Cursus E-mail Marketing
Startdata en plaatsen
placeApeldoorn 21 jun. 2023 tot 28 jun. 2023Toon rooster event 21 juni 2023, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 28 juni 2023, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 21 jun. 2023 tot 28 jun. 2023Toon rooster event 21 juni 2023, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 28 juni 2023, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 22 jun. 2023 tot 29 jun. 2023Toon rooster event 22 juni 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 29 juni 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 14 jul. 2023 tot 21 jul. 2023Toon rooster event 14 juli 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 21 juli 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 20 jul. 2023 tot 27 jul. 2023Toon rooster event 20 juli 2023, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 27 juli 2023, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 20 jul. 2023 tot 27 jul. 2023Toon rooster event 20 juli 2023, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 27 juli 2023, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 14 aug. 2023 tot 21 aug. 2023Toon rooster event 14 augustus 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 21 augustus 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 18 aug. 2023 tot 25 aug. 2023Toon rooster event 18 augustus 2023, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 25 augustus 2023, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 18 aug. 2023 tot 25 aug. 2023Toon rooster event 18 augustus 2023, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 25 augustus 2023, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 12 sep. 2023 tot 19 sep. 2023Toon rooster event 12 september 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 19 september 2023, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
Beschrijving
Welkom bij de Cursus E-mail Marketing
E-mail marketing is een uitstekende methode om specifieke doelgroepen te bereiken met passende informatie en interessante aanbiedingen. Doordat de kosten relatief laag zijn en de Return On Investment flink kan oplopen, is e-mail marketing een zeer effectief internetmarketing middel. Het resultaat van e-mail marketing is perfect te meten en klikgedrag wordt nauwkeurig in kaart gebracht.
Tijdens de Cursus E-mail Marketing
Tijdens de cursus verken je aan de hand van een stappenplan en praktijkcases de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing. Je bepaalt jouw doelgroep en je leert welke mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen te segmenteren. V…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Welkom bij de Cursus E-mail Marketing
E-mail marketing is een uitstekende methode om specifieke doelgroepen te bereiken met passende informatie en interessante aanbiedingen. Doordat de kosten relatief laag zijn en de Return On Investment flink kan oplopen, is e-mail marketing een zeer effectief internetmarketing middel. Het resultaat van e-mail marketing is perfect te meten en klikgedrag wordt nauwkeurig in kaart gebracht.
Tijdens de Cursus E-mail Marketing
Tijdens de cursus verken je aan de hand van een stappenplan en praktijkcases de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing. Je bepaalt jouw doelgroep en je leert welke mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen te segmenteren. Vervolgens bepaal je jouw doelstellingen en geven wij richting hoe je deze doelstellingen kunt realiseren. Verder kijken we naar de structuur, indeling en grafische vormgeving van de nieuwsbrief. Tot slot wordt de actuele wet- en regelgeving op het gebied van SPAM en overige do's & dont's van e-mail marketing behandeld.
Doelgroep
De Cursus E-mail Marketing is bedoeld voor iedereen die op professionele wijze en op strategisch niveau met e-mail marketing bezig wil zijn.
Voorkennis
Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.
Mogelijkheden e-mail marketing
In deze module gaan we in op de eindeloze mogelijkheden van e-mail marketing in relatie tot jouw communicatie-, marketing– en salesdoelstellingen. Daarnaast besteden we aandacht aan de wet– en regelgeving op het gebied van e-mail marketing.
E-mail strategieën
Jouw strategie is een belangrijk onderdeel van de gehele campagne. Dus wie benader je, wat is jouw doelstelling en hoe ga je die realiseren met behulp van je website? Op deze vragen krijg je een passend antwoord.
Segmentering
E-mail marketing leent zich uitstekend voor goede en efficiënte segmentatie. Je leert wat voor mogelijkheden er zijn om verschillende doelgroepen op hun eigen manier aan te spreken. Verder is het goed om te kijken naar de structuur, de indeling en de grafische vormgeving van de nieuwsbrief.
Effectmeting en follow-up
Na de implementatie van de campagne wil je precies weten wie er bereikt is en met welk effect, zodat je kunt bepalen welke follow-up acties het meest geschikt zijn voor het optimale resultaat van jouw campagne.
Introductie digitale nieuwsbrief
De eerste module introduceert het onderwerp met een overzicht van de verschillende soorten nieuwsbrieven, waarbij de voor– en nadelen van elk type worden aangestipt. Verder besteden we aandacht aan de vaste onderdelen van de opbouw van de nieuwsbrief.
Structuur digitale nieuwsbrief
Tijdens de tweede module kijken we naar het fundament van de nieuwsbrief: de structuur. Hier wordt de breedte en lengte van een nieuwsbrief en het nut van een inhoudsopgave besproken. Verder gaan we in op de combinatie van een aantal tekstregels met een link naar een compleet artikel (tekstlinks) en het gebruik van grafieken, tabellen en illustraties. Tot slot behandelen we ook de structuur in het tekstuele gedeelte. Hierbij kun je denken aan het markeren van teksten, titels en het gebruik van subkopjes.
Effectief schrijven
Het schrijven van effectieve teksten voor een nieuwsbrief is van essentieel belang en is anders dan schrijven voor andere media. We behandelen de leesstrategieën van verschillende doelgroepen en geven een aanzet voor het schrijven, gebaseerd op jouw doelstelling, jouw doelgroep en jouw boodschap. Daarna ga je zelfstandig aan de slag met het schrijven aan de hand van een praktijkcase.
Tips en trucs
De laatste module behandelt nuttige tips en trucs waarmee je jouw nieuwsbrief tot een echt succes kunt maken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het vermelden van feitelijke nieuwsberichten, redactionele informatie, afmelden voor de nieuwsbrief en copyrightgegevens.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.