Cursus Copywriting
Startdata en plaatsen
placeRotterdam 8 mei. 2025 tot 22 mei. 2025Toon rooster event 8 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 15 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 22 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeApeldoorn 9 mei. 2025 tot 23 mei. 2025Toon rooster event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 23 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 9 mei. 2025 tot 23 mei. 2025Toon rooster event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 23 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
placeEindhoven 12 mei. 2025 tot 26 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 26 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 12 mei. 2025 tot 26 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 26 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeRotterdam 6 jun. 2025 tot 20 jun. 2025Toon rooster event 6 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 13 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 20 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeEindhoven 10 jun. 2025 tot 24 jun. 2025Toon rooster event 10 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 17 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 24 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 10 jun. 2025 tot 24 jun. 2025Toon rooster event 10 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 17 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 24 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025Toon rooster event 16 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 23 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 30 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 16 jun. 2025 tot 30 jun. 2025Toon rooster event 16 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 23 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 30 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
placeRotterdam 7 jul. 2025 tot 21 jul. 2025Toon rooster event 7 juli 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 14 juli 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 21 juli 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeEindhoven 9 jul. 2025 tot 23 jul. 2025Toon rooster event 9 juli 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 16 juli 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 23 juli 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 9 jul. 2025 tot 23 jul. 2025Toon rooster event 9 juli 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 16 juli 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 23 juli 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 15 jul. 2025 tot 29 jul. 2025Toon rooster event 15 juli 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 22 juli 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 29 juli 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 15 jul. 2025 tot 29 jul. 2025Toon rooster event 15 juli 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 22 juli 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 29 juli 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
placeRotterdam 5 aug. 2025 tot 19 aug. 2025Toon rooster event 5 augustus 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 12 augustus 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 event 19 augustus 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 3 |
placeEindhoven 7 aug. 2025 tot 21 aug. 2025Toon rooster event 7 augustus 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 14 augustus 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 event 21 augustus 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 3 |
computer Online: Virtueel 7 aug. 2025 tot 21 aug. 2025Toon rooster event 7 augustus 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 14 augustus 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 21 augustus 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 |
placeApeldoorn 13 aug. 2025 tot 27 aug. 2025Toon rooster event 13 augustus 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 20 augustus 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 event 27 augustus 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 3 |
placeUtrecht 13 aug. 2025 tot 27 aug. 2025Toon rooster event 13 augustus 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 20 augustus 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 event 27 augustus 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 3 |
Beschrijving
Welkom bij de cursus Copywriting
Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.
Wat kunt u na afloop?
Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing va…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Welkom bij de cursus Copywriting
Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.
Wat kunt u na afloop?
Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing van goede en aansprekende teksten te voorzien en weet u hoe u bepaalde doelgroepen kunt bereiken.
De cursus bestaat uit een viertal modules die samen drie dagen beslaan.
Reclame, media en merkpersoonlijkheid
U maakt kennis met de reclame- en mediawereld en de diverse reclamevormen. Daarnaast bespreken we de werking van een reclamebureau. Diverse reclamecodes en wetgeving zullen de revue passeren, waarbij vormgeving en grafische technieken niet vergeten worden. We sluiten deze module af met het begrip merkpersoonlijkheid.
Psychologie en gedrukte media
De lezer moet het gevoel krijgen dat de tekst speciaal voor hem/haar geschreven is. Hier schuift de psychologie aan. Om erachter te komen hoe u uw lezer kunt boeien met uw tekst moet u als het ware in de gedaante van uw lezer kruipen. We bespreken daarnaast diverse gedrukte media en leggen de bekende valkuilen aan u voor.
Conceptontwikkeling en schrijfproces
Voordat er een tekst geschreven kan worden gaan er nog een aantal stappen aan vooraf. Denk bijvoorbeeld aan een doelgroepsomschrijving en de vormgeving. Deze stappen noemen we het schrijfproces. Tijdens deze module ontwikkelt u een concept aan de hand van dit schrijfproces.
Schrijven, schrijven, schrijven
De enige manier om het vak onder de knie te krijgen is door zelf uw teksten te schrijven en concepten te ontwikkelen. Schrijven is schrappen wordt vaak gezegd. Door veel te oefenen worden uw teksten steeds overtuigender. We gaan daarom uitgebreid aan de slag met diverse disciplines, waaronder; direct mailing, brochures en webteksten. We bekijken de teksten vanuit verschillende perspectieven en u leert deze vanuit diverse invalshoeken te (her)schrijven.
Praktijkcase
Tijdens de les gaat u daadwerkelijk aan de slag met een praktijkcase. Aan de hand van de geleerde theorie start u met het schrijven van een eigen reclametekst. Zorg er dus voor dat u een praktijkcase heeft waarmee u aan de slag kan. Deze kan uiteraard ook fictief zijn.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.