Google Tag Manager (virtueel)


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 31 jul. 2025Toon rooster event 31 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager |
computer Online: Virtueel 13 okt. 2025Toon rooster event 13 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager |
computer Online: Virtueel 10 dec. 2025Toon rooster event 10 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager |
Beschrijving
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Training Google Tag Manager
Google Tag Manager is onmisbaar voor marketeers en data-analisten die zelf de controle willen over hun dataverzameling. Met deze tool beheer en plaats je eenvoudig tags (stukjes code) op je website, zonder afhankelijk te zijn van je webbouwer. Met deze tags koppel je eenvoudig tools als Google Analytics 4, Google Ads of Meta aan je website en meet je belangrijke acties zoals klikken, downloads of formulierverzendingen. Zonder technische kennis kun je Google Tag Manager volledig zelf naar wens inrichten.
Tijdens deze praktijkgerichte training leer je hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool slim inzet voor jouw website en marketingcampagnes. Je gaat direct aa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Training Google Tag Manager
Google Tag Manager is onmisbaar voor marketeers en
data-analisten die zelf de controle willen over hun
dataverzameling. Met deze tool beheer en plaats je
eenvoudig tags (stukjes code) op je website, zonder afhankelijk te
zijn van je webbouwer. Met deze tags koppel je eenvoudig tools als
Google Analytics 4, Google Ads of Meta aan je website en meet je
belangrijke acties zoals klikken, downloads of
formulierverzendingen. Zonder technische kennis kun je Google Tag
Manager volledig zelf naar wens inrichten.
Tijdens deze praktijkgerichte training leer je hoe
Google Tag Manager werkt en hoe je de tool slim
inzet voor jouw website en marketingcampagnes. Je
gaat direct aan de slag met het inrichten van je eigen account, het
opzetten van een overzichtelijke structuur en het instellen van
relevante metingen.
Na afloop van de training beschik je over een sterke
basisinrichting en weet je precies hoe je Google Tag
Manager inzet voor betrouwbare en toekomstbestendige metingen.
Daarmee voorkom je dataverlies of verkeerde interpretaties en
creëer je een stevig fundament die je marketingprestaties écht
verder helpt.
Voor wie is deze training?
De Google Tag Manager training is ideaal voor
iedereen die meer grip wil krijgen op hun online data en
zelfstandig tags wil kunnen plaatsen en beheren. Of je nu
ondernemer bent of bij een grote multinational of een mkb-bedrijf
werkt, deze training geeft je de kennis en vaardigheden om direct
aan de slag te gaan met Google Tag Manager. De training is o.a.
relevant voor (online) marketeers, data-analisten, webmasters,
zzp’ers en contentspecialisten.
Wil je zelf meten wat er op je website gebeurt? Of wil je kennis
opdoen over Google Tag Manager om nog beter te kunnen sparren met
een collega die of bureau dat hiermee werkt? Dan is deze training
perfect voor jou.
Door de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht en kun je
altijd eigen casussen inbrengen. Voorkennis is niet
nodig.
Wat levert de training je op?
- Je begrijpt hoe Google Tag Manager is opgebouwd en hoe je met tags, triggers, variabelen en data layers gestructureerd en efficiënt data verzamelt.
- Je kunt zelfstandig een goed ingericht account opzetten en trackingcodes van onder andere Google Analytics 4, Google Ads, Meta en LinkedIn correct implementeren.
- Je weet hoe je belangrijke interacties zoals klikken, downloads, videoweergaven en formulierverzendingen meetbaar maakt en hoe je ook geavanceerde metingen zoals scrolldiepte, cookietoestemming en 404-pagina’s instelt.
- Je bent in staat je tags zorgvuldig te testen met de preview- en debugmodus, zodat je beschikt over een betrouwbare dataverzameling.
- Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Google Tag Manager-account slimmer in te richten en toekomstbestendig te maken.
Hoe ziet de training eruit?
- Hoe werkt Google Tag Manager en wat houden tags, triggers, variabelen en data layers in?
- Zo structureer je een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
- Hoe zet je een container op en installeer je Google Tag Manager op je website?
- Zo implementeer je trackingcodes/meetpixels van:
- Google Analytics 4.
- Google Ads (remarketing en conversiemeting).
- Meta (Facebook).
- LinkedIn Insights.
- Overige tools (o.a. Hotjar).
- Maak interacties (gebeurtenissen) op je website meetbaar voor:
- Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
- Klikken op buttons.
- Bestand downloads (o.a. PDF).
- Interactie met YouTube video’s.
- Formulier verzendingen.
- Ga aan de slag met geavanceerde meetoplossingen:
- Bepaal de betrokkenheid van bezoekers via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
- Leer de AVG/GDPR correct toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
- Zo implementeer je bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
- Voorkom dat bezoekers je website verlaten met het doormeten van 404-meldingen.
- Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
- Tags debuggen en previewen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.