Cursus Social Media Professional

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Cursus Social Media Professional

Eduvision Opleiding & Training
Logo van Eduvision Opleiding & Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Eduvision Opleiding & Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 93 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeApeldoorn
6 feb. 2025 tot 20 feb. 2025
Toon rooster
event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
6 feb. 2025 tot 20 feb. 2025
Toon rooster
event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3
computer Online: Virtueel
6 feb. 2025 tot 20 feb. 2025
Toon rooster
event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeRotterdam
10 feb. 2025 tot 24 feb. 2025
Toon rooster
event 10 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 17 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 24 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeEindhoven
12 feb. 2025 tot 26 feb. 2025
Toon rooster
event 12 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 19 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 26 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3
placeApeldoorn
7 mrt. 2025 tot 21 mrt. 2025
Toon rooster
event 7 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 14 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 21 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
7 mrt. 2025 tot 21 mrt. 2025
Toon rooster
event 7 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 14 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 21 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3
computer Online: Virtueel
7 mrt. 2025 tot 21 mrt. 2025
Toon rooster
event 7 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 14 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 21 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeRotterdam
11 mrt. 2025 tot 25 mrt. 2025
Toon rooster
event 11 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 18 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 25 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeEindhoven
13 mrt. 2025 tot 27 mrt. 2025
Toon rooster
event 13 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 20 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 27 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3
placeApeldoorn
7 apr. 2025 tot 28 apr. 2025
Toon rooster
event 7 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 14 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 28 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
7 apr. 2025 tot 28 apr. 2025
Toon rooster
event 7 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 14 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 28 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3
computer Online: Virtueel
7 apr. 2025 tot 28 apr. 2025
Toon rooster
event 7 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 14 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 28 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeRotterdam
9 apr. 2025 tot 23 apr. 2025
Toon rooster
event 9 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 16 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 23 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeEindhoven
11 apr. 2025 tot 2 mei. 2025
Toon rooster
event 11 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 25 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 2 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3
placeApeldoorn
6 mei. 2025 tot 20 mei. 2025
Toon rooster
event 6 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 13 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3
placeUtrecht
6 mei. 2025 tot 20 mei. 2025
Toon rooster
event 6 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 13 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3
computer Online: Virtueel
6 mei. 2025 tot 20 mei. 2025
Toon rooster
event 6 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 13 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3
placeRotterdam
8 mei. 2025 tot 22 mei. 2025
Toon rooster
event 8 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1
event 15 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2
event 22 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3
placeEindhoven
12 mei. 2025 tot 26 mei. 2025
Toon rooster
event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1
event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2
event 26 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3

Beschrijving

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus Social Media Professional leer je de mogelijkheden kennen van Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube, etc. en leer je hoe je ze integreert in jouw online marketing-strategie. We gaan in op jouw doelgroep, waar deze zich bevindt en hoe je deze bereikt met relevante content. Vooral het campagnematig werken is een belangrijk onderdeel in deze vorm van marketingcommunicatie. Social media is geen doel, maar een middel om organisatie- en marketingdoelstellingen te behalen. Daarom staat in deze cursus jouw eigen social media-strategie centraal.

Resultaat

Na afloop van de cursus weet je precies hoe je de verschillende social media-kanalen inzet om jouw do…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, LinkedIn, Facebook, Twitter en Social media strategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus Social Media Professional leer je de mogelijkheden kennen van Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube, etc. en leer je hoe je ze integreert in jouw online marketing-strategie. We gaan in op jouw doelgroep, waar deze zich bevindt en hoe je deze bereikt met relevante content. Vooral het campagnematig werken is een belangrijk onderdeel in deze vorm van marketingcommunicatie. Social media is geen doel, maar een middel om organisatie- en marketingdoelstellingen te behalen. Daarom staat in deze cursus jouw eigen social media-strategie centraal.

