Google specialist training (incl. examens) - Online marketing

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Cheryl van Etten+2
Logo van Douro Media
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Douro Media heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 574 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Google specialist training (incl. examens) - Online marketing
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Natasja Schulte
Marketing en Communicatie
10
Google specialist training (incl. examens) - Online marketing

"Het is fijn dat je op de laatste dag van de training de mogelijkheid krijgt om direct het officiele Google certificaat te bemachtigen. Door de professionele en duidelijke training is een goed resultaat hiervoor haalbaar." - 08-01-2021 12:49

"Het is fijn dat je op de laatste dag van de training de mogelijkheid krijgt om direct het officiele Google certificaat te bemachtigen. Door … alles lezen - 08-01-2021 12:49

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Douro Media biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 4 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ NRTO-keurmerk als erkenning voor kwaliteit en professionaliteit
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 550 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid
★ Iedere training is zowel fysiek als digitaal te volgen

De Google specialist training is een 8-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics, (2) Google Ads en (3) SEO.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het officiële Google Analytics- én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Waarom een training bij Douro Media?

★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Groepen van 2-6 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ 4 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ NRTO-keurmerk als erkenning voor kwaliteit en professionaliteit
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 550 ervaringen)
★ Locatie direct aan station Rosmalen met gratis parkeergelegenheid
★ Iedere training is zowel fysiek als digitaal te volgen

De Google specialist training is een 8-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics, (2) Google Ads en (3) SEO.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het officiële Google Analytics- én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.

Opbouw van de training

De Google specialist training (incl. examens) bestaat uit acht trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:

  • Google Analytics specialist training (incl. examen)
  • Google Ads specialist training (incl. examen)
  • SEO specialist training

Google Analytics (dag 1 t/m 3)

Google Analytics maakt het gedrag van de bezoekers van je website inzichtelijk. In de eerste drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Alle basis- en maatwerk facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics account (zowel de huidige UA- als nieuwe GA4 versie) tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.

Bovendien leg je het officiële Google Analytics examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.

Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts (zowel huidige UA- als nieuwe GA4 accounts) kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cros domain-, user ID- en enhanced e-commerce tracking), zodat je ieder Google Analytics account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking technologie(ën).
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website via een meetplan inzichtelijk maken en interpreteren via conversies (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten en dashboards opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het officiële Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 1

  • Introductie Google Analytics en uitleg kernbegrippen.
  • Google Analytics huidige UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
  • Werking van Google Analytics dataverzamelingen.
  • Installatie van de Google Analytics trackingcode.
  • Privacyrichtlijnen in Google Analytics (AVG).
  • Meetplan ontwikkelen.
  • Account structureren.
  • Instellen van filters.
  • Conversies meetbaar maken.
  • Interface en data interpretatie.
  • Belangrijkste basisrapporten analyseren.

Dag 2

  • Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
  • Cross domain tracking.
  • User ID tracking.
  • Toepassing van reguliere expressies.
  • Virtual pageviews meten.
  • Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
  • Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Multi-channel conversie metingen.
  • Enhanced e-commerce tracking.
  • Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
  • Aangepaste rapporten opstellen.
  • Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.

Dag 3

  • App tracking.
  • Google Analytics API / Measurement protocol.
  • Instellen van aangepaste meldingen.
  • Experimenten maken (koppeling met Google Optimize).
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Google Data Studio).
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.

Google Ads (dag 4 t/m 6)

Wanneer Google Analytics goed is ingericht en de basis vormt voor je online marketing campagnes kun je via Google Ads de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website vergroten. Tijdens trainingsdagen vier, vijf en zes verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.

Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een tweede wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.

Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Je verkrijgt een professioneel adviesrapport met concreet toepasbare verbeterpunten.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 4

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.

Dag 5

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.

Dag 6

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Shopping).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.

SEO (dag 7 en 8)

Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we op trainingsdagen zeven en acht uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO trainingsdagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.

Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

Dag 7

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    – Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
    – Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
    – Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?

