De taal van social media

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van [De Redactie] Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 [De Redactie] Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 29 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRegio Utrecht
17 mei. 2021

Beschrijving

Training De taal van social media

Hoe kun je tekst effectief inzetten op social media? Wat zijn de laatste trends als het gaat om effectieve content? Hoe gebruik je emoji? En hoe zorg je dat je met tekst al die visuele content versterkt? Je leert het tijdens de training De taal van social media van trainer Elja Daae.

In deze praktische training krijg je tips, tricks en tools om tekst nog effectiever in te zetten. Je leert wat in algemene zin werkt, maar ook wat je kunt doen om specifiek op Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram meer effect te hebben.

Wat je kunt na de training

  • Je hebt meer inzicht in de werking van social media en wat de elementen zijn die een bericht succesvol maken…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, LinkedIn, Facebook, Twitter en Social media strategie.

Training De taal van social media

Hoe kun je tekst effectief inzetten op social media? Wat zijn de laatste trends als het gaat om effectieve content? Hoe gebruik je emoji? En hoe zorg je dat je met tekst al die visuele content versterkt? Je leert het tijdens de training De taal van social media van trainer Elja Daae.

In deze praktische training krijg je tips, tricks en tools om tekst nog effectiever in te zetten. Je leert wat in algemene zin werkt, maar ook wat je kunt doen om specifiek op Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram meer effect te hebben.

Wat je kunt na de training

  • Je hebt meer inzicht in de werking van social media en wat de elementen zijn die een bericht succesvol maken.
  • Je leert berichten maken die aansluiten bij de doelgroep.
  • Je hebt inzicht in de verschillen tussen kanalen.
  • Links, afbeeldingen en video leer je slim combineren met tekst voor nog meer resultaat.
  • Je gaat stijlvormen inzetten om reacties op te roepen en je doelgroep te betrekken bij je content.
  • Je hebt volop inspiratie voor formats die reacties en likes opleveren.

Wat je van de training De taal van social media kunt verwachten

In deze interactieve training leer je effectief om te gaan met tekst op social media. We focussen ons op Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter en kijken hoe je met tekst meer engagement en dus ook meer bereik genereert voor je berichten. Daarnaast krijg je handvatten om je creativiteit aan te spreken, en meer resultaat te behalen op social media. Er is veel ruimte voor oefening en feedback.

Aan de hand van vele voorbeelden bespreken we wat tekst krachtig maakt (en wat niet) en hoe je tekst kunt gebruiken om de boodschap van je video, afbeelding of link verder te versterken. Bovendien krijg je een aantal slimme formats aangereikt om keer op keer toe te passen.

Deze training is gericht op de dagelijkse praktijk. We sluiten elk onderdeel af met een opdracht en bespreken zoveel mogelijk gezamenlijk de ideeën en uitkomsten. De trainer denkt intensief met je mee bij het uitvoeren van die opdrachten, zodat je wat je leert daadwerkelijk kunt toepassen op jouw specifieke situatie.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is specifiek geschikt voor (web)redacteuren, tekstschrijvers, journalisten en voor communicatieprofessionals - zelfstandig of in dienst - die tekst aantrekkelijker en effectiever willen inzetten op social media en willen weten wat werkt op social. De training is ook geschikt voor eindredacteuren die socialmediaberichten van anderen moeten beoordelen op effectiviteit.

Wat je vooraf moet weten

  • Je hebt voor deze training een laptop nodig. Het is ook fijn als je je smartphone bij je hebt.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Het is ook mogelijk om onze cursussen en workshops als incompany training te boeken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.