Cursus Communicatie adviseur

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Apeldoorn
2 mrt. 2020 tot 9 mrt. 2020
Toon rooster
event 2 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 9 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
2 mrt. 2020 tot 9 mrt. 2020
Toon rooster
event 2 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 9 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
31 mrt. 2020 tot 7 apr. 2020
Toon rooster
event 31 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 7 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
31 mrt. 2020 tot 7 apr. 2020
Toon rooster
event 31 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 7 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
29 apr. 2020 tot 6 mei. 2020
Toon rooster
event 29 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 6 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
29 apr. 2020 tot 6 mei. 2020
Toon rooster
event 29 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 6 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
28 mei. 2020 tot 4 jun. 2020
Toon rooster
event 28 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 4 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
28 mei. 2020 tot 4 jun. 2020
Toon rooster
event 28 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 4 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
26 jun. 2020 tot 3 jul. 2020
Toon rooster
event 26 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
26 jun. 2020 tot 3 jul. 2020
Toon rooster
event 26 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2

Beschrijving

Welkom bij de Cursus Communicatie adviseur

Communiceren lijkt een standaardprocedure die op de automatische piloot gaat, communicatie is echter in hoge mate bepalend voor uw succes en die van uw organisatie! Tijdens deze cursus worden uw communicatievaardigheden verder ontwikkeld door u bewust te maken van de communicatiemogelijkheden.

Na de Cursus Communicatie adviseur

Na de Cursus Communicatie adviseur zijn uw communicatievaardigheden verder ontwikkeld en kunt u gestructureerd en onderbouwd adviseren. Ook weet u precies wat wel en niet te doen met het communiceren en adviseren.


De cursus bestaat uit een zestal modulen die samen twee lesdagen beslaan. De volgende modulen worden behandeld:

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Welkom bij de Cursus Communicatie adviseur

Communiceren lijkt een standaardprocedure die op de automatische piloot gaat, communicatie is echter in hoge mate bepalend voor uw succes en die van uw organisatie! Tijdens deze cursus worden uw communicatievaardigheden verder ontwikkeld door u bewust te maken van de communicatiemogelijkheden.

Na de Cursus Communicatie adviseur

Na de Cursus Communicatie adviseur zijn uw communicatievaardigheden verder ontwikkeld en kunt u gestructureerd en onderbouwd adviseren. Ook weet u precies wat wel en niet te doen met het communiceren en adviseren.


De cursus bestaat uit een zestal modulen die samen twee lesdagen beslaan. De volgende modulen worden behandeld:

Inleiding

Er is sprake van succesvolle communicatie als u uw doel bereikt heeft dat u voor ogen had. Echter hoe bereikt u dit? Verschillende situaties kunnen er toe leiden dat uw boodschap niet duidelijk overkomt of verkeerd wordt geïnterpreteerd. In deze module gaan we hier uitgebreid op in.

Actief luisteren

Tijdens de tweede module wordt het actief luisteren toegelicht. Lichaamstaal is hierbij van groot belang. Actief luisteren toont uw belangstelling en tevens dat u het begrijpt. Ook non verbale communicatie is van belang tijdens het luisteren. Knikken, hummen of ja/nee te zeggen moedigt de spreker aan door te gaan.p>

Vragen stellen, samenvatten en spiegelen

Bewust vragen stellen kan als doel hebben om het gesprek te sturen en om belangstelling te tonen. Door het samenvatten van belangrijke punten houdt u de leiding. Dit om structuur te houden en niet af te dwalen, of om aan te geven dat u alles begrepen heeft. Hoe dit in zijn werk gaat wordt in deze module besproken.

Do's en dont's

Er bestaan verschillende valkuilen tijdens het communiceren op verbaal en non verbaal gebied. Daarnaast zal de docent u verschillende tips meegeven die uw vaardigheden voor het luisteren, schrijven, spreken en lezen verbeteren.

Leren adviseren

Tijdens deze module gaan we ons concentreren op de adviserende rol. “Wat is precies het probleem?” “Wie zijn de betrokkenen?” en “Wat zijn de belangen?” zullen de centrale vragen zijn om een passend advies te vormen. Daarnaast is het essentieel om uw advies te kunnen beargumenteren en te onderbouwen met feiten.

Aan de slag

In de laatste module heeft de praktijk de overhand. U zult een oplossing bedenken voor een actueel communicatievraagstuk en hier een passend onderbouwd advies aan geven.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.