Cursus Google Analytics
"De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Na de cursus was ik in staat om de kennis direct in praktijk te brengen. " - 09-12-2015 14:17
"De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier ov… alles lezen - 09-12-2015 14:17
Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 14 jun. 2022 tot 21 jun. 2022Toon rooster event 14 juni 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 21 juni 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 27 jun. 2022 tot 4 jul. 2022Toon rooster event 27 juni 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 4 juli 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 27 jun. 2022 tot 4 jul. 2022Toon rooster event 27 juni 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 4 juli 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 13 jul. 2022 tot 20 jul. 2022Toon rooster event 13 juli 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 20 juli 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 19 jul. 2022 tot 26 jul. 2022Toon rooster event 19 juli 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 26 juli 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 19 jul. 2022 tot 26 jul. 2022Toon rooster event 19 juli 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 26 juli 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 11 aug. 2022 tot 18 aug. 2022Toon rooster event 11 augustus 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 18 augustus 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 17 aug. 2022 tot 24 aug. 2022Toon rooster event 17 augustus 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 24 augustus 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 17 aug. 2022 tot 24 aug. 2022Toon rooster event 17 augustus 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 24 augustus 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 9 sep. 2022 tot 16 sep. 2022Toon rooster event 9 september 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 16 september 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 15 sep. 2022 tot 22 sep. 2022Toon rooster event 15 september 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 22 september 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 15 sep. 2022 tot 22 sep. 2022Toon rooster event 15 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 22 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 10 okt. 2022 tot 17 okt. 2022Toon rooster event 10 oktober 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 17 oktober 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 14 okt. 2022 tot 21 okt. 2022Toon rooster event 14 oktober 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 21 oktober 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 14 okt. 2022 tot 21 okt. 2022Toon rooster event 14 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 21 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 8 nov. 2022 tot 15 nov. 2022Toon rooster event 8 november 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 15 november 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 14 nov. 2022 tot 21 nov. 2022Toon rooster event 14 november 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 21 november 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 14 nov. 2022 tot 21 nov. 2022Toon rooster event 14 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 21 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 7 dec. 2022 tot 14 dec. 2022Toon rooster event 7 december 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 14 december 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 13 dec. 2022 tot 20 dec. 2022Toon rooster event 13 december 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 20 december 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
Beschrijving
Over Google Analytics
Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.
Tijdens de Cursus Google Analytics
Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en ver…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Over Google Analytics
Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.
Tijdens de Cursus Google Analytics
Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en verbeteren en behandelen we de meest voorkomende valkuilen.
Resultaat van de Cursus Google Analytics
Na afloop van de cursus is je Analytics account optimaal ingericht voor je organisatie en weet je deze optimaal te benutten. Je weet hoe je Analytics gebruikt om de prestaties van jouw website te meten en de conversie te optimaliseren.
Professionele begeleiding door vakdocent
Tijdens de cursus word je begeleid door een volleerd internet marketing professional met Google Analytics als specialiteit. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met je.
Competenties en vaardigheden
Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Analytics aan de volgende competenties en vaardigheden: implementeren van Google Analytics, het formuleren, monitoren en meten van doelen, webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyseren van websitebezoekers en het meten en verbeteren van conversie. Tijdens de training Google Analytics heb je geleerd om het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk te maken.
Na de Cursus Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Doordat je na de Cursus Google Analytics alles weet over deze analysetool, rond je de cursus af als een Google Analytics professional.
Gerelateerd aan de Cursus Google Analytics
- Cursus Google Ads Professional
- Cursus Zoekmachinemarketing
Wil je meer weten over online marketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Ads Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Ook leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat winst ze opleveren.
De volgende onderwerpen komen tijdens deze Cursus Google Analytics aan bod:
Implementatie Google Analytics
We beginnen bij de basis en laten zien hoe je Google Analytics inzet voor jouw website. We gaan in op profielen en filters en maken eventueel de koppeling met Google Ads.
KPI’s formuleren
Tijdens deze module ga je KPI’s formuleren die passen bij jouw onderneming en strategie. Vervolgens ga je deze aanvullen met bepaalde acties, doelen en deadlines.
Doelen instellen en monitoren
Met Google Analytics meet je resultaten zoals leads en ROI. In deze module laten we zien hoe je doelen en trechters instelt om de conversie op je website te meten. Denk aan een brochure-aanvraag, bestelling, aankoop of boeking.
Inrichten rapportages en dashboards
In Google Analytics kun je aangepaste rapporten en dashboards aanmaken die helemaal zijn afgestemd op je eigen doelen waarop je wilt sturen. Binnen deze module leer je rapportages en dashboards inrichten die precies aansluiten bij jouw campagne.
Instapzoekwoorden en algemene webstatistieken
Waar komen mijn bezoekers vandaan en waar haken ze af? Met welke zoekwoorden behaal ik de beste resultaten? In deze module beantwoorden we deze vragen en behandelen we algemene webstatistieken.
Analyse van sitebezoekers
Binnen deze module leer je om het gedrag van je sitebezoekers te analyseren. Je meet bijvoorbeeld het gemiddelde bezoekuur, conversiepercentage, aantal behaalde doelen en het bouncepercentage en leert hoe je deze informatie kunt interpreteren om je website te verbeteren. Bovendien gaan we in op het gedrag van websitebezoekers: Hoe navigeert men en waar zijn ze naar op zoek?
Het meten en verbeteren van conversie
Met Google Analytics kun je eenvoudig verschillende verkeersbronnen segmenteren en analyseren. Hoeveel conversie haal je uit je SEO-, Google Ads-, nieuwsbrief- of social media-campagnes bijvoorbeeld? In deze module gaan we in op het meten en verbeteren van conversie. Je leert hoe je jouw website en specifieke pagina's analyseert en optimaliseert. Verder gaan we in op A/B testen met Content Experiments.
Segmenten en Filters
Je leert hoe je segmenten maakt waarmee je subsets van je websitebezoekers kunt analyseren. Denk aan segmenten als converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers. Tijdens deze module leer je ook hoe je filters maakt om bijvoorbeeld intern verkeer en spammers uit te sluiten.
Event tracking
Tijdens de module leer je hoe je gebeurtenissen op je website meet, zoals het bekijken van video’s en openen van pdf’s.
Meest voorkomende valkuilen
In deze module behandelen we de meest voorkomende valkuilen. Denk bijvoorbeeld aan de interpretatie van data en de nadelen van een meetmethode als last cookie count.
Praktijkcase
De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je implementeert Google Analytics op je eigen website en aan de hand van praktijkgerichte opdrachten ga je aan de slag met je account. Je stelt je doelen op en monitort deze om te zien in hoeverre op dit moment zijn behaald. Ook richt je jouw eigen dashboard in en analyseert de sitebezoekers.
Alternatief
Ben je al enige tijd actief met Google Analytics maar wil je je kennis hierover uitbreiden? Volg dan de Masterclass Google Analytics. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten en interpreteren van de cijfers en statistieken. Bovendien leer je hoe je specifieke verbeterpunten in je marketingplan integreert. Ook gaan we dieper in op de laatste ontwikkelingen en hoe je deze ten goede van je organisatie kan inzetten.
"De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Na de cursus was ik in staat om de kennis direct in praktijk te brengen. " - 09-12-2015 14:17
"De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier ov… alles lezen - 09-12-2015 14:17
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.