Contentstrategie & -marketing (virtueel)

Tijdsduur
Trainer
Louis Stommels
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Contentstrategie & -marketing (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 723 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtueel
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 1
event 21 juni 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 2
event 28 juni 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 3
placeVirtueel
13 sep. 2024 tot 27 sep. 2024
Toon rooster
event 13 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 1
event 20 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 2
event 27 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 3
placeVirtueel
20 nov. 2024 tot 4 dec. 2024
Toon rooster
event 20 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 1
event 27 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 2
event 4 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Contentstrategie & -marketing - Dag 3

Beschrijving

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 700 ervaringen)
★ 6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

In de contentstrategie & -marketing training gaan we dieper in op alle ins en outs van contentstrategie en contentmarketing.Zoals Bill Gates ooit zei content is ‘king’! Want content is de motor van een moderne marketing aanpak. Maar zie je door de bomen het bos nog? Hoe breng je alle content in lijn met de doelen van je organisatie? En hoe ontwikkel je een effectieve contentstrategie die inspeelt op de informatiebehoefte van je doelgroep? En hoe benut je nieuwe kansen via social media, influencers of podcasts? In deze training gaan we dieper in op alle ins en outs van contentstrategie en -marketing. Daarbij duik je in de wereld van contentmarketing en kom je er met veel kennis en nieuwe idee…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Content Marketing, Online marketing, Marketing en Sales en Campagnes.

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 700 ervaringen)
★ 6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

In de contentstrategie & -marketing training gaan we dieper in op alle ins en outs van contentstrategie en contentmarketing.Zoals Bill Gates ooit zei content is ‘king’! Want content is de motor van een moderne marketing aanpak. Maar zie je door de bomen het bos nog? Hoe breng je alle content in lijn met de doelen van je organisatie? En hoe ontwikkel je een effectieve contentstrategie die inspeelt op de informatiebehoefte van je doelgroep? En hoe benut je nieuwe kansen via social media, influencers of podcasts? In deze training gaan we dieper in op alle ins en outs van contentstrategie en -marketing. Daarbij duik je in de wereld van contentmarketing en kom je er met veel kennis en nieuwe ideeën weer uit. Ontdek wat de kracht van contentmarketing is. Hoe je met een goed verhaal mensen verbindt met jouw business. En met slimme content jouw organisatie kunt profileren, merk doelstellingen kunt realiseren en meer klantbeleving creëert in de customer journey. Je leert welke keuzes je kunt maken om een goed onderbouwd contentplan te maken waarmee je jouw organisatie bij de doelgroep scherp op de kaart zet. En hoe je dit plan op een efficiënte manier uitvoert en optimaliseert. Daarbij gaan we ook dieper in hoe je met AI tools zoals ChatGPT, effectievere en klantgerichtere content kunt maken. Hierbij krijgt je de nieuwste trends en inspirerende voorbeelden mee. Maar belangrijker nog: je gaat zelf aan de slag met jouw eigen praktijk.

Objectives

  • Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en toepassen.
  • Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI’s.
  • Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
  • Je kunt draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
  • Je kunt consistente en creatieve content creëren op allerlei kanalen.
  • Je leert wat kwalitatieve en effectieve content is en kunt deze voor ieder doel creëren.
  • Je kunt content op continue basis optimaliseren en efficiënt laten vermenigvuldigen.
  • Je krijgt inzicht hoe AI tools je kunnen helpen in het contentmarketing proces.
  • De training geeft je tools, actuele kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Student profile

Ben je webredacteur, communicatiemanager- en adviseur, SEO-specialist, marketeer of houd je je op een andere wijze bezig met de online content van organisaties? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen. Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van contentstrategie (of marketing in het geheel) is niet noodzakelijk.

Characteristics

.

Programma

Dag 1 - Startpunten voor een slimme contentstrategie

  • Waarom contentstrategie en -marketing?
  • De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
  • De customer journey en relevante touchpoints bepalen.
  • Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
  • Hoe stel je meetbare doelen en hanteer je KPI’s?
  • Samenwerken aan het inrichten van een efficiënt contentmarketing proces.
  • Het 7W model als leidraad voor je contentmarketing plan.
  • Workshop: doelstellingen bepalen en persona’s ontwikkelen.

Dag 2 - Vanuit merk en organisatie naar content met power

  • Hoe ontwikkel je een impactvolle en eigen merk boodschap?
  • Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
  • De informatiebehoefte van de doelgroep vertalen in een contentconcept.
  • Bepalen rol en structurele invulling van contentformats.
  • Meer engagement via storytelling: de rol van social media & influencers.
  • Keuze van contenttypes voor een doelgroep gerichte inzet.
  • Hoe gebruik je data & AI tools ter ondersteuning?
  • Workshop: brainstorm voor inhoud & creatie content.

Dag 3 - Contentdistributie & timing: optimaliseer het resultaat van je marketinginspanning

  • Timing is everything: datadriven marketing en campagne planning.
  • Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
  • Content als driver voor inbound marketing.
  • Tactische inzet kanalen voor optimale contentdistributie.
  • Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
  • Privacy, wetgeving en ethische normen bij het maken en verspreiden van content.
  • Wat zijn de belangrijkste contentmarketing trends?
  • Workshop: opzetten van een contentmarketing plan.

Dag 1 - Startpunten voor een slimme contentstrategie

  • Waarom contentstrategie en -marketing?
  • De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
  • De customer journey en relevante touchpoints bepalen.
  • Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
  • Hoe stel je meetbare doelen en hanteer je KPI’s?
  • Samenwerken aan het inrichten van een efficiënt contentmarketing proces.
  • Het 7W model als leidraad voor je contentmarketing plan.
  • Workshop: doelstellingen bepalen en persona’s ontwikkelen.

Dag 2 - Vanuit merk en organisatie naar content met power

  • Hoe ontwikkel je een impactvolle en eigen merk boodschap?
  • Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
  • De informatiebehoefte van de doelgroep vertalen in een contentconcept.
  • Bepalen rol en structurele invulling van contentformats.
  • Meer engagement via storytelling: de rol van social media & influencers.
  • Keuze van contenttypes voor een doelgroep gerichte inzet.
  • Hoe gebruik je data & AI tools ter ondersteuning?
  • Workshop: brainstorm voor inhoud & creatie content.

Dag 3 - Contentdistributie & timing: optimaliseer het resultaat van je marketinginspanning

  • Timing is everything: datadriven marketing en campagne planning.
  • Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
  • Content als driver voor inbound marketing.
  • Tactische inzet kanalen voor optimale contentdistributie.
  • Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
  • Privacy, wetgeving en ethische normen bij het maken en verspreiden van content.
  • Wat zijn de belangrijkste contentmarketing trends?
  • Workshop: opzetten van een contentmarketing plan.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Louis Stommels
Louis Stommels
Contentstrategie en -Marketing specialist
9

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Edumia B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.