Cursus Crisiscommunicatie
Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 19 mrt. 2024 tot 2 apr. 2024Toon rooster event 19 maart 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 26 maart 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 2 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 25 mrt. 2024 tot 15 apr. 2024Toon rooster event 25 maart 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 8 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 15 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 25 mrt. 2024 tot 15 apr. 2024Toon rooster event 25 maart 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 8 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 15 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 17 apr. 2024 tot 1 mei. 2024Toon rooster event 17 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 24 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 1 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 23 apr. 2024 tot 7 mei. 2024Toon rooster event 23 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 30 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 7 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 23 apr. 2024 tot 7 mei. 2024Toon rooster event 23 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 30 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 7 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 16 mei. 2024 tot 30 mei. 2024Toon rooster event 16 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 23 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 30 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 22 mei. 2024 tot 5 jun. 2024Toon rooster event 22 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 29 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 5 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 22 mei. 2024 tot 5 jun. 2024Toon rooster event 22 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 29 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 5 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024Toon rooster event 14 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 21 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 28 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 20 jun. 2024 tot 4 jul. 2024Toon rooster event 20 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 27 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 4 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 20 jun. 2024 tot 4 jul. 2024Toon rooster event 20 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 27 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 4 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 15 jul. 2024 tot 29 jul. 2024Toon rooster event 15 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 22 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 29 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 19 jul. 2024 tot 2 aug. 2024Toon rooster event 19 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 26 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 2 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 19 jul. 2024 tot 2 aug. 2024Toon rooster event 19 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 26 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 2 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 13 aug. 2024 tot 27 aug. 2024Toon rooster event 13 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 20 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 27 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 19 aug. 2024 tot 2 sep. 2024Toon rooster event 19 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 26 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 2 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 19 aug. 2024 tot 2 sep. 2024Toon rooster event 19 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 26 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 2 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 11 sep. 2024 tot 25 sep. 2024Toon rooster event 11 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 18 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 25 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 17 sep. 2024 tot 1 okt. 2024Toon rooster event 17 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 24 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 1 oktober 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
Beschrijving
Tijdens de cursus crisiscommunicatie leert u hoe u handelt in verschillende crisissituaties. Wij geven richting hoe u de beschikbare communicatiemogelijkheden inzet ten tijde van een crisis. Het gebruik van social media en het monitoren ervan, speelt daarin een belangrijke rol. Ook het uitvoeren van omgevingsanalyses en het geven van interviews en persconferenties komen aan bod.
Na afloop van deze cursus bent u in staat om daadkrachtig, snel, empatisch en informatief te reageren tijdens verschillende soorten crisissituaties. U weet hoe u moet handelen, hoe u inspeelt op social media en u weet welke valkuilen u moet vermijden.
Deze cursus bestaat uit 7 modulen die samen drie lesdagen beslaan…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Tijdens de cursus crisiscommunicatie leert u hoe u handelt in verschillende crisissituaties. Wij geven richting hoe u de beschikbare communicatiemogelijkheden inzet ten tijde van een crisis. Het gebruik van social media en het monitoren ervan, speelt daarin een belangrijke rol. Ook het uitvoeren van omgevingsanalyses en het geven van interviews en persconferenties komen aan bod.
Na afloop van deze cursus bent u in staat om daadkrachtig, snel, empatisch en informatief te reageren tijdens verschillende soorten crisissituaties. U weet hoe u moet handelen, hoe u inspeelt op social media en u weet welke valkuilen u moet vermijden.
Deze cursus bestaat uit 7 modulen die samen drie lesdagen beslaan. In deze cursus gaat u praktijkgericht met de onderstaande modulen aan de slag aan de hand van uw eigen case of een bestaande case uit de markt.
Omvang crisis en omgevingsanalyse
Bij een crisis is het van belang om zo snel mogelijk vast te stellen wat de omvang is en hoeveel persoonlijke en materiële schade het betreft. U bepaalt uw prioriteiten en u voert ook een omgevingsanalyse uit die u in deze module gaat maken.
Rol social media
In een crisissituatie is het belangrijk om snel te handelen om te voorkomen dat geruchten een eigen leven gaan leiden. Social media is hier de spil. Hoe gaat u hiermee om? Hoe reageert u op emotionele, woedende of onjuiste berichtgeving? In deze module komt dit uitgebreid aan bod.
Monitoring
Adequaat reageren op onjuiste berichtgeving en onzekerheid wegnemen zijn belangrijke aspecten van crisiscommunicatie. Enkel door doelgericht te monitoren, weet u wat er speelt en over uw bedrijf geschreven wordt. In deze module leert u alles over online monitoren zodat niets u meer ontgaat.
Persconferenties & interviews
Journalisten stellen vaak lastige vragen waar u nog niet direct volledige openheid over kunt of wilt geven. U leert in deze module hoe u zich voorbereid op het geven van interviews en persconferenties.
Interne communicatie
Niet alleen de communicatie naar de media en klanten is belangrijk tijdens crisis. Om als bedrijf eenheid en rust uit te stralen, moet u het personeel informeren en instrueren. Daarnaast krijgt u ook handvatten in welke informatie u wel en welke informatie u beter niet intern kunt verspreiden.
Reputatieschade
Tijdens crisissituaties bestaat het gevaar dat het reputatieschade toebrengt aan uw merk of bedrijf. Tijdens deze module leert u hoe u dit voorkomt en ook hoe u ontstane schade zoveel mogelijk kunt beperken.
Strategie
Crisissituaties komen altijd onverwacht en zijn vaak niet te voorspellen. Toch kunt u zich voorbereiden door een strategie te bepalen hoe u handelt tijdens calamiteiten. In deze module schrijft u uw eigen crisiscommunicatie strategie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.