Resultaat

Na afloop van de cursus weet je precies hoe je de verschillende social media-kanalen inzet om jouw doel en doelgroep te bereiken. Je hebt inzicht in de kansen en mogelijkheden die social media je bieden en je kunt zelf social media optimaal inzetten en anderen hierin activeren.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je bekijkt alle social media-kanalen afzonderlijk en onderzoekt op welke wijze ze elkaar kunnen versterken. Tevens brengt je jouw doelgroep en doelen uitgebreid in kaart. Aan de hand daarvan stelt je jouw eigen social media-plan op waarmee je na de cursus direct aan de slag kunt.

Competenties en vaardigheden

Om een echte social media expert te worden, werk je tijdens de Cursus Social Media Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: weten welke kenmerken verschillende sociale media hebben en hoe je ze het beste in kan zetten, de trends in social media met betrekking tot onder andere Facebook, You Tube, LinkedIn, Twitter, Instagram en Snapchat, het bepalen van de social media strategie, invulling geven aan de campagne, opstellen van een eigen social media-plan en resultaatmeting. Na de opleiding Social Media Professional weet jij hoe jouw organisatie optimaal gebruik kan maken van verschillende social media en hoe je deze kan integreren in je marketingstrategie.

Specialisaties

  • Cursus Facebook
  • Cursus LinkedIn voor bedrijven
  • Cursus YouTube Concept en Productie
  • Cursus Pinterest

Tijdens de Cursus Social Media Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Social media: wie, wat en waar?

We starten met een overzicht van alle sociale netwerken die op dit moment populair zijn, zoals: Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram. Verder komen begrippen als reputatiemanagement, user generated content, verschillende soorten blogging, communities, wiki's, social photo's en social video aan bod. Ten slotte bespreken we de advertentiemogelijkheden die de verschillende netwerken bieden.

Trends in social media

Tijdens deze module gaan we in op de laatste trends op social media-gebied, krijg je verschillende succesvolle praktijkcases te zien en behandelen we tips en trucs voor een succesvol social media-beleid.

Strategie bepalen

Jouw social media-strategie is een afgeleide van jouw organisatie- en marketingstrategieën. Binnen deze module gaan we in op de vragen: wat is jouw doelgroep, wat zijn jouw doelstellingen en hoe denk je deze te bereiken via social media? Richt je je vooral op branding of op keiharde conversie?

Campagnematig werken

Het succes van jouw campagne valt of staat met de invulling van leads, gegevens en naamsbekendheid. Binnen deze modules leer je meer over effectieve landing pages, unieke en kwalitatieve content en een toon die past bij jouw organisatie. Je leert de potentiële klant definitief binnen te halen.

Social media-plan

Als je eenmaal een social media-plan hebt, is het van groot belang om ook draagvlak te creëren onder de werknemers en samen dit plan te integreren binnen de organisatie. Binnen deze module leer je hoe je ervoor zorgt dat het plan onderdeel wordt van jouw bedrijf.

Resultaatmeting

Planmatig werken is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. We bespreken in deze module verschillende tools die je kunt inzetten bij monitoring en analyse van jouw social media-inspanningen.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je bekijkt alle social media-kanalen afzonderlijk en onderzoekt op welke wijze ze elkaar kunnen versterken. Tevens brengt je jouw doelgroep en doelen uitgebreid in kaart. Aan de hand daarvan stel je jouw eigen social media-plan op waarmee je na de cursus direct aan de slag kunt.

Alternatief

Bezit je al enige kennis van social media, maar wil je deze vergroten? In de social media masterclass gaan we dieper in op het bepalen van de juiste social media strategie. In deze social media masterclass staat integratie van social media in de marketingmix, het monitoren van social media en het optimaliseren van conversie centraal. Als je juist alleen meer wilt weten over het meten van de resultaten van je social media campagne volg dan een cursus social media monitoring. In deze cursus gaan we dieper in op het meten van campagneresultaten. Je leert te bepalen of je campagne gewerkt heeft of dat het beter is om andere social media campagnes in te zetten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.