Dag 8

  • Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
  • SEO en social media.
  • Video optimalisatie voor SEO.
  • Toekomst van SEO.
  • Bespreken van veelgemaakte fouten.

Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van Google Analytics, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.

Praktische informatie

  • Duur: 8 dagen (10:00 - 16:00 uur).
  • Groepsgrootte: minimaal 2 personen, maximaal 6 personen.
  • Kosten: € 3.465,- (excl. BTW) all-in prijs.
  • Locatie: Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren).
  • Drinken en lunch wordt verzorgd.
  • Training kan ook tegen meerprijs incompany worden verzorgd.
  • Inschrijven kan eenvoudig via de Douro Media website.

Volg één trainingsdag gratis

Het is ook mogelijk om de Google Analytics-, Google Ads- en SEO specialist trainingen apart te volgen. Wanneer je graag alle vakgebieden wilt beheersen en de Google specialist training het best aansluit bij jouw leerwensen volg je nu tijdelijk één trainingsdag volledig gratis! Je bespaart dus direct 495,-. Deze korting geldt alleen wanneer jij alle 8 trainingsdagen binnen één jaar tijd volgt. De prijs met korting is 3.465,-.

Startdata

Stel zelf je training samen en kies bij inschrijving op onze website voor ieder van de drie vakgebieden de trainingsdagen die jou het best passen.

Waarom een Google specialist training (inclusief examens) bij Douro Media?

Wij verzorgen de training graag op basis van een door jou aan te dragen case (eigen Google Analytics & Google Ads account). Dit stelt je in staat om de opgedane adviezen en kennis direct toe te passen voor de organisatie van waaruit jij de specifieke training volgt. Door de kleine groepen is er veel persoonlijke aandacht en tijd voor al je vragen. Ook na de training blijft de mogelijkheid voor vragen en advies.

Vergroot je kennis met de ervaren online marketing trainers (Google certified) van Douro Media en behaal die spreekwoordelijke pot met Goud in de vorm van al jouw online wens(en) en doel(en).

UWV-Scholingsvoucher

Deelname aan de Google specialist training (incl. examens) is mogelijk via de UWV-Scholingsvoucher.

10
Gemiddeld cijfer voor Google specialist training (incl. examens) - Online marketing
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar
Natasja Schulte
Marketing en Communicatie
10
Google specialist training (incl. examens) - Online marketing

"Het is fijn dat je op de laatste dag van de training de mogelijkheid krijgt om direct het officiele Google certificaat te bemachtigen. Door de professionele en duidelijke training is een goed resultaat hiervoor haalbaar." - 08-01-2021 12:49

"Het is fijn dat je op de laatste dag van de training de mogelijkheid krijgt om direct het officiele Google certificaat te bemachtigen. Door … alles lezen - 08-01-2021 12:49

starstarstarstarstar
Sebastiaan van Lare
Online marketing
10
Google specialist training (incl. examens) - Online marketing

"Tijdens de 8-daagse Google specialist training heb ik enorm veel geleerd. Na het volgen van de training kan je zelfstandig aan de slag met Analytics, Ads en SEO waarbij je de juiste hulpmiddelen en tools hebt meegekregen. De verschillende trainers zijn experts op hun eigen vakgebied en beschikken over veel kennis, weten de informatie op een inspirerende en leuke manier over te brengen en weten je vragen goed te beantwoorden (ook buiten de trainingsuren om).

Ik raad deze training iedereen aan die actief is op het gebied van online marketing of een eigen website/ webshop heeft! " - 14-07-2020 08:03

"Tijdens de 8-daagse Google specialist training heb ik enorm veel geleerd. Na het volgen van de training kan je zelfstandig aan de slag met A… alles lezen - 14-07-2020 08:03

Cheryl van Etten - SEO & Google Ads Specialist
Cheryl van Etten
SEO & Google Ads Specialist
9,6
Arne Verwoert - Google Ads Specialist
Arne Verwoert
Google Ads Specialist
9,6
Jasper Schenk - Google Analytics & Tag Manager specialist
Jasper Schenk
Google Analytics & Tag Manager specialist

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Douro Media, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.