UX research (virtueel)

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

UX research (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 739 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtueel
5 mrt. 2025
Toon rooster
event 5 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, UX research
placeVirtueel
30 apr. 2025
Toon rooster
event 30 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, UX research
placeVirtueel
30 jun. 2025
Toon rooster
event 30 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, UX research
placeVirtueel
11 sep. 2025
Toon rooster
event 11 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, UX research
placeVirtueel
5 nov. 2025
Toon rooster
event 5 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, UX research
placeVirtueel
15 dec. 2025
Toon rooster
event 15 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, UX research

Beschrijving

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

In de UX Research training leer je via effectieve gebruikersonderzoeken hoe jouw doelgroep je website beleeft om ervoor te zorgen dat je website effectief inspeelt op de wensen van je gebruikers.UX research, oftewel User Experience research, is gebruikersonderzoek dat erop is gericht om je website echt aan te laten sluiten bij wat gebruikers willen en nodig hebben. Door te onderzoeken hoe jouw doelgroep je website beleeft zorg je ervoor dat het eindproduct niet alleen aantrekkelijk is, maar ook effectief inspeelt op de wensen van je gebruikers. In de UX Research training leer je hoe je effectieve gebruikersonderzoeken uitvoert, zoals interviews, enquêtes en gebruikerstests, en hoe je de verk…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: UX / User Experience Design, Usability (gebruiksvriendelijkheid), Conversie optimalisatie, SEO en Webdesign.

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

In de UX Research training leer je via effectieve gebruikersonderzoeken hoe jouw doelgroep je website beleeft om ervoor te zorgen dat je website effectief inspeelt op de wensen van je gebruikers.UX research, oftewel User Experience research, is gebruikersonderzoek dat erop is gericht om je website echt aan te laten sluiten bij wat gebruikers willen en nodig hebben. Door te onderzoeken hoe jouw doelgroep je website beleeft zorg je ervoor dat het eindproduct niet alleen aantrekkelijk is, maar ook effectief inspeelt op de wensen van je gebruikers. In de UX Research training leer je hoe je effectieve gebruikersonderzoeken uitvoert, zoals interviews, enquêtes en gebruikerstests, en hoe je de verkregen data kunt analyseren en toepassen in het ontwerpproces en verbeteren van je website. Daardoor kun je beter onderbouwde beslissingen nemen, de gebruikerservaring verbeteren en zo uiteindelijk een succesvolle website creëren.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over UX research, zodat je weet wanneer je welke onderzoeksmethode het best kunt gebruiken.
  • Je leert diverse onderzoeksmethoden voor een goede sitestructuur, waaronder tree testing en card sorting.
  • Je kunt op basis van kwantitatief onderzoek (cijfers) en kwalitatief onderzoek (feedback van gebruikers) tot het beste resultaat komen.
  • Je kunt kleine testen (zoals de five second test) en usability tests voorbereiden, uitvoeren en analyseren.
  • Je kunt op basis van gebruikersonderzoek goed onderbouwde paginavarianten A/B testen om de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit van je website te vergroten.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Wil je beter onderbouwde beslissingen nemen om de effectiviteit van je website te vergroten of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je designer en/of online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen. Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van UX research is niet noodzakelijk.
  • Introductie UX research.
  • Wanneer gebruik je welke onderzoeksmethode?
  • Tree testing & card sorting om je sitestructuur te valideren.
  • Kwantitatief onderzoek uitvoeren.
  • Algemene websitestatistieken verzamelen.
  • Heatmaps analyseren.
  • Kwalitatief onderzoek uitvoeren.
  • Verbeterpunten halen uit opnames van websitebezoeken.
  • Feedback ophalen door middel van surveys.
  • Kleine testen, zoals five second tests, opzetten met Lyssna.
  • Usability tests voorbereiden, uitvoeren en analyseren.
  • Paginavarianten A/B-testen.
  • AI tools inzetten bij UX research.
  • Introductie UX research.
  • Wanneer gebruik je welke onderzoeksmethode?
  • Tree testing & card sorting om je sitestructuur te valideren.
  • Kwantitatief onderzoek uitvoeren.
  • Algemene websitestatistieken verzamelen.
  • Heatmaps analyseren.
  • Kwalitatief onderzoek uitvoeren.
  • Verbeterpunten halen uit opnames van websitebezoeken.
  • Feedback ophalen door middel van surveys.
  • Kleine testen, zoals five second tests, opzetten met Lyssna.
  • Usability tests voorbereiden, uitvoeren en analyseren.
  • Paginavarianten A/B-testen.
  • AI tools inzetten bij UX research.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Edumia B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.