u uw verkooptechnieken kunt aanscherpen.

Resultaat

Na deze cursus kunt u een professioneel en resultaatgericht verkoopgesprek voeren. Door uw opgedane kennis te combineren met uw ree…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Verkoopvaardigheden, Verkoopmethoden, NIMA A Sales, Verkoopstrategie en Verkoopgesprek.

Tijdens de cursus

Verkopen is niet alleen een rationeel proces gebaseerd op inhoudelijke gronden en scherpe technieken. Sfeer en relatie zijn minstens zo belangrijk. Tijdens de Cursus Verkoopvaardigheden Basis gaan we uitgebreid in op beide aspecten. We behandelen verschillende verkoopmodellen, u leert de behoeftes van de klant te bepalen en het vertrouwen te winnen, u ondervindt hoe om te gaan met bezwaren en hoe u een gesprek succevol afsluit. U voert verschillende verkoopgesprekken en leert zo op welke punten u uw verkooptechnieken kunt aanscherpen.

Resultaat

Na deze cursus kunt u een professioneel en resultaatgericht verkoopgesprek voeren. Door uw opgedane kennis te combineren met uw reeds bestaande ervaringen is succes gegarandeerd!

Praktijkgerichte aanpak

U voert door middel van verschillende rollenspellen verkoopgesprekken waarbij een goede eerste indruk, de juiste sfeer bewaren, vertrouwen winnen, omgaan met klachten, een goede afsluiting en de vervolgstappen uitgebreid aan bod komen.


Deze cursus bestaat uit een mix van inleidende theorie, praktische tips & trucs en een ruim opgezet praktijkdeel, bestaande uit gevarieerde oefeningen en rollenspellen.

Het verkoopmodel en gesprekstechnieken

De cursus start met een blik op diverse verkoopmodellen. Denk bijvoorbeeld aan AIDA, VOCATIO en DIBABA. Tijdens deze module komen ook alle aspecten van commerciële gesprekken aan de orde. U leert door middel van opdrachten en rollenspellen uw gesprekstechniek aan te scherpen.

Behoeftes van de klant bepalen

Er zijn diverse manieren om de behoeftes van de klant te bepalen. Tijdens deze module gaan we in op verspillende vraagtechnieken, het actief meeluisteren en het herkennen van verkoopsignalen. Ook behandelen we de LSD-formule: luisteren, samenvatten en doorvragen, want in deze formule ligt de kunst van het vragen stellen.

Vertrouwen winnen van de klant

Vertrouwen is de sleutel tot verkoopsucces. Binnen deze module leert u meer over de manier waarop u het vertrouwen van uw klanten wint. We gaan in op het tonen van kwalificaties, eerlijk zijn, het belichten van de schaduwzijde, het opbouwen van krediet en het duidelijk laten weten wie u bent.

Presenteren

Binnen deze module behandelen we de manier van presenteren van uw product. We gaan hierbij in op het aantrekkelijk presenteren van een product of dienst en het spreken in klantvoordelen. Ook leert u hoe u enthousiasme en trots uitstraalt zonder dat dit irritatie opwekt bij de potentiële klant.

Argumenteren

Om klanten te kunnen overtuigen van de kwaliteit van uw product moet u met goede argumenten komen. Tijdens deze module leert u hoe u erachter komt welke argumenten voor uw klant belangrijk zijn en hoe u deze op de juiste manier op het het juiste moment inzet.

Omgaan met bezwaren en klachten

Hoe goed de service of het product ook is, het kan altijd gebeuren dat een klant in zijn verwachtingen wordt teleurgesteld. Binnen deze module leert u aan de hand van het BADSOC-model hoe u kunt omgaan met bezwaren:

  • Bezwaar herkennen en erkennen
  • Aandacht geven aan het bezwaar
  • Doorvragen
  • Samenvatten
  • Oplossen
  • Conclusie (is het opgelost?)

Afsluiten en vervolgstappen

Niets is zo moeilijk als het afsluiten van een verkoopgesprek. In deze module leert hoe u vraagt om de order en hoe u een afspraak maakt zonder opdringerig te zijn. Ook behandelen we verschillende afsluittechnieken en leert u meer over de nazorg van een verkoopgesprek.

Praktijkgerichte aanpak

U voert door middel van verschillende rollenspellen verkoopgesprekken waarbij een goede eerste indruk, de juiste sfeer bewaren, vertrouwen winnen, omgaan met klachten, een goede afsluiting en de vervolgstappen uitgebreid aan bod komen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.