Cursus Social Media Professional
Startdata en plaatsen
placeApeldoorn 6 feb. 2025 tot 20 feb. 2025Toon rooster event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 6 feb. 2025 tot 20 feb. 2025Toon rooster event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 6 feb. 2025 tot 20 feb. 2025Toon rooster event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeRotterdam 10 feb. 2025 tot 24 feb. 2025Toon rooster event 10 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 17 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 24 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeEindhoven 12 feb. 2025 tot 26 feb. 2025Toon rooster event 12 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 19 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 26 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
placeApeldoorn 7 mrt. 2025 tot 21 mrt. 2025Toon rooster event 7 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 14 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 21 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 7 mrt. 2025 tot 21 mrt. 2025Toon rooster event 7 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 14 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 21 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 7 mrt. 2025 tot 21 mrt. 2025Toon rooster event 7 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 14 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 21 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeRotterdam 11 mrt. 2025 tot 25 mrt. 2025Toon rooster event 11 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 18 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 25 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeEindhoven 13 mrt. 2025 tot 27 mrt. 2025Toon rooster event 13 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 20 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 27 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
placeApeldoorn 7 apr. 2025 tot 28 apr. 2025Toon rooster event 7 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 14 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 28 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 7 apr. 2025 tot 28 apr. 2025Toon rooster event 7 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 14 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 28 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 7 apr. 2025 tot 28 apr. 2025Toon rooster event 7 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 14 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 28 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeRotterdam 9 apr. 2025 tot 23 apr. 2025Toon rooster event 9 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 16 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 23 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeEindhoven 11 apr. 2025 tot 2 mei. 2025Toon rooster event 11 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 25 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 2 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
placeApeldoorn 6 mei. 2025 tot 20 mei. 2025Toon rooster event 6 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 13 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 6 mei. 2025 tot 20 mei. 2025Toon rooster event 6 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 13 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 6 mei. 2025 tot 20 mei. 2025Toon rooster event 6 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 13 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 20 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeRotterdam 8 mei. 2025 tot 22 mei. 2025Toon rooster event 8 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 15 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 22 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeEindhoven 12 mei. 2025 tot 26 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 26 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
Beschrijving
Tijdens de cursus
Tijdens de Cursus Social Media Professional leer je de mogelijkheden kennen van Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube, etc. en leer je hoe je ze integreert in jouw online marketing-strategie. We gaan in op jouw doelgroep, waar deze zich bevindt en hoe je deze bereikt met relevante content. Vooral het campagnematig werken is een belangrijk onderdeel in deze vorm van marketingcommunicatie. Social media is geen doel, maar een middel om organisatie- en marketingdoelstellingen te behalen. Daarom staat in deze cursus jouw eigen social media-strategie centraal.
Resultaat
Na afloop van de cursus weet je precies hoe je de verschillende social media-kanalen inzet om jouw do…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Tijdens de cursus
Tijdens de Cursus Social Media Professional leer je de mogelijkheden kennen van Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Youtube, etc. en leer je hoe je ze integreert in jouw online marketing-strategie. We gaan in op jouw doelgroep, waar deze zich bevindt en hoe je deze bereikt met relevante content. Vooral het campagnematig werken is een belangrijk onderdeel in deze vorm van marketingcommunicatie. Social media is geen doel, maar een middel om organisatie- en marketingdoelstellingen te behalen. Daarom staat in deze cursus jouw eigen social media-strategie centraal.
Resultaat
Na afloop van de cursus weet je precies hoe je de verschillende social media-kanalen inzet om jouw doel en doelgroep te bereiken. Je hebt inzicht in de kansen en mogelijkheden die social media je bieden en je kunt zelf social media optimaal inzetten en anderen hierin activeren.
Praktijkcase
De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je bekijkt alle social media-kanalen afzonderlijk en onderzoekt op welke wijze ze elkaar kunnen versterken. Tevens brengt je jouw doelgroep en doelen uitgebreid in kaart. Aan de hand daarvan stelt je jouw eigen social media-plan op waarmee je na de cursus direct aan de slag kunt.
Competenties en vaardigheden
Om een echte social media expert te worden, werk je tijdens de Cursus Social Media Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: weten welke kenmerken verschillende sociale media hebben en hoe je ze het beste in kan zetten, de trends in social media met betrekking tot onder andere Facebook, You Tube, LinkedIn, Twitter, Instagram en Snapchat, het bepalen van de social media strategie, invulling geven aan de campagne, opstellen van een eigen social media-plan en resultaatmeting. Na de opleiding Social Media Professional weet jij hoe jouw organisatie optimaal gebruik kan maken van verschillende social media en hoe je deze kan integreren in je marketingstrategie.
Specialisaties
- Cursus Facebook
- Cursus LinkedIn voor bedrijven
- Cursus YouTube Concept en Productie
- Cursus Pinterest
Tijdens de Cursus Social Media Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:
Social media: wie, wat en waar?
We starten met een overzicht van alle sociale netwerken die op dit moment populair zijn, zoals: Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram. Verder komen begrippen als reputatiemanagement, user generated content, verschillende soorten blogging, communities, wiki's, social photo's en social video aan bod. Ten slotte bespreken we de advertentiemogelijkheden die de verschillende netwerken bieden.
Trends in social media
Tijdens deze module gaan we in op de laatste trends op social media-gebied, krijg je verschillende succesvolle praktijkcases te zien en behandelen we tips en trucs voor een succesvol social media-beleid.
Strategie bepalen
Jouw social media-strategie is een afgeleide van jouw organisatie- en marketingstrategieën. Binnen deze module gaan we in op de vragen: wat is jouw doelgroep, wat zijn jouw doelstellingen en hoe denk je deze te bereiken via social media? Richt je je vooral op branding of op keiharde conversie?
Campagnematig werken
Het succes van jouw campagne valt of staat met de invulling van leads, gegevens en naamsbekendheid. Binnen deze modules leer je meer over effectieve landing pages, unieke en kwalitatieve content en een toon die past bij jouw organisatie. Je leert de potentiële klant definitief binnen te halen.
Social media-plan
Als je eenmaal een social media-plan hebt, is het van groot belang om ook draagvlak te creëren onder de werknemers en samen dit plan te integreren binnen de organisatie. Binnen deze module leer je hoe je ervoor zorgt dat het plan onderdeel wordt van jouw bedrijf.
Resultaatmeting
Planmatig werken is één ding. Nóg belangrijker is het om de resultaten te meten. We bespreken in deze module verschillende tools die je kunt inzetten bij monitoring en analyse van jouw social media-inspanningen.
Praktijkcase
De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je bekijkt alle social media-kanalen afzonderlijk en onderzoekt op welke wijze ze elkaar kunnen versterken. Tevens brengt je jouw doelgroep en doelen uitgebreid in kaart. Aan de hand daarvan stel je jouw eigen social media-plan op waarmee je na de cursus direct aan de slag kunt.
Alternatief
Bezit je al enige kennis van social media, maar wil je deze vergroten? In de social media masterclass gaan we dieper in op het bepalen van de juiste social media strategie. In deze social media masterclass staat integratie van social media in de marketingmix, het monitoren van social media en het optimaliseren van conversie centraal. Als je juist alleen meer wilt weten over het meten van de resultaten van je social media campagne volg dan een cursus social media monitoring. In deze cursus gaan we dieper in op het meten van campagneresultaten. Je leert te bepalen of je campagne gewerkt heeft of dat het beter is om andere social media campagnes in te zetten.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.