Google Analytics 4 specialist (incl. examen) (virtueel)
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeVirtueel 18 okt. 2024 tot 31 okt. 2024check_circle Startgarantie Toon roosterevent 18 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis event 24 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderden event 31 oktober 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 specialist - Dag 3 |
Beschrijving
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
- Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain- en e-commerce tracking en de telmethode van belangrijke gebeurtenissen aanpassen), zodat je ieder Google Analytics 4 account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking implementatie.
- Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en trechters.
- Je kunt zelf geavanceerde rapporten (verkenningen) opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
- Geslaagd voor het officiële Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Opbouw van de training
De Google Analytics 4 specialist training (incl. examen) bestaat uit drie trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten. Bovendien is één extra trainingsdag toegevoegd voor extra diepgang én het voorbereiden op- en afleggen van het officiële Google Analytics examen.- Google Analytics 4 basis
- Google Analytics 4 gevorderden
Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics is niet noodzakelijk.Dag 1
- Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
- Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
- Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
- Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
- Account structureren.
- Interface en data interpretatie.
- Vergelijkingen instellen en gebruiken.
- Rapporten personaliseren.
- Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
- IP-adressen uitsluiten.
- Google-signalen activeren.
- Belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken.
Dag 2
- Korte terugblik op de Google Analytics 4 basis training (dag 1).
- Geavanceerde inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
- Campagneverkeer meetbaar maken (via UTM-tagging) en analyseren.
- Verkeersbronnen uitsluiten van rapporten.
- Cross-domain tracking instellen.
- Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
- Tools koppelen aan Google Analytics 4.
- Gebeurtenissen (en belangrijke gebeurtenissen) meetbaar maken met Google Tag Manager.
- E-commerce tracking.
- Verkenningsrapporten instellen en analyseren (o.a. pad- en trechteranalyse).
- Impact van attributiemodellen op advertenties.
- Attributiepaden analyseren.
Dag 3
- Korte terugblik op de Google Analytics 4 gevorderden training (dag 2).
- Toepassing van extra functionaliteiten (o.a.):
- Aangepaste definities voor meer context bij gebeurtenissen.
- Instellen van aangepaste inzichten.
- Inhoudsgroepen aanmaken.
- Reguliere expressies gebruiken.
- Extra mogelijkheden voor privacy regulatie (gegevens verbergen en Google Consent Mode).
- Gegevens importeren.
- BigQuery koppelen.
- Dashboards samenstellen (koppeling met Looker Studio).
- Voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het officiële Google Analytics examen.
Dag 1
- Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
- Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
- Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
- Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
- Account structureren.
- Interface en data interpretatie.
- Vergelijkingen instellen en gebruiken.
- Rapporten personaliseren.
- Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
- IP-adressen uitsluiten.
- Google-signalen activeren.
- Belangrijke gebeurtenissen meetbaar maken.
Dag 2
- Korte terugblik op de Google Analytics 4 basis training (dag 1).
- Geavanceerde inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
- Campagneverkeer meetbaar maken (via UTM-tagging) en analyseren.
- Verkeersbronnen uitsluiten van rapporten.
- Cross-domain tracking instellen.
- Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
- Tools koppelen aan Google Analytics 4.
- Gebeurtenissen (en belangrijke gebeurtenissen) meetbaar maken met Google Tag Manager.
- E-commerce tracking.
- Verkenningsrapporten instellen en analyseren (o.a. pad- en trechteranalyse).
- Impact van attributiemodellen op advertenties.
- Attributiepaden analyseren.
Dag 3
- Korte terugblik op de Google Analytics 4 gevorderden training (dag 2).
- Toepassing van extra functionaliteiten (o.a.):
- Aangepaste definities voor meer context bij gebeurtenissen.
- Instellen van aangepaste inzichten.
- Inhoudsgroepen aanmaken.
- Reguliere expressies gebruiken.
- Extra mogelijkheden voor privacy regulatie (gegevens verbergen en Google Consent Mode).
- Gegevens importeren.
- BigQuery koppelen.
- Dashboards samenstellen (koppeling met Looker Studio).
- Voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het officiële Google Analytics examen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.