Online contentstrategie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van [De Redactie] Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 [De Redactie] Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Online contentstrategie
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Karen Man, de
Communicatieadviseur
8
Online contentstrategie

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers zodat je ook van elkaars cases wat kan opsteken." - 20-04-2017 10:01

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers z… alles lezen - 20-04-2017 10:01

Startdata en plaatsen

placeRegio Amsterdam
2 mrt. 2021 tot 9 mrt. 2021

Beschrijving

Training Online contentstrategie

Relevante en waardevolle content leren produceren die bijdraagt aan de doelstellingen van jouw organisatie. Tijd steken in content die er echt toe doet. Daarna een contentstrategie schrijven en die vertalen naar een plan wat je direct kunt uitvoeren. Dat is het doel van de training online contentstrategie.

Wat je kunt na de training

  • Doelstelling van je organisatie vertalen naar online doelen.
  • Stakeholders in kaart brengen.
  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen.
  • Content audit uitvoeren.
  • Kanaalkeuze bepalen.
  • Bepalen welke social media binnen de strategie passen.
  • Contenttypen bepalen en content criteria vaststellen voor zowel tekst als beeld.
  • Mete…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Training Online contentstrategie

Relevante en waardevolle content leren produceren die bijdraagt aan de doelstellingen van jouw organisatie. Tijd steken in content die er echt toe doet. Daarna een contentstrategie schrijven en die vertalen naar een plan wat je direct kunt uitvoeren. Dat is het doel van de training online contentstrategie.

Wat je kunt na de training

  • Doelstelling van je organisatie vertalen naar online doelen.
  • Stakeholders in kaart brengen.
  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen.
  • Content audit uitvoeren.
  • Kanaalkeuze bepalen.
  • Bepalen welke social media binnen de strategie passen.
  • Contenttypen bepalen en content criteria vaststellen voor zowel tekst als beeld.
  • Meten en bijsturen.
  • Gebruikersonderzoek toepassen om conversie te verhogen.
  • Structuur aanbrengen in de content.
  • Aansturen redacties.
  • Werken met een content kalender, matrix, statuut en stijlgids.
  • Draagvlak verkrijgen binnen de organisatie voor je contentstrategie.

Wat je van de training Online contentstrategie kunt verwachten

We beginnen deze praktische 2-daagse opleiding met het messcherp formuleren van de doelen. Meer conversie, bezoek of thought leadership. Het vraagt allemaal om een andere aanpak met andere KPI’s, meetbare doelen. Tegelijk brengen we de samenstelling van de doelgroep en de informatiebehoefte in kaart.

Zodra dat helder is, is het tijd voor de volgende stap: het kiezen van het kanaal en de daarbij behorende contenttypen. Gaan we teksten schrijven of werkt een video beter? Wat kost de productie van die content en wat levert het concreet op? Daarbij stellen we ook contentcriteria vast zodat je met een duidelijk plan de deur uit gaat.

Maar daarmee zijn we er nog niet. Er zijn tal van mogelijkheden beschikbaar om zelf te meten hoe content presteert. Uiteraard kijken we daarbij naar de mogelijkheden die bijvoorbeeld Google analytics ons biedt om te meten, maar we behandelen ook de hardopdenkprocedure, A/B testen, Usabilla, Chartbeat.

Ook de executie van de contentstrategie komt uitvoerig aan bod. Trainer Etienne Donicie heeft bij tientallen organisaties in de praktijk ervaren wat de succes- en faalfactoren zijn bij content management. We bekijken voorbeelden van grote en kleine organisaties, banken, verzekeraars, gemeentes, ministeries en non-profit organisaties. Het verkrijgen van draagvlak voor je strategie speelt daarbij een belangrijke rol.

Aandachtspunt daarbij is contentreductie: hoe zorg je ervoor dat bezoekers niet overspoelt met irrelevante content? En hoe kom je van al die slecht presterende content af? Wat zijn andere valkuilen die je moet vermijden?

Voor wie is de training bedoeld?

  • (Web)redacteuren
  • Marketeers
  • Communicatieadviseurs
  • Iedereen die zich bezig houdt met het strategisch inzetten van online content voor een organisatie

Wat je vooraf moet weten

  • Neem je laptop mee naar de training.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Het is ook mogelijk om onze cursussen en workshops als incompany training te boeken.

8
Gemiddeld cijfer voor Online contentstrategie
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Karen Man, de
Communicatieadviseur
8
Online contentstrategie

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers zodat je ook van elkaars cases wat kan opsteken." - 20-04-2017 10:01

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers z… alles lezen - 20-04-2017 10:01

Janet Tuil
starstarstarstarstar_border
Janet Tuil
Beschikbaar Ervaren webredacteur/content manager/webmaster
8
Online contentstrategie

"Prima training, veel praktijk en handige tips gekregen. Eerste training veel geoefend, daardoor veel geleerd. Tweede training was veel theorie, had daar graag meer uitgeprobeerd. Ik heb een goede basis meegekregen om mee aan de slag te gaan. Ik vond het inspirerend!" - 22-03-2016 14:20

"Prima training, veel praktijk en handige tips gekregen. Eerste training veel geoefend, daardoor veel geleerd. Tweede training was veel theor… alles lezen - 22-03-2016 14:20

Roland Hakkaart
starstarstarstarstar_border
Roland Hakkaart
Hoofdredacteur Online at Rendement.nl
8
Online contentstrategie

"Kundig, vriendelijk, luistert goed en gebruikt veel cases uit de praktijk. Het was een inspirerende cursus. Veel nieuwe tooltjes ontvangen, waarmee ik mijn dagelijkse werk nóg beter kan uitvoeren :-)" - 18-03-2016 13:03

"Kundig, vriendelijk, luistert goed en gebruikt veel cases uit de praktijk. Het was een inspirerende cursus. Veel nieuwe tooltjes ontvangen, … alles lezen - 18-03-2016 13:03

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.