Google Tag Manager training - Online marketing

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Alex van Holland
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Douro Media
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Douro Media heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 522 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRosmalen (direct aan station + gratis parkeren)
10 nov. 2020
Toon rooster
event 10 november 2020, 10:00-16:00, Rosmalen
placeRosmalen (direct aan station + gratis parkeren)
9 dec. 2020
Toon rooster
event 9 december 2020, 10:00-16:00, Rosmalen
placeStaat de gewenste trainingsdatum en/of locatie er niet tussen? In nader overleg bepalen wij graag een andere trainingsdatum en/of verzorgen wij incompany trainingen
jan. 2021

Beschrijving

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,7 uit > 510 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid

Google Tag Manager is dé tool om tags (stukjes code) te injecteren op je website, zonder tussenkomst van je webbouwer. Met deze tags kun je tools als Google Analytics en -Ads, evenals niet-Google tools als Facebook, eenvoudig op je website integreren. Bovendien kun je alle gewenste handelingen (zoals bijvoorbeeld klikken op links en buttons) op je website verzamelen, wanneer je Google Tag Manager op een juiste wijze implementeert. Zodoende hoef je niet meer te rusten op de schouders van je webbouwer en heb je de meetbaarheid van je website en marketingcampagnes volledig in eigen handen.

In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Tag Manager, Management Algemeen, Online marketing, SEO en Google Analytics.

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,7 uit > 510 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid

Google Tag Manager is dé tool om tags (stukjes code) te injecteren op je website, zonder tussenkomst van je webbouwer. Met deze tags kun je tools als Google Analytics en -Ads, evenals niet-Google tools als Facebook, eenvoudig op je website integreren. Bovendien kun je alle gewenste handelingen (zoals bijvoorbeeld klikken op links en buttons) op je website verzamelen, wanneer je Google Tag Manager op een juiste wijze implementeert. Zodoende hoef je niet meer te rusten op de schouders van je webbouwer en heb je de meetbaarheid van je website en marketingcampagnes volledig in eigen handen.

In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool kunt toepassen voor je eigen website en marketingcampagnes. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met het inrichten van je eigen Google Tag Manager account, zodat je aan het eind van de training een goede basis-inrichting hebt staan.

Direct resultaat

  • Je verkrijgt kennis over Google Tag Manager, zodat je zelf Google Tag Manager accounts kunt opzetten en installeren op websites.
  • Je kunt een Google Tag Manager account met een folderstructuur voor tags, triggers en variabelen een duidelijk overzicht geven.
  • Je kunt trackingcodes/meetpixels van Google Analytics, Google Ads, Facebook/LinkedIn en overige tools implementeren via Google Tag Manager.
  • Je kunt de belangrijkste gebeurtenissen voor websites doormeten in Google Analytics.
  • Je kunt geavanceerde trackingscripts implementeren, waaronder het meten van betrokkenheid, klikken op buttons, formulier verzendingen, e-commerce, 404-errors en AVG/GDPR.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Tag Manager account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

  • Introductie Google Tag manager.
  • Uitleg werking van Google Tag manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
  • Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
  • Google Tag Manager installeren op je website.
  • Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels van:
    • Google Analytics.
    • Google Ads (remarketing en conversiemeting).
    • Facebook/LinkedIn (Insights).
    • Overige tools (o.a. Hotjar).
  • Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
    • Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
    • Klikken op buttons.
    • PDF downloads.
    • Interactie met YouTube video’s.
    • Formulier verzendingen.
  • Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
    • Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
    • AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
    • Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
    • E-commerce voor het doormeten van online verkopen in Google Analytics.
    • 404-error aanroepingen doormeten.
    • Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
    • Tags debuggen en previewen.

Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld

Voorkennis

Voorkennis van Google Tag Manager is niet noodzakelijk. Het is praktisch wanneer je de diverse Google tools kent en toegang hebt tot een Google Tag Manager account, dan wel van tevoren een Google Tag Manager account gratis hebt gecreëerd. Dan kun je tijdens de training direct concreet met tags en triggers aan de slag.

Praktische informatie

  • Duur: 1 dag (10:00 - 16:00 uur).
  • Groepsgrootte: minimaal 2 personen, maximaal 6 personen.
  • Kosten: € 495,- (excl. BTW) all-in prijs.
  • Locatie: Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren).
  • Drinken en lunch wordt verzorgd.
  • Training kan ook tegen meerprijs incompany worden verzorgd.
  • Inschrijven kan eenvoudig via de Douro Media website.

Waarom een Google Tag Manager training bij Douro Media?

Wij verzorgen de training graag op basis van Google Tag Manager accounts van cursisten. Dit stelt je in staat om de opgedane adviezen en kennis direct toe te passen voor de organisatie van waaruit jij de specifieke training volgt. Naast het vergroten van je specifieke vakkennis ontstaat door de kleine groepen veel interactie en persoonlijke aandacht en is er tijd voor al je vragen. Ook na de training blijft de mogelijkheid voor vragen en advies.

Vergroot je kennis met de ervaren trainers van Douro Media en behaal die spreekwoordelijke pot met Goud in de vorm van al jouw online wens(en) en doel(en).

UWV-Scholingsvoucher

Deelname aan de Google Tag Manager training is mogelijk via de UWV-Scholingsvoucher.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Alex van Holland - Google Tag Manager- en -Data Studio specialist
Alex van Holland
Google Tag Manager- en -Data Studio specialist

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Douro Media, